fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צו עיכוב ביצוע לריקון מיכל האמוניה

מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר עיריית חיפה)
מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר עיריית חיפה)

חיפה כימיקלים הגישה ביום היום (רביעי) ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה על החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים. בערעור טענה החברה כי כל טענות עיריית חיפה נדחו בעבר על ידי בית המשפט וגורמי ביטחון מוסמכים. "עיריית חיפה מפריחה נתונים מופרכים ודמגוגיים שתכליתם לזרוע בהלה בקרב הציבור. שעה שלא רק שאין להם כל תימוכין מדעיים או עובדתיים הרי שהם גובלים בהטעייה, לא פחות".

מיד עם היודע הערעור הוציאה עיריית חיפה תגובה בזו הלשון: "תושבי העיר חיפה, הנהלתה וראש העיר, מצביעים בדאגה  על העובדה לפיה הנהלת חיפה כימיקלים מתעלמת מהחלטת בית המשפט וטרם החלה בפינוי מיכל האמוניה כפי שהונחתה בפסק הדין האמיץ של השופטת. תחת זאת מפעילה החברה מנופי לחץ על ממשלת ישראל ודי לשמוע את דברי השר להגנת הסביבה אלקין על הלחצים המופעלים נגדו.

מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר עיריית חיפה)
מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר עיריית חיפה)

"במקביל נוקטת חיפה כימיקלים במסע הפחדה בתקשורת על ״השבתת המשק וקריסתו״ במקרה של פינוי המיכל. אנו קוראים להתאחדות התעשיינים שקראה היום שלא לפנות את המיכל ליטול קורה מבין עיניה. רק לפני שנים מעטות , שבת מפעל חיפה כימיקלים לחודשים ארוכים והמשק לא קרס. התאחדות התעשיינים צריכה לשים לנגד עיניה גם  את תושבי חיפה ואת עובדי המפעל שפועלים לצד ״פצצה מתקתקת״ ולא רק את בעלי ההון. אנו תובעים ממשלת ישראל, לעמוד לצד תושבי חיפה וערי המפרץ ולא לאפשר לחיפה כימיקלים להמשיך ולשטות בתושבים".

יו"ר עמותת אזרחים למען הסביבה עו"ד ג'מילה הרדל ואכים מסרה בתגובה: "מנהלי מפעל 'חיפה כימקלים' צריכים להבין שהאמת על ההתנהלות שלהם נחשפה, החל מהעובדה שהיא זו שמימנה את דו"ח המועצה לביטחון לאומי שניסה לסכל את הוצאת המיכל מחיפה. ודרך מסכת השקרים שהם מספרים לציבור על כל מערך החרום הלאומי, שמשמש עלה תאנה לעסקי הייצוא שלהם. "צרכי המשק של מדינת ישראל כלל אינם מעניינים אותם, אלא רק הרצון שלהם להישאר כמונופול אמוניה. הם עושים זאת כבר שנים באופן ביריוני שמחזיק תחתיו כמה מאות אלפי בני ערובה. אחרי שהביאו תכנית חדשה שתיתן להם אורך נשימה לשלוש-ארבע שנים נוספות, מפעל גרנדיוזי שיוקם בשיתוף פעולה עם הירדנים. [עד שהממשלות יגיעו להסכמות הם ייהנו מעוד כמה שנים של שקט – ואז הרעיון ייפול, בדיוק כמו המתקן לייצור אמוניה בדרום".

מחיפה כימיקלים נמסר: "מיכל האמוניה עומד בתקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר של בטיחות וכוללים בין השאר מעטפת פלדה מיוחדת, קירות מגן מבטון, קירות חיצוניים ועוד שורה של מעגלי אבטחה גלויים וסמויים. המיכל נבדק מספר פעמים על-ידי מומחים בינלאומיים ונמצא תקין".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות