fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צורי: "אני נערך למאבק משפטי נוסף יחד עם מאבק פוליטי וציבורי"

חיים צורי לא מתכוון לוותר וממשיך להיאבק על ביטול הכניסה הראשית לקרית מוצקין מצומת מוצרט בעקבות הפעלת המטרונית. "המאבק יחריף אם יוחלט לא לבטל את הסגירה"
המטרונית במסלול הרצה (צילום: הילה מלמד)
המטרונית במסלול הרצה (צילום: הילה מלמד)

ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, הודיע השבוע כי העירייה תערער על החלטת חברת יפה נוף, המנהלת את פרויקט המטרונית, לסגור את הפנייה שמאלה בכניסה לעיר בצומת מוצרט ובכניסה לשכונת נוה גנים בצומת אפק. בדיון שהתקיים בבית המשפט המינהלי בחודש ינואר האחרון, דרשה העירייה לבטל את כוונת חברת יפה נוף לסגור את הפנייה. באותו מעמד, התחייבה החברה בפני בית המשפט, באמצעות תצהיר שהוגש מטעמה כי כתנאי לסגירת הפנייה, תפעל להקים כיכר ממזרח לצומת השופטים (בקרית ביאליק ברחוב ירושלים) וכן להרחיב את נתיבי התנועה לכיוון שדרות משה גושן בקרית מוצקין.

בחוות דעת שהגישה יפה נוף לבית המשפט נקבע כי סגירת הפנייה שמאלה יכולה להיעשות רק אם תוקם הכיכר המדוברת. "ביטול הפנייה שמאלה מדרום מתוכנן, תוך יצירת מעגל תנועה בשדרות ירושלים מזרחית לצומת השופטים", נכתב בחוות הדעת.

מאחר שלא הוקמה כיכר בשדרות ירושלים, מזרחית לצומת השופטים, הבהיר השבוע צורי באופן נחרץ, כי לאור העובדה שחברת יפה נוף לא עמדה בהתחייבויותיה ובעקבות הקשיים לתושבים בעקבות סגירת הפנייה, הוא מתכוון לעתור נגד הסגירה. השבוע נפגש צורי עם עו"ד משה שחל, ששוקד על הכנת עתירה במקרה הצורך.

"עם כל הכבוד למטרונית ולחברת יפה נוף לא ייתכן כי הפעלתה תבוא על חשבון איכות החיים של תושבי קרית מוצקין", אמר צורי. ביום שני נפגש צורי עם שר התחבורה ישראל כץ בלשכתו בירושלים. נושא הפגישה היה כמובן ביטול הפניות שמאלה בצמתים מוצרט ונוה גנים. ברקע הדברים עמדה הודעת צעירי מוצקין, כי בכוונתם לצאת לצמתים ולהפגין נגד ההחלטה לביטול הפניות לעיר. צורי הבהיר לשר כץ כי במידה שלא תבוטל ההחלטה, יש בכוונתו להצטרף אל הצעירים במחאתם. השר כץ ביקש מצורי לדחות את המאבק והבטיח לשלוח עוד השבוע לצמתים נציגה של המשרד כדי שתתרשם מקרוב ותעביר לו דו"ח בנושא.

ביום שלישי הגיעה נציגת המשרד לפגישה עם ראש העיר ועם מנכ"ל החברה הכלכלית עומר זוהר. זוהר יצא עם הנציגה לשטח, סקר בפניה את המשמעויות הקשות של סגירת הפניות ויחד שמעו את רחשי התושבים. בימים הקרובים היא צפויה להגיש לשר את חוות דעתה.

"מבחינתי, החלטת בית המשפט שדחתה את בקשתנו, אינה סוף פסוק", אמר צורי, "אני נערך למאבק משפטי נוסף, בד בבד עם מאבק פוליטי וציבורי. הוריתי לעו"ד משה שחל, בעצמו שר בכיר לשעבר, להיערך להגשת ערעור והבהרתי בפגישתי אמש עם שר התחבורה, שההחלטה לסגור את הפנייה שמאלה לא תעבור בשתיקה. בטוחני, שבכך אני מבטא את האינטרס המשותף לכולנו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות