fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צווי מניעה אוסרים על עובדי עיריית קרית מוצקין לקחת חלק בבחירות

עיריית קרית מוצקין. צילום: דורון גולן
הבניין הישן של עיריית קרית מוצקין. צילום: דורון גולן

וועדת הבחירות האזורית חיפה הוציאה צווי מניעה נגד עיריית קרית מוצקין ושורה של עובדי עירייה, בהם בכירים ביותר, שאוסר עליהם לקחת כל חלק במערכת הבחירות המקומית בעיר.

את הבקשה למתן צווי מניעה הגיש יו"ר תנועת רוח חדשה במוצקין, ציקי אבישר, שמתמודד על תפקיד ראש העירייה, לאחר שפעילי התנועה אספו במהלך השבועות האחרונים ראיות לכאורה על מעורבותם של עובדי עירייה במערכת הבחירות המקומית. אבישר עתר לוועדת הבחירות המחוזית בבקשה להוציא צווי מניעה נגד שורה של עובדי עירייה ועובדים בתאגידים העירוניים בהם גם מנכ"לית התיאטרון העירוני ורעייתו של ראש העירייה, דפנה צורי.

בעתירתו למתן צווי מניעה טען אבישר שרבים מעובדי העירייה, עובדי התאגידים העירוניים וספקים חיצוניים, מסייעים בתעמולת הבחירות של ראש העירייה המכהן, חיים צורי. בכך, טען אבישר, יש עבירה של תעמולה אסורה במהלך הבחירות.

יו"ר ועדת הבחירות האזורית חיפה, השופט יצחק כהן, הוציא ביום חמישי שעבר שורה ארוכה של צווי מניעה. על מנכ"ל העירייה, יריב גסר, נאסר להשתתף בחוגי בית שמתקיימים כחלק ממסע הבחירות וציין שהוא אמור לשמש דוגמא ומופת לכל עובדי העירייה. על מהנדס העיר, רוני טובי, נאסר להשתתף בחוגי בית עם צורי שכן השתתפותו פוגעת באמון הציבור.

צוו מניעה הוצא גם נגד מנהלת לשכת ראש העירייה, אורלי גנון, ונאסר עליה כעובדת עירייה לקחת חלק בפעילות בחירות המתקיימת מחוץ לבניין העירייה או לכתוב פוסטים תומכים בפייסבוק. גם על מנהלת יחידת הנוער בעירייה, שירלי למפל, נאסר לקחת חלק בבחירות לאחר שהשתתפה בטקס של בוגרי מחלקת הנוער במטה הבחירות של צורי.

בנוגע לדפנה צורי ציין השופט כהן כי ברור שהיא תומכת תמיכה בלתי מסויגת בבעלה וגם תושבי העיר מכירים בעובדה שהיא תומכת בו. עם זאת, היא עובדת ציבור ומשהיא משמשת כמנכ"לית התיאטרון העירוני, חלות עליה ההגבלות החלות על עובד ציבור. השופט כהן הדגיש בהחלטתו שאין להתיר כל תעמולת בחירות בתוך התיאטרון.

צווי מניעה הוצאו גם נגד הראל פלג, יוסף סטלקול, מירב חמו ומנהל תרבות יהודית בעירייה, יצחק כהן. בהחלטתו הורה השופט כהן לאסור על עובדי עירייה להדביק על מכוניותיהם מדבקות תמיכה ברשימות ומועמדים בבחירות ומדבקות שכבר הודבקו על מכוניות, יש להסיר.

השופט כהן הורה על איסור עובדי עירייה להשתתף בקבוצת הפייסבוק של צורי ולהסיר מאתר העירייה את תמונותיו ואת "דבר ראש העיר" של צורי. השופט כהן הוציא צו מניעה גם נגד העירייה שאוסר על עובדיה לקחת חלק בענייני בחירות, קבוצות פייסבוק ואיסור להשתתף באירועי בחירות.

"הצורך בשמירת מנהל ציבורי ניטרלי הוא אינטרס ציבורי מובהק" אמר השופט כהן "עובדי ציבור, הנוטלים חלק במערכת הבחירות של מועמד כזה או אחר או מביעים דעה בעד או נגד מתמודד במערכת הבחירות, פוגעים למעשה באמון הציבור במנהל הציבורי".

השופט כהן הוסיף כי ראש רשות שנעזר בכוח האדם של הרשות, משיג לעצמו יתרון על פני מועמדים אחרים והוסיף "מעמדו של אדם כעובד ציבור, גורר אחריו שורה של הגבלות, שלא היו חלות אלמלא קיבל על עצמו להיות עובד ציבור".

מעיריית קרית מוצקין נמסר "על פי הנחיות משרד הפנים בחוזר מנכ"ל מיוחד 5/2018 בעניין הנחיות היועץ המשפטי לממשלה לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, אין מניעה שעובד עירייה יתנדב אחרי שעות עבודתו במטה בחירות של מועמדים למועצת העיר ו/או לראשות העיר. לאור החלטת הוועדה שממנה עולה כי החלטת ועדת בחירות גוברת על הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, בכוונת הרשות לפנות אל היועץ המשפטי לממשלה ולקבל הבהרות ברורות בנושא. עד אז, תכבד הרשות כל החלטה שיוצאת מוועדות הבחירות האזורית והמרכזית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות