fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרסום ראשון: פייסבוק סגרה את הדף של 'רוח חדשה במוצקין'

דרמה במוצקין. פייסבוק הפילה את הדף של התנועה החברתית בראשות ציקי אבישר עם יותר מעשרת אלפים גולשים. במקביל סגרה גם את העמוד האישי של אבישר בטענה של הפרת זכויות יוצרים. בעניין אחר הודיעה המשטרה כי תלונה שהגישה עיריית קרית מוצקין כנגד אבישר הועברה להמשך טיפול במחלקת הסייבר במחוז חוף. אבישר: "יש מישהו בעיר שלנו, חושש מאוד מפעילותה של 'רוח חדשה במוצקין' ורוצה להשתיק אותה"
ציקי אבישר. צילום: דורון גולן
ציקי אבישר. צילום: דורון גולן

פייסבוק הסירה את הדפים של תנועת 'רוח חדשה במוצקין' ושל העומד בראשה, ציקי אבישר, לאחר שהגיעו אליה תלונות  על הפרת זכויות יוצרים של צילומים לכאורה שפורסמו על ידי אבישר.

בין אבישר לבין עיריית קרית מוצקין מתנהל מאבק סביב עמוד הפייסבוק רוח חדשה במוצקין. העירייה טוענת כי מדובר בדף שהוקם בעת שאבישר היה דובר העירייה עבור העירייה ואילו אבישר טוען כי מדובר בדף שהוא הקים עבור מטרותיו שלו ואין לו קשר לעירייה. אנשי העירייה שעברו על העמוד של רוח חדשה במוצקין ראו כי נעשה שימוש בתמונות שצולמו עבור העירייה ופורסמו ללא רשותה ועל פי חוק זכויות היוצרים העירייה היא זו שמחזיקה בזכויות היוצרים על התמונות.

ציקי אבישר. צילום: דורון גולן
ציקי אבישר. צילום: דורון גולן

בעקבות כך נשלחו תלונות לחברת פייסבוק על הפרת זכויות וטענה כי השימוש בתמונות נעשה ללא אישורה של העירייה. בין הפונים לפייסבוק היה גם דובר העירייה אורי שבתאי וכן מנכל"ית תיאטרון מוצקין, דפנה צורי (רעייתו של ראש העירייה חיים צורי). לאור התלונות הודיעה פייסבוק לאבישר כי היא מסירה את דף הפייסבוק של רוח חדשה במוצקין וכי עליו לטפל בטענות להפרת זכויות יוצרים מול המתלוננים.

בנוסף לכך סגרה פייסבוק גם את הדף האישי של אבישר בטענה כי הגיעו אליה תלונות על הפרת זכויות יוצרים של תמונות המופיעות בדף שלו. לפחות שתיים מהתלונות הגיעו ממתלוננת בשם אורית שרגאי -הורוביץ' וחיפוש בגוגל לא העלה שום ממצאים עליה. בדף האישי של אבישר, בין התמונות שלגביהן נטען על להפרת זכויות יוצרים לכאורה, מופיעה תמונת "סלפי" שלו עם ילדיו וכן סרטון וידאו אישי שלו. גם במקרה זה הפנתה אותו פייסבוק לפתור את הבעיה מול הגורם המתלונן. "יש מישהו בעיר שלנו, שחושש מאוד מפעילותה של 'רוח חדשה במוצקין' ורוצה להשתיק אותה. החשש כה גדול, שהוא מעדיף להסתכן בפלילים. הציבור מבין את זה היטב. העבריין ישיג את ההיפך. נחוצה עוד טיפה של סובלנות", מסר אבישר.

בנוסף לכך, בין העירייה לבין אבישר מתנהל מאבק משפטי אזרחי בעקבות תביעת דיבה שהגיש אבישר נגד העירייה ומנכ"ל העירייה, זאת, לאחר שהעירייה הגישה תלונה במשטרה נגד אבישר, תלונה שאבישר טוען כי היא "תלונת סרק" שמנסה להציג אותו כעבריין. כחלק ממאבק זה הודיעה משטרת זבולון כי התלונה שהגישה העירייה נגד אבישר הועברה להמשך טיפול במחלקת הסייבר במחוז חוף של המשטרה. ההודעה על כך הגיעה לעירייה בתחילת השבוע ורק לאחר חקירת מחלקת הסייבר יוחלט אם ישנם ממצאים המצביעים על עבירה פלילית. מהמשטרה נמסר כי תלונת העירייה אכן הועברה למחלקת הסייבר להמשך חקירה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות