fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרסום ראשון: מדוע עיריית נהריה לא פיתחה כביש דרומי שיעקוף את הפקקים?

הפקקים בכביש בין שמרת לנהריה רק הולכים ומחמירים. מחאות קודמות לא עזרו והתושבים מיואשים. עיריית נהריה: "הושגו הסכמים והחלטות"
פקקים בכניסה לנהריה
מי אחראי? פקקים בכניסה לנהריה (צילום: אושרי כהן)

 

מצוקת הפקקים בכניסה לנהריה שוברת שיאים חדשים. בכל יום מתקבלות תלונות מתושבים מיואשים שממתינים יותר משעה וחצי בכביש בין שמרת לנהריה. כביש עוקף קריות יצר צוואר בקבוק ומשפיע באופן קשה על המצב תחבורתי בכביש 4. הפגנות, מחאות וביקורת כלפי ראש העירייה ז'קי סבג ושר התחבורה ישראל כץ גם לא עזרו.

תושבי נהריה והגליל המערבי ימשיכו לעמוד בפקקים בשנת 2016, למרות שהובטח כבר באוגוסט 2014 כי ייפתח מסלול חדש לנסיעה עד שנת 2017. העירייה יצאה בהצהרה כי ייסלל כביש דרומי דרך מושב שבי ציון אך תכנון זה לא הובא עדיין לביצוע. עוד נודע כי משרד השיכון מתכנן הסכם גג לפיתוח מואץ של 9000 יחידות דיור בנהריה. מערך הכבישים כפי שהוא כיום, אינו יכול לקלוט כמות כה גדולה של תושבים חדשים.

לנהריה בעיות קשות שעליה לפתור: שדרוג כביש 4, סלילת כביש חדש 859, ומעבר מהיר לכביש 89 והחיבור עם צומת כברי ומעלות. לאחרונה נפגש השר כץ עם סבג לפגישת עבודה ממנה נודע ל"צפון~1", כי דווקא עיריית נהריה היא זו שמעכבת את הפרויקט. הפגישה עסקה בנושא הכבישים ומערך התחבורה בעיר ובאזור הקרוב. במהלך הישיבה העלה השר כץ את הפקקים האיומים ועומסי התנועה גם לנהגים ולגם להולכי רגל. כץ התייחס לכביש חדש ורוחבי – כביש 859, שעל פי גורם בכיר, משרד התחבורה מתכוון להשקיע את מירב המאמצים בתכנונו. לעומת זאת, עיריית נהריה מעדיפה כי כביש 4 ישודרג לפני שהכביש החדש יאושר סטטוטורית.

פקקים בכניסה לנהריה
מי אחראי? פקקים בכניסה לנהריה (צילום: אושרי כהן)

על פי המידע שבידי העיתון, משנת 2014 עומדים לרשות עיריית נהריה 700 אלף שקלים לתכנון הכביש הדרומי, אותם העביר לעירייה משרד התחבורה, אך העירייה לא עשתה כלום. הכביש הזה נשאר עדיין ברמת הצהרות של עיריית נהריה והעומד בראשה. זאת לעומת כביש 89 החדש שנמצא בשלבים מתקדמים והתוכנית שלו כבר הופקדה, וכביש 859 שכבר תוכנן ונמצא בשלב האישורים הסטטוטוריים, כלומר צריך להפקיד אותו לפרסום בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

באותה ישיבה אמר השר כץ גם כי למרות החלופות האפשריות בתכנון כבישים  ושדרוגם, הפתרון האסטרטגי לגליל המערבי הוא חיבור כביש 6 לצפון.

מעיריית נהריה נמסר: "בשבוע שעבר קיים ז'קי סבג פגישה עם שר התחבורה ישראל כץ במסגרתה הושגו הסכמים והחלטות. את כל הנ"ל אנו נפרסם בשבוע הבא".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות