fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרויקט פארק היין נדחה

מפעילות התושבים בנושא פארק היין ביום שישי שעבר (צילום: פרטי)
מפעילות התושבים בנושא פארק היין ביום שישי שעבר (צילום: פרטי)

נדחה המכרז לפארק היין המפורסם על ידי רשות מקרקעי ישראל.

כעת לא ברור האם תצא התוכנית לדרך במתכונתה הנוכחית, או לא. תכנית היין הוגדרה במקור כשילוב של 196 יחידות דיור עם מבני תיירות סביב נושא היין: יקבים, בתי בד, מרכזי מבקרים, חנויות יין, בתי מלון, צימרים, פארק הליכה, מקומות חניה רבים ועוד, בפארק תיירותי שמטרתו למנף ולמתג את זכרון יעקב.

ביוני 2016 הודיעה רשות מקרקעי ישראל כי היא מחליפה את התכנית בתכנית "דיור למשתכן", ובינואר האחרון הודיעה המועצה כי הושג הסכם בינה לבין רשות מקרקעי ישראל בנוגע לשילוב "דיור למשתכן" בתכנית פארק היין, והתכנית יצאה למכרז.

בישיבת מליאת מועצת זכרון יעקב לפני כחודש וחצי, בה נכחו תושבי שכונת נווה שרת הסמוכה לפרויקט המתנגדים לשינויים בתכנית, הוצגו ואושרו תנאי התכנית בטענה כי תנאי "מחיר למשתכן" ישתלבו בה עם המאפיינים המקוריים של תכנית פארק היין. בין השאר צויין באותה ישיבת מליאה כי סוכם עם רשות מקרקעי ישראל על הגבלת מספר הקומות, על הגבלת מספר יחידות הדיור ל-196 יח"ד, על הקצאה של 20% מהדירות לבני המקום ועל התחייבות של רמ"י להקים תחנת שאיבה במקום.

עם פרסום תכנית המכרז, בחודש שעבר, התברר כי ההגבלות והתנאים שצוינו וסוכמו אינם מופיעים בה. תושבים העלו מיד את חששותיהם, וראש המועצה, זיו דשא, הגיב באותו יום בהודעה לציבור בה אישר כי החוברת אינה תואמת את מה שסוכם, והודיע: "לחוברת שפורסמה אין תוקף ואנו דורשים כי תפורסם חוברת חדשה ובה הסיכומים אליהם הגענו בשיחות המקצועיות שקיימנו איתם. חוברת המכרז חייבת להתאים למציאות בפועל וזאת על פי התב"ע המאושרת ומדיניות המועצה. כל עוד לא תשונה חוברת המכרז לא יקודם הפרויקט".

מפעילות התושבים בנושא פארק היין ביום שישי שעבר (צילום: פרטי)
מפעילות התושבים בנושא פארק היין ביום שישי שעבר (צילום: פרטי)

לאחר לחץ, רשות מקרקעי ישראל דחתה את מועד סיום המכרז בשלושה שבועות, אך במודעת הדחייה ציינה כי לא חל כל שינוי בפרטי המכרז עצמו, ועד כה לא פורסמו בהם כל שינויים. תושבים המתנגדים לפרויקט החלו בפעולות הסברה, מתוך חשש שהדחייה לא תביא לכל תוצאות ושהמכרז יתקיים בסופו של דבר כפי שפורסם על ידי רמ"י בחודש שעבר, תוך התעלמות מההסכמות שהושגו במליאת המועצה.

התושבים ניהלו הסברה ביום שישי שעבר במרכז היישוב. "אנחנו מקווים כי ראש המועצה יעמוד של כך שהפרויקט הזה של דיור למשתכן לא יקודם עד שהמינהל לא יעמוד בכל הסיכומים כולל התחייבות לשריון יחידות דיור לבני המושבה ולפיתוח החלק התיירותי בפארק היין, שאמור להוות מנוע צמיחה כלכלי מרכזי עבור המושבה", אומר תושב פעיל בנושא.

ממועצת זכרון יעקב נמסר השבוע בנושא: "מטרת הדחייה היא לבחון מספר נושאים להטמעה במכרז".

מרשות מקרקעי ישראל נמסר: "מדובר בחוברת גנרית של מחיר למשתכן. החוברת לא סטתה מתוכנית בניין עיר, ונכתב בה מפורשות כי תכנית בניין עיר היא חלק בלתי נפרד מהחוברת. בשל טעות אי הבנת הנקרא של גורמים שונים במועצה המקומית הייתה הבנה לקויה של נושא קומות הבנייה, שכן בחוברת יש דוגמאות חישוב גנריות, אשר ביניהן לתכנית המשווקת אין כל מחויבות, שכאמור הן רק דוגמא. לקראת עריכת השומה ביקר השמאי במ.מ זיכרון יעקב וקיבל את התייחסות המהנדס. כמו כן, ביקר השמאי בוועדה המקומית שומרון וקיבל את התייחסות הוועדה המקומית, אשר נתנה התייחסות חיובית להקלות. בהתאם לכך נערכה השומה. לימים הרשות המקומית ביקשה לתקן את נושא ההקלות, ולכן יתבצע עדכון של השומה ותפורסם הודעה מעדכנת. בשלב זה, תיבת המכרזים חסומה ולא ניתן להגיש הצעות למכרז. תנאי המכרז כעיקרון זהים למאות מכרזי מחיר למשתכן ברחבי המדינה והם אחידים. המחוז אינו רואה צורך לשנות את המכרז. בכל אופן, תיערך בעוד שבוע ישיבת תיאום נוספת עם הרשות המקומית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות