fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה- כרכור: תושבים העלו עצומה לשדרוג הגינות הציבוריות

גינת כיפה אדומה בפרדס חנה. צילום: דולי דרורי חופש
גינת כיפה אדומה בפרדס חנה. צילום: דולי דרורי חופש

עצומה לשיקום גני שעשועים בפרדס חנה כרכור הועלת לרשת לפני כחודש. העצומה נוסחה: "משפחות צעירות בפרדס חנה ~כרכור דורשות לתחזק את גני השעשועים בעיר, לשדרג את איכות המתקנים ולדאוג להצללה ראויה, לניקוי פסולת ולהסרה של משטח החול ולהחלפה שלו במשטח גומי".

ההיענות עברה את הציפיות כשבתוך ימים ספורים עברה העצומה את 500 החתימות שהציבה לעצמה והגיעה ליותר מ-600 חתימות, וקבוצת פייסבוק בשם "אמהות ואבות למען איכות הפארקים הציבוריים בפרדס חנה כרכור", נפתחה. המשתתפים מעלים בה תמונות ותיאורים של מפגעים שהם נתקלים בהם בגינות הציבוריות ביישוב.

גינת כיפה אדומה בפרדס חנה. צילום: דולי דרורי חופש
שטוח צמוד לגינת כיפה אדומה בפרדס חנה. צילום: דולי דרורי חופש

דולי דרורי חופש, שעברה לפרדס חנה לפני כשנתיים, עומדת מאחורי העצומה. נולד לה בן לפני קרוב לשנה וחצי, וכשהתחילה לצאת איתו ולחפש בשבילו גינה ציבורית במצב תחזוקה סביר באזור מגוריה בפרדס חנה, שדרות הציונות. התברר לה שאין בנמצא כזו, ולא בגלל שאין ביישוב גינות ציבוריות, אלא כי רבות מהן אינן ראויות לשהות בהן.

"בקוטר של קילומטרים בודדים מביתי יש ארבע גינות ציבוריות, אך הן לא מתוחזקות בכלל ומאוד לא נעים ללכת לשם. הגינות מאוד ישנות, הבסיס מלא חול והכל מרופד בגללי חתולים וכלבים, מסריח, מלא בדלי סיגריות, אשפה וזכוכיות שבורות. אני גרה ליד גינת כיפה אדומה שהפכה למפגע תברואתי של ממש והורים לא שולחים אליה את ילדיהם. המתקנים עצמם בלאי מאוד גדול: מגלשות שבורות, חלודה. איש לא מנקה אותם. קיא יבש, למשל, נשאר על מגלשה באופן קבוע. אין הצללה, ובימי הקיץ המתקנים רותחים. אין ספסלים שעליהם משפחה יכולה לשבת. אני משלמת ארנונה גבוהה, וזו מושבה עם הרבה משפחות צעירות, לא ייתכן שלא יהיה גן שעשועים סביר באזור שלנו. אני לא מבקשת גן ברמה של הגנים המושקעים ביישובים אחרים בסביבה שאנחנו מבקרים בהם, אלא גינה ברמה בסיסית ופונקציונלית שאוכל לשבת בה בלי לחשוש שהבן שלי ייחתך מזכוכית או יכניס לפה גללים. אני מקווה שמשהו ישתנה. יש תשתיות ושטחים מתאימים, צריך לעשות חידוש ורענון לגנים הקיימים".

גינת כיפה אדומה בפרדס חנה. צילום: דולי דרורי חופש
גינת כיפה אדומה בפרדס חנה. צילום: דולי דרורי חופש

לאחר שנאספו החתימות, היא מספרת, פנתה במייל למספר חברי הנהלה ומועצה וצירפה את חתימות העצומה. מתוך המייל: "אנחנו קבוצה גדולה של הורים צעירים מפרדס חנה וכרכור שהתאגדו תחת מטרה משותפת של שיקום ותחזוקה של הפארקים הציבוריים בפרדס חנה וכרכור… בזמן שהשכנים שלנו בערים קרובות זוכים לתחזוקה נאותה, לחיזוק פארקים ולהקמה של פארקים חדישים ונעימים, אנחנו, אזרחי פרדס חנה כרכור שהשנה עלה להם מחיר הארנונה ב4%, משתרכים מאחור עם פארקים מלאים בחול ובצואה… רובנו נאלצים לנסוע לאור עקיבא, חדרה או חריש בכדי להנות מגנים נקיים שנעים לשהות בהם ולתת לילדנו לשהות בהם ללא חשש. אנחנו תושבים שאוהבים ורוצים להישאר לגור בעיר שיש לה המון להציע חוץ מפארקים וגינות שעשועים ראויות. נמשיך לחתור לשינוי אקוטי ופונדמנטלי של המצב הקיים… בנוסף, אנחנו מבקשים לקיים דיון ציבורי בנושא שיהיה פתוח לקהל הרחב".

דולי דרורי חופש. צילום: פרטי
דולי דרורי חופש. צילום: פרטי

דרורי חופש לא זכתה עד כה לתשובה מאיש על פניותיה. יו"ר האופוזיציה במועצה, הגר פרי יגור, קראה לתושבים בפוסט שפרסמה בנושא בפייסבוק בסוכות להצטרף אליה ולאנשים הפועלים עמה "כדי להביא לשינוי המדיניות המיוחל, לשינוי התפיסה, לצמוח מתוך הביקורת לכדי קביעת תכניות עבודה ותקציבים ולהיאבק על הזכות שלנו לפארקים אמיתיים, מפותחים, לשטחים ציבוריים מטופחים יותר (ולא כאלה שייבשו במשך שנים רק כדי לבצע החלפת שטחים עם איזה יזם בשביל עוד כמה יחידות דיור), שטחי ציבור מפותחים לילדים שלנו, לעצמנו, להורים שלנו ולסבים והסבתות שלנו".

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר: "גינת כיפה אדומה בסמטת רותם תשופץ ותחודש בחודשים הקרובים. המתקנים יחודשו ויתווספו חדשים, משטח החול יוסדר, פני הקרקע יפולסו. הגינה תכלול גם שבילי גישה נוחים, ספסלי ישיבה והצללה. חידוש הגינה הוא חלק מתכנית אב חדשה שגיבשה המועצה לפיתוח, התחדשות ותחזוקת גני השעשועים ברחבי הישוב. תכנית האב מתבססת על סקר צרכים מקיף שבוצע לפני כשנה וחצי וכולל מיפוי ואימות נתונים מכלל גני השעשועים והשטחים הציבוריים הפתוחים וניתוח האם הפריסה הקיימת הולמת את הקריטריונים ומספקת מענה לקבוצות האוכלוסייה בשכונות השונות. ניתן דגש לגני שעשועים עם מתקנים חדשים לגיל הרך, גינות ציבוריות לבני נוער וצעירים, פארקים לפעילות ספורט ופנאי וגינות קטנות להסבה, תוך ניצול מרבי של השטחים הציבוריים הפתוחים וקביעת פריסת גנים, מפרט טכני ותחזוקה הנדרשת לכל גינה. ב-2017 החל יישום תכנית האב, ובמרכזה משודרגים, בנוסף לגית כיפה אדומה, גן הציפורים הגדול והמרכזי במערב המושבה (בשיתוף התושבים) וגינת מוסקוביץ'. בכל שנה המועצה תשקיע משאבים ניכרים בחידוש, שדרוג והקמת גנים נוספים. במקביל החלה המועצה בשדרוג רוחבי של כלל גני השעשועים: הצבת ברזיות, אשפתונים וספסלי ישיבה. בחלק מהגינות אנו מוסיפים הצללה. תחזוקת הגנים השוטפת מבוצעת לאורך השנה וכוללת ניקיון ובקרת בטיחות כנדרש בחוק. תלונות נקודתיות שהתקבלו במוקד בנושא גני שעשועים טופלו במלוא תשומת הלב".

אנחנו מזמינים את התושבים להתעדכן בתהליך חידוש גני השעשועים העכשווי והעתידי באמצעי התקשורת ובדף הפייסבוק של המועצה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות