fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פיצוץ בוועדת הכספים: ראשי הרשויות השובתות סירבו לצאת מחדר הוועדה

כ-40 רשויות מהפריפריה שבתו היום יום שני. במקביל השתתפו ראשי הערים בישיבת ועדת הכספים של הכנסת בירושלים תוך שהם מחליטים להמשיך ההשבתה ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר: " עדי אלדר ראש העיר : "הפעם אנחנו הולכים עד הסוף. די עם דחיקת הפריפריה לקצה גבול היכולת"
צילום: אלכס הובר

עשרות ראשי יישובים הגיעו היום (שני) לכנסת לישיבת חירום כדי לקבוע את המשך המאבק לאישור הטבות המס לפריפריה. הדרמה החלה כאשר ראשי הרשויות, נכנסו לישיבת ועדת הכספים על מנת לשמוע מיו"ר הועדה ח"כ משה גפני על התקדמות המתווה. גפני עדכן את הנוכחים כי מדובר במתווה הנכון ביותר עבור ערי הפריפריה מאחר והוא מצמצם את חוסר השוויון בין הערים. כמו כן, הודיע כי בכוונתו לפנות לראש הממשלה בבקשה להביא את המתווה לאישור בטרם אישור התקציב.

לאחר הבטחתו של יו"ר הועדה גפני, סירבו ראשי הרשויות לצאת מן החדר ורק לאחר שכנועים רבים של ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו), הם יצאו להתכנסות בחדר סמוך בכדי לאפשר את המשך הדיונים על חוק ההסדרים.

הכרזה שעיצב הגרפיקאי הכרמיאלי אמיר בסו
הכרזה שעיצב הגרפיקאי הכרמיאלי אמיר בסו

 
"חשוב לנו לומר, שאין לנו שום טענה נגד יו"ר הועדה משה גפני, אשר עשה עבודה מצוינת וראויה בתכנון מתווה המכניס מאות יישובים למפת הטבות המס. אך נראה כי ראש הממשלה בחר שלא לגעת בתפוח האדמה הלוהט הזה. אם נשאיר את ההחלטה לבג"צ, כולנו נפסיד את הטבות המס", הסבירו ראשי הערים במהלך הישיבה.
יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, השתתף אף הוא בישיבת החירום והביע את הזדהותו עם המאבק. בתם הישיבה סיכמו ראשי הרשויות פה אחד, על המשך השביתה ביותר מ-200 יישובים ועל החרפת השביתה על ידי חסימת כבישים בצפון ובדרום בשבוע הקרוב.
ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר : "הפעם אנחנו הולכים עד הסוף. די עם דחיקת הפריפריה לקצה גבול היכולת. דרשנו ואנחנו עומדים בתוקף על עשיית צדק לפריפריה ואישור מתווה גפני באופן מידי. קצנו בהבטחות שווא. אנחנו דורשים את אישור מתווה גפני כאן ועכשיו".

ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו): "אני מבינה את הכעס של ראשי הרשויות על המדינה. אני מסכימה איתם כי יש לדאוג שמתווה הטבות המס יבוא לאישור לפני התקציב. אסור לנו לתת לבג"צ להכריע בנושא. זה יהיה אסון לכלל הפריפריה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות