fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פורום קו עימות בדרך לפירוק?

מפת הטבות המס החדשה נגנזה לעת עתה וראשי הרשויות שנפגעו מהביטול פתחו במאבק. זאת לאחר שלפני כ-10 ימים, ראשי רשויות צפוניות אחרות הפגינו בדיוק ההפך. הצפון מפולג
הגנת תושבים בכרמיאל: צדק לפריפריה (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הגנת תושבים בכרמיאל: צדק לפריפריה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ראשי הרשויות שנפגעו מביטול מפת הטבות החדשה המס פתחו השבוע במאבק שאותו מוביל ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר. ראשי הערים בצפון דורשים מהממשלה ליישם את מתווה הטבות המס שהוקפא. לעומת השכנים: מעלות תרשיחא, כפר ורדים, מטה אשר, נהריה ועכו שיצאו עם התושבים לפני שבועיים לרחובות והפגינו נגד ההחלטה לקצץ בהטבות המס.

התחושה היא שפורום קו עימות התפרק. מדינת ישראל הצליחה לעשות הפרד ומשול בין ראשי הערים בצפון ורשות אחת מתחרה באחרת. כל ראש עירייה פועל מהבטן, והטבות המס שהיו מעוז חלקן של כלל ערי הפריפריה הפכו לניגוח פוליטי ואישי.

וכך, בעוד שר האוצר משה כחלון מבטיח לראשי הערים ז'קי סבג, שלמה בוחבוט, שמעון לנקרי ויורם ישראלי שמפת הטבות המס תוקפא, מנגד פונים ראשי הערים של כרמיאל עדי אלדר, צפת, אילן שוחט, בית שאן, רפאל בן שטרית, ועוד רבים מהנגב כדי שמפת הטבות המס תאושר. האחרונים זוכים לתמיכה של סגנית יו"ר הכנסת ח"כ טלי פלוסקוב, חברה במפלגת כולנו.

אגב, בישיבת החירום שיזם עדי אלדר ביום חמישי נכח גם ראש מועצת מטה אשר יורם ישראלי, שיצא להפגין על הקיצוץ בהטבות המס, השתתף בישיבה של כרמיאל לאישור הטבות המס במיידי ואף הסביר כי במטה אשר דאגו לפצל את המועצה, כך שחלק מהיישובים קיבלו הטבות וחלק לא.

יש לציין כי למטה אשר יש בעיה אחרת שעלולה לפגוע ביציבות של יישובי הגבול אם מפת הטבות המס תאושר כמו שהיא.

מפגינים ביום רביעי האחרון בכרמיאל נגד ביטול מפת ההטבות החדשה (צילום: אלכס הובר)
מפגינים ביום רביעי האחרון בכרמיאל נגד ביטול מפת ההטבות החדשה (צילום: אלכס הובר)

מפת הטבות המס גובשה בחודשים האחרונים בוועדת הכספים ונכללים בה כ-400 יישובים, לעומת 182 שנכללו עד היום. שר האוצר משה כחלון אשר נדרש לעניין, הסכים להגדיל את התקציב עבור הטבות המס מ-800 מיליון בשנה

ל-1.3 מיליארד שקלים על מנת להסדיר קריטריונים שוויוניים ואחידים לכלל הרשויות. כעת נראה כי ראשי הערים כעת מפוצלים ולא תומכי במאבק זה של אחר.

יורם ישראלי מסר: "כראש מועצה שיש בה גם יישובי קו עימות שעלולים להיפגע וגם יישובים שעתידים לקבל לראשונה הטבות מס, אני תומך ומקדם את מהלך החקיקה, שתסדיר אחת ולתמיד את הטבות המס לאלו וגם לאלו. עמדתי הייתה ונשארה: כל הפריפריה זכאית להטבות מס בזכות ולא בחסד. יחד עם זאת בתוך הפריפריה חייבים לבדל ולהיטיב בצורה ברורה עם יישובי קו העימות. אצלנו, במטה אשר, מדובר ב-13 יישובים שנמצאים במרחק של עד 9 ק"מ ממגבול לבנון. במקביל למאבקינו למניעת פגיעה ביישובי קו העימות, מתגבשת ובצדק קואליציה של יישובי פריפריה הנלחמים על כך שתתקבל החלטת כנסת מחייבת בנושא הטבות המס, שתביא גם להם הטבה במס. ממשלת ישראל חייבת להכניס יד לכיס ולהקצות תקציב נוסף, שיאפשר הטבת מס לכל יישובי הפריפריה לסוגיהם. אסור לפגוע ביישוב זכאי אחד, כדי להיטיב עם יישוב זכאי אחר".

בהודעה שיצאה מח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) נכתב: "שלוש רשויות פתחו במחאה על כך שהן נפגעו במעט באחוזי ההטבה שלהם. אותן שלוש רשויות שגם פתחו בשביתה לחצו על ראש הממשלה שהחליט להקפיא את מתווה הטבות המס. "זו פשוט בריונות"  מסר אחד מראשי הערים. "פשוט קמו יום אחד שלושה ראשי ערים והחליטו להחזיר 200 יישובים בפריפריה 20 שנה אחורה".

מטה המאבק כנגד קיצוץ ההטבות במס סירב להתייחס.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות