fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עתירה לפסול את מועמדותו של משה דוידוביץ לראשות המועצה האזורית מטה אשר

ישראלי, דוידוביץ בועדת הכלכלה (צילום: דוברות מטה אשר)
ישראלי, דוידוביץ (צילום: דוברות מטה אשר)

סערת  הבחירות במועצה האזורית מטה אשר מסרבת לגווע. אמש (רביעי) הגיש תושב קיבוץ חניתה באמצעות עו"ד דביר לנגר, עתירה לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד משרד הפנים, כדי למנוע את מועמדותו של סגן ראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ לראשות המועצה בבחירות המוניציפליות בעוד 20 יום.

לפני חודש הודיע ראש המועצה יורם ישראלי כי הוא פורש מתפקידו, שבוע לפני סגירת הרשימות לוועדת הבחירות, דוידוביץ יעמוד בראשות המועצה. כך למעשה כמעט נמנעה  לכאורה זכותם הדמוקרטית של תושבי מטה אשר לבחור בהיעדר מועמדם מולם, אך באותה השעה קם עו"ד נימי לנגר מקיבוץ גשר הזיו והציג מועמדותו.

בעתירה נכתב כי דוידוביץ' משמש כסגן ראש מועצת מטה אשר וגם מנכ"ל ולא התפטר מתפקידו 90 יום לבחירות. בשנת 2014 בישיבת מליאה הוא שימש בשני התפקידים.  על פי חוק הרשויות המקומיות, עובד בכיר ברשות נדרש להתפטר טרם התמודדות לראשות. מנגד, נבחר ציבור זכאי להתמודד ללא התפטרות.

הטענה השנייה אומרת כי דוידוביץ  מעולם לא היה נבחר על ידי שום ציבור. הוא התקבל כחבר מליאה באמצעות הליך שבו נציגת המליאה מטעם בוסתן הגליל בשנת 2104 ויתרה על מקומה במליאה, וזאת, במיוחד כדי שדוידוביץ' יתמנה לסגן ראש המועצה. הטענה היא שאפילו שהוא חבר מליאה, הוא אינו יכול להיחשב כ"נבחר ציבור" בגדר החוק.

ישראלי חוגג עם אשר שמואלי, ומשה דוידוביץ' (צילום: תאיר פז)
ישראלי חוגג עם אשר שמואלי, ומשה דוידוביץ' בבחירות 2014 (צילום: תאיר פז)

וכך נכתב: "משה דוידוביץ' אחראי על כל נושאי התפעול המרכזיים במועצה אזורית מטה אשר.  דוידוביץ' לא התפטר מעבודתו 90 ימים טרם הבחירות… גם ימים ספורים טרם הבחירות, דוידוביץ' קבועות לדוידוביץ' פגישות עבודה שוטפות בלשכתו.  דוידוביץ' מעולם לא התפטר מתפקידו הבכיר; הוא אפילו לא לקח חל"ת, כפי שציינה מזכירת המועצה ומזכירת ועדת הבחירות.  ספק רב אם דוידוביץ' האמין כי יתקיימו בחירות.  יתכן וקיווה כי בהיעדר מועמד לראשות המועצה, "המועצה תבחר ראש רשות, מבין חבריה", תוך שהיא ממנה אותו כראש הרשות".

עוד נכתב: "כל טענה בדבר היותו של דוידוביץ' 'נבחר ציבור' בגדר חוק ההגבלה אינה יכולה להתקבל, משום שהוא מעולם לא עבר את ההליך המקדמי הנדרש כדי להיחשב 'בדרג הפוליטי': הליך של בחירה על ידי ציבור כלשהו.  דוידוביץ' היה בדרג הביצועי הטהור, והוא אינו יכול באמצעים טכניים פשוט לדלג לדרג הפוליטי ללא תקופת הצינון המפורטת בחוק ההגבלה. היות ודוידוביץ' לא 'יצא לחופשה', הוא אינו זכאי להיות חבר מועצה, והיות ודוידוביץ' אינו 'זכאי להיבחר לחבר המועצה' הוא ממילא אינו 'זכאי להיבחר לראשות המועצה', היות ודוידוביץ' מצוי בעמדת השליטה המרכזית ביותר במועצה בהקשר של סוגי הנושאים המפורטים בתוספת לחוק ההגבלה: כוח אדם; תכנון ובניה; מתן היתרים והקצאת תרומות ועוד".

עו"ד נימי לנגר (צילום פרטי)
עו"ד נימי לנגר (צילום פרטי)

דוידוביץ': "תרגיל לתלמידי שנה א' במשפטים"

דוידוביץ בתגובה: "אני שמח על ההתמודדות, כי היא חשובה לדמוקרטיה, כמה חבל שמולי אין מתמודד ערכי, שהיה יכול לתרום להליך ולדיון הציבורי. מדובר לצערי באדם שעוסק בהשחרה ובהשמצות ריקות מתוכן, בתקווה לקושש משהו. מגיע לתושבי מטה אשר הרבה יותר מזה. לעצם העתירה המנהלית. היא אינה עתירה נגדי אלא נגד משרד הפנים אשר פעל כדין ואישר את מועמדותי. מר לנגר פעל כנגדי, עוד בטרם הייתי מועמד, וכבר בחודש אוגוסט פנה למנהל הבחירות. הטענות שלו אינן ראויות אפילו כתרגיל לתלמידי שנה א' במשפטים. הניסיון לפסילת המועמדות שלי נשען על בליל של שטויות אשר מנסה לטעון כי למרות שאני סגן ראש מועצה, אני לא נבחר ציבור. עם זה אי אפשר לקנות פיסטוקים במכולת, ובטח ובטח שלא ללכת לבית משפט מחוזי.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות