fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין: עשרות משפחות נותרו ללא מים זורמים בבניין מגורים

החשמונאים 45 קרית מוצקין. צילום: דורון גולן
החשמונאים 45 קרית מוצקין. צילום: דורון גולן

עשרות משפחות בבניין מגורים בקרית מוצקין נותרו ללא מים זורמים במהלך סוף השבוע האחרון בעקבות תקלה במערכת המזרימה מים בלחץ אל מאגר המים שמוצב בגג הבניין.

מדובר בבניין מגורים בן 18 קומות ברחוב החשמונאים 45 ובגגו נמצא מאגר המים ששואב את המים באמצעות משאבות אל המאגר וממנו הם זורמים אל הדירות, בעיקר אלו שנמצאות בקומות העליונות. בבניין מותקנות שתי משאבות שאמורות לשאוב בלחץ את המים אל המאגר ואחת מהן הייתה מקולקלת זה זמן מה והמשאבה התקינה שאבה את המים אל המאגר.

במהלך השבוע שעבר התקינו אנשי תאגיד המים פלגי מים מנגנון בשם אל-חוזר שתפקידו למנוע מהמים לזרום בחזרה מהמאגר. ביום שישי גילו דיירי הבניין שהמים אינם זורמים בברזים ולאחר בדיקה התברר שהמנגנון הותקן הפוך משהיה צריך להיות והוא מנע מהמים להגיע למאגר. אנשי פלגי מוצקין התקינו אותו בצורה תקינה ואז התגלתה בעיה נוספת.

סוף שבוע ללא מים. החשמונאים 45 קרית מוצקין. צילום: דורון גולן
סוף שבוע ללא מים. החשמונאים 45 קרית מוצקין (צילום: דורון גולן)

התברר כי במהלך הזמן שבו מנגנון האל-חוזר הותקן הפוך, הוא מנע מהמים להגיע אל המאגר שהתרוקן לחלוטין. עוד התברר כי המשאבה התקינה של הבניין התקלקלה ולא ניתן היה להזרים מים אל המאגר. החברה לניהול מבנים, גז, שהגיעה למקום עמלה במשך שעות למצוא פתרונות יצירתיים להעלות מים למאגר לאחר שהתברר כי לא ניתן למצוא משאבה חלופית.

צוות חברת גז עם מנהל האחזקה, אילן פסח, הבין כי החל מקומות שמונה-תשע לא ניתן להזרים מים נאלץ לפתוח ברז מים נקיים בחדר המים של הבניין על מנת שניתן יהיה לפחות למלא בקבוקים ודליים במים נקיים עד להתקנתה של משאבה חדשה. אנשי חברת גז שהו בשטח הבניין במהלך שישי-שבת כדי להשגיח שהמים הנקיים ממשיכים לזרום ללא הפרעות ואילו עשרות משפחות שגרות בקומות הגבוהות נאלצו למלא מים בבקבוקים ודליים בכדי לנהל איזשהו סוג של שגרת חיים. הנזק נאמד בסכום של 10-15 אלף שקלים.

מפלגי מוצקין נמסר כי הוא עומד בכל התקנים והדרישות לאספקת מים ובמקרה הנדון, הייתה בבניין משאבה אחת בלבד שאינה מסוגלת לספק מים עד לגובה הנדרש. פלגי מוצקין אפשרו לעשות שימוש במים מתוך ההידרנט שנמצא במקום לטובת הדיירים. עוד נמסר כי מדובר ברכוש פרטי של הבניין ופלגי מוצקין אינו אחראי לטפל בו או לתחזק אותו ואינו יכול גם לספק ציוד שכזה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות