fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עציוני דרש מהיועץ המשפטי לממשלה לפסול את קליש או סביון

משרד הפנים פסל את מועמדותה של עינת קליש- רותם לראשות כיריית חיפה מטעמים טכניים. הסיבה נעוצה בעובדה שגם היא וגם ישראל סביון זכו לתמיכת מפלגת העבודה. מסתבר שהיועץ המשפטי של עציוני, עו"ד אושרי שלוש שלח מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, הדורש לאסור על מפלגות לממן שני מועמדים בעיר אחת
"שבועות רבים של חקר הנושא". קליש רותם | צילום: יח"צ
"שבועות רבים של חקר הנושא". קליש רותם | צילום: יח"צ

 

משרד הפנים פסל את מועמדותה של עינת קליש- רותם לראשות עיריית חיפה מטעמים טכניים. הסיבה נעוצה בעובדה שגם היא וגם ישראל סביון זכו לתמיכת מפלגת העבודה. מסתבר שהיועץ המשפטי של עציוני, עו"ד אושרי שלוש שלח מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, הדורש לאסור על מפלגות לממן שני מועמדים בעיר אחת.
משרד הפנים הודיע היום בבוקר (שלישי) למועמדת לקליש רותם, כי מועמדותה לראשות העיר פסולה וכך גם רשימתה "חיים בחיפה". הסיבה לפסילה נעשתה מטעמים טכניים ועל פי משרד הפנים, עורך דינה של מפלגת העבודה גיא בוסי טעה בהתנהלותו. בוסי מסתבר, חתם על טפסי ההתמודדות של קליש, שזכתה לתמיכתו של יו"ר המפלגה אבי גבאי, ובמקביל חתם גם על טפסיו של המועמד ישראל סביון, שנתמך גם הוא על ידי המפלגה ומייצג אותה באזור חיפה, מזה שנים.

עינת קליש רותם צילום: דוברות חיים בחיפה
עינת קליש רותם צילום: דוברות חיים בחיפה

 

ישראל סביון. צילום: דורון גולן
ישראל סביון. צילום: דורון גולן

עו"ד בוסי טעה מאחר ולמפלגות אסור להגיש שני מועמדים לראשות אותה עיר.
לסביון לא נשלחה כל הודעה והסיבה נעוצה בעובדה שהוא הגיש מועמדות גם מטעם מפלגת העבודה וגם מטעם רשימת "אוהבי חיפה".

אולם קליש תיאלץ, שלושה שבועות לפני הבחירות, להיכנס להליך תיקון הטעון בבית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים.
לעיתון "הד הקריות" הגיע מכתב שכתב היועץ המשפטי של מועמד נוסף לראשות העיר חיפה, דוד עציוני ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט, בסוף חודש אוגוסט. היועץ המשפטי של עציוני, עו"ד אושרי שלוש כתב בשמו, שלאחרונה התגלה לו שיו"ר מפלגת העבודה הביעה תמיכה בשני מתמודדים לראשות העיר ועיגן את תמיכת המפלגה בשתי הרשימות במקביל, באמצעות הסכמים המבטיחים לרשימות את תמיכת מפלגת העבודה, מכספי הציבור המגיעים לה למימון הבחירות.
עו"ד שלוש צירף למכתב את ההסכמים שחתמה מפלגת העבודה עם קליש רותם וסביון. "מדובר בשני מתמודדים שונים לראשות העיר חיפה, אשר כל אחד מהם עומד בראש רשימה עצמאית נפרדת, ללא כל זיקה פוליטית ביניהם. ברי, כי מדובר במעשה, הפוגע קשות בערך השוויון וערך הדמוקרטיה, המשמשים כאבני יסוד במדינת ישראל, ובעיקר בפגיעה אנושה בשוויון בין המועמדים בבחירות לרשויות המקומיות", כתב עו"ד שלוש.

עציוני 3
במכתב צוין כי התנהלות מפלגת העבודה גורמת לזילות מערכת הבחירות ברשויות המקומיות והופכת את מערכת הבחירות להימור מסחרי, כשמפלגת העבודה מגדילה את יחסי הזכייה שלה.
עוד ציין עו"ד שלוש, שלא ייתכן שכספי צבור המועברים למפלגה לצורך מימון בחירות יתועלו לחיזוק מעמדו של אבי גבאי ולמימוש האינטרסים האישיים והצרים שלו בלבד. "לא בכדי מפלגת העבודה דרשה כי ישוריינו נציגים מטעמה ברשימות הנ"ל, ללא קשר או זיקה פוליטית לאידיאולוגיה של מפלגת העבודה".

עו"ד אושרי שלוש צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
עו"ד אושרי שלוש צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

עו"ד שלוש הוסיף עוד כי חמור יותר ההסכם עם קליש העומדת בראש סיעה עצמאית במועצת העיר היוצאת ומדובר בסיעה קיימת ללא כל זיקה למפלגת העבודה, שרכשה למעשה בכספי הציבור מפלגה קיימת והחדירה לתוכה נציגים מטעמה בתמורה לתמיכה לכאורה בבחירות הארציות.
עו"ד שלוש דרש ממנדלבליט להוציא הנחייה מפורשת, לפיה כל סיעות האם של הכנסת ובאי כוחם, נדרשים לחדור מלממן יותר ממועמד אחד באותה רשות מקומית, דבר הפוגע בדמוקרטיה.
לאחר מספר שעות הגישה קליש רותם עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים.

 

מהמטה של קליש נמסר כי היועץ המשפטי של מפלגת העבודה הגיש בשם המפלגה עתירה נגד הפסילה הטכנית של קליש רותם: "בניגוד לנטען, ההודעה שיצאה היום לתקשורת על פסילת מועמדותי נעוצה בעניין טכני כלל ארצי שנוגע למספר מפלגות. הנושא מתברר כעת בבית המשפט וצפוי להיפתר בימים הקרובים. אנו מצרים על הניסיון הפסול לנצל עניין טכני לטובת חיסול פוליטי. הקמפיין שלנו ממשיך כמתוכנן, עד לניצחון".

מהמטה של דוד עציוני נמסר: "אבי גבאי הפך למהמר סוסים כאשר הכריז על תמיכה גם בעינת קליש וגם בישראל סביון. אנו עדים להתדרדרות המתמשכת של מפלגת העבודה, אותה מוביל גבאי ואת אובדן המוסר במפלגה ועוד לא דיברנו על כך שהוא תומך בעבריינית שהורשעה בפלילים.

נמשיך להיאבק למען שלטון החוק ולמען תושבי חיפה. מרוצי סוסים ומוסר כפול לא בבית ספרנו. אנחנו מודים לעורך דין אלדר ואושרי שלוש ממשרד אושרי שלוש".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות