fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עלייה בתאונות משאיות בשנה החולפת לעומת השנה שקדמה לה

שרידי המשאית הפגועה (צילום: דוברות מד"א)
שרידי המשאית הפגועה (צילום: דוברות מד"א)

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה, כי בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר) התרחשו 88 תאונות דרכים קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד, עם מעורבת של רכב כבד במשקל 3.5 טון ומעלה. מדובר בעליה של תשעה אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שקדמה לה. המספר מדאיג במיוחד לאור העובדה שמשאיות מהוות רק שלושה אחוזים מתוך סך כלי הרכב בכבישים, מספר נמוך מאד ביחס לאחוז מעורבותן בתאונות קטלניות.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2017 אירעו כ-1800 תאונות דרכים במעורבות משאיות. על פי הנתונים, בתוך הערים אירעו בחודשים ינואר-נובמבר 951 תאונות במעורבות משאיות, 30 מהן היו קטלניות ו- 110 קשות. בקרית אתא אירעו עשר תאונות, בקרית ביאליק חמש תאונות, קרית ים היו שלוש תאונות, בקרית מוצקין היו ארבע תאונות ובמרחב חיפה היו 62 תאונות.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, מסר: "עוצמת ההתנגשות במשאית בזמן תאונה כל כך גדולה שכמעט כל תאונה יכולה להיות קטלנית, כזו שתגבה קורבנות. כשנהג משאית נדרש לעבוד שעות ארוכות על הכביש מעבר לחוק וללא כל מנוחה, הוא מסכן את כל הנוסעים בכביש ועלול לגרום לתאונה רבת נפגעים בכל רגע. צריך להגביר את הפיקוח והאכיפה על הנהגים המקצועיים ולהעמיד לדין גם בעלי חברות ששולחים נהגים לעבוד 16 ו-17 שעות על ההגה, עם כלי רכב כבדים בעלי ליקויי בטיחות חמורים שמסכנים את החיים של כולנו בכביש".

על פי נתוני עמותת אור ירוק, משאיות במשקל עד 34 טון מעורבות פי שישה יותר בתאונות דרכים קטלניות מאשר כלי רכב פרטיים. מאפייני המשאיות – המשקל הרב, הנקודות המתות אשר ומרחק העצירה הארוך, מגבירות את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים. אחת הבעיות של נסיעת משאיות בתוך היישובים היא כי אין להם מקום חניה מסודר בתוך היישובים. כך, נוצר מצב שבו נהגי הרכבים הכבדים נאלצים לחנות במקומות מסוכנים, בתוך ריכוזי אוכלוסייה.

בנוסף, להערכת אנשי מקצוע, חסרים כ–4,000 נהגי רכבים כבדים בישראל. התוצאה של מחסור קשה זה היא שעות עבודה ארוכות במיוחד של נהגי המשאיות והעסקת נהגים מבלי לבדוק את הרקע התעברותי שלהם. מעסיקים רבים אינם מקפידים על חוק שעות עבודה ומנוחה וכתוצאה ישנם נהגי רכבים כבדים שנוהגים ברציפות במשך 14, 16 ואפילו 18 שעות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות