fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית חיפה מקדמת תכנית להפחתת זיהום אוויר מתחבורה

ראש עיריית חיפה יונה יהב
ראש עיריית חיפה יונה יהב (צילום צבי רוגר, עיריית חיפה)

עיריית חיפה מקדמת תכנית ליישום "אזור אוויר נקי" בשכונות המגורים בחיפה. על-פי התכנית, לא תתאפשר נסיעה ברכבי דיזל המוגדרים כמזהמים בסמיכות לריכוזי אוכלוסייה בחיפה. מטרת התכנית היא להביא לצמצום זיהום האוויר הנגרם מתחבורה ולהפחית את התחלואה כתוצאה מכך.

מתווה התכנית נקבע על-ידי עיריית חיפה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ומשרד התחבורה כחלק מתכנית כוללת להפחתת זיהום האוויר במפרץ חיפה. התכנית תופעל החל מתחילת שנת 2017. במסגרת התכנית, תוגבל בשלב ראשון כניסתם לאזורי המגורים של רכבי דיזל כבדים (במשקל 3.5 טון ומעלה) משנת ייצור 2005 או ישן יותר. בשלב שני תוגבל כניסתם של רכבי דיזל במשקל קטן מ 3.5 טון משנת ייצור 2006 או ישן יותר, ומוניות משנת ייצור 2009 או ישן יותר. לבעלי הרכב המיושן, שהוגדר כמזהם, יוצע להתקין מסנן ייעודי במחיר מסובסד כתנאי לקבלת אישור לתנועה באזורים המיועדים. המטרה לעודד כניסה של רכבים לא מזהמים לאזור המוגדר בתכנית.

יונה יהב (צילום: אירוע בקליק)
יידאג לאוויר נקי. יונה יהב (צילום: אירוע בקליק)

הבדיקה התנועתית שנערכה עבור התכנית הראתה כי התכנית אינה צפויה לגרום לשינויים מהותיים במערך התנועה באזור ואינה צפויה להחמיר את זיהום אוויר באזורים סמוכים. כמו כן לא צפויה פגיעה במערך התחבורה הציבורית. אזורי אוויר נקי קיימים ביותר מ 200 ערים באירופה והוכחו כיעילים בצמצום הזיהום והגודש התחבורתי ואף בשיפור איכות חיי התושבים ומיצובה של העיר.

ראש עיריית חיפה יונה יהב: "התכנית הינה עוד צעד אחד במסגרת תכנית כוללת להביא עתיד נקי ובריא יותר למפרץ חיפה. הגברת הניטור, החמרת התקנים והקשחת האכיפה הינם הכלים בהם אנו משתמשים היום ליצירת שינוי אמיתי ובר קיימא. מדיניות זו, בשיתוף משרדי הממשלה הינה לא פחות מהיסטורית ומטרתה להביא שינוי של ממש. אני יודע אך זאת, מה שהיה, הוא לא מה שיהיה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות