fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סמל נעמה בידני המשיכה את דרכו של סבא יוסף

סמל נעמה בידני
צילום דו"צ
סמל נעמה בידני
צילום דו"צ

 

סמל נעמה בידני, בת 20 ממנוף, יישוב במועצה האזורית משגב, היא לוחמת בגדוד ברדלס הממשיכה את דרכו של סבה, יוסף ברומברגר, לוחם במלחמת ששת הימים. השנה, מציינים 50 שנים למלחמת ששת הימים, סיפורם של נעמה ושל יוסף הסב והנכדה הוא בהחלט סיפור מעורר השראה.

סמל בידני למדה בבית הספר האזורי במשגב במגמת רפואה. תמיד עסקה בספורט בתחומים מגוונים: כדורגל, ריקוד וטניס. אמה, אורית, היא מורה לאנגלית של נוער בסיכון ואביה, משה, הוא מהנדס חשמל במכונות סי.טי ואם.אר.איי בבתי חולים.

לנעמה שני אחים תאומים: איתמר ועטרה, שבקרוב מסיימים כיתה יב' ועתידים להתנדב לשנת שירות, אחריה יתגייסו לצה"ל. כאשר הייתה בידני תלמידה בכיתה יא' החלה אצלה בעיה בבלוטת התריס. בשל אותה הבעיה והטיפול הרפואי שהיא מצריכה, הפרופיל הרפואי שלה נקבע ל-64. ברם ידעה מאז ומתמיד כי ברצונה להיות לוחמת בצה"ל. בשל הפרופיל הנמוך שנקבע לה כתוצאה מבעייתה הרפואית ותת משקל ממנו סבלה, התגייסה לתפקיד כלל צה"לי. היא ידעה כי היא תעשה הכל על מנת להשיג את מטרתה ולהיות לוחמת. לאחר שעברה טירונות כללית 02, שובצה כמש"קית קישור וגיוס, מאחר והיה עליה לשרת בתפקיד המבטיח את חזרתה הביתה בעקבות בעיותיה הבריאותיות.

בתפקידה הוכיחה את עצמה וקודמה לתפקיד מש"קית שלישות בגדוד 12 של חטיבת גולני, שם שרתה במשך כחצי שנה ובלטה בנכונותה ובהצטיינותה. כל אותה תקופה היא  לא שכחה את מטרתה והמשיכה לפעול על מנת להעלות את הפרופיל הרפואי שלה ולהגיע לתפקיד לוחמה. לאחר מכתבים, שיחות ובקשות חוזרות הצליחה להגיע לוועדה רפואית לבדיקת בקשתה. בעקבות הועדה הרפואית הצליחה לערער על הפרופיל שנקבע לה,  לבסוף אושר לה להיות לוחמת בעלת פרופיל רפואי חריג. חתמה על טופס 55,  המאפשר לה לעבור תפקיד, חתמה על דחיית שחרור כדי שתוכל לשרת בתפקיד לוחמה מספיק זמן והתגייסה מחדש. "אני כל כך שמחה שהצלחתי להגשים את החלום שלי. מעבר לכך שהצלחתי להגיע להיות לוחמת בגדוד ברדלס, הצלחתי גם לצאת לקורס מ"כים בהקצאה ראשונה. עכשיו החלום הבא שלי הוא לצאת לקצונה", אומרת נעמה.

סבה של נעמה, יוסף ברומברגר, בן 84 מחיפה, לחם במלחמת ששת הימים והיווה דמות ומודל לחיקוי עבור נעמה. הוא נולד בחיפה שם מתגורר עד היום.  התגייס בשנת 1950 לחטיבת הנח"ל, יצא לקורס קצינים,  והשתחרר כקצין בדרגת סרן. במסגרת שירותו היה קצין המבצעים בנח"ל המוצנח השתתף ולחם במלחמת ששת הימים כאשר שירת בתפקיד מפקד פלוגת חי"ר בגזרת ג'נין. "אני הייתי חלק מהחטיבה שכבשה את גזרת ג'נין. בלילה שבין החמישי לשישי ביוני חצינו את הגבול ונכנסנו לג'נין. לפנינו היה גדוד טנקים שהבריח את הלגיון הירדני", מספר יוסף.

"סבא שלי תמיד יהיה גיבור עבורי. תמיד היו מספרים לי עליו שהוא מלא תושייה", אומרת נעמה על סבה. "אני ונעמה מאוד מחוברים, אני אעשה הכל עבורה. היא הנכדה שלי והיא נהדרת. אין גאה ממני. אני שמח שנעמה ממשיכה את דור הלוחמים ומביאה גאווה גדולה למשפחה", מוסיף יוסף.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות