fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סגן רז מקרית חיים יקבל ביום שני את כנפי הטיס שלו

סגן רז. צילום: דו"צ
סגן רז. צילום: דו"צ

ביום שני הקרוב יקבלו עשרות מסיימי קורס הטיס את כנפי הטיסה שלהם וביניהם יעמוד גם סגן רז (22) מקרית חיים. אל קורס הטיס המפרך הוא הגיע בעת שהוא ואביו ניקו את הבית ואביו אמר לו "למה שלא תהיה טייס?".

סגן רז סיים את לימודיו בתיכון קרית חיים במגמת פיזיקה מחשבים. "בהתחלה רציתי להיות צלף ביחידה קרבית" הוא משחזר "אבא ואני ניקינו את הבית והוא שאלה אותי למה שלא תהיה טייס? נשמע לי מעניין וביררתי באינטרנט מה הדרישות והחלטתי ללכת על זה".

סגן רז. צילום: דו"צ
סגן רז. צילום: דו"צ

קורס טיס נחשב לאחד מהקורסים היוקרתיים והקשים ביותר מבחינה גופנית ונפשית בצה"ל. הוא נמשך כשלוש שנים ובמהלכו עוברים החניכים קורס קצינים ולימודי תואר ראשון. רק שבועיים לפני תום הקורס מוחלט סופית מי יהיו הבוגרים שגם מחויבים לחתום על שירות קבע של שבע שנים.

לאחר שנה וחצי בקורס הופנה סגן רז למגמת מסוקים ואת שירותו הוא יעשה במסוק הסער "בלקהוק", שנחשב לסוס העבודה של חיל האוויר. המסוק משמש למגוון רחב מאוד של משימות כגון פינוי פצועים, העברת לוחמים לשטח אויב, משימות חילוץ ואף הטסת אח"מים כגון ראש ממשלה ושרים בכירים.

"למסוק יש אלמנט מאוד מיוחד של יכולת ריחוף ונחיתה בכל מקום, זו תחושה מדהימה" מספר רז, "ככל שמתקדמים בקורס רוכשים יכולת שליטה גבוהה יותר על כל חתכי הטיסה כי טיסה במסוק זה משהו שמצריך הרבה ריכוז, חשיבה מהירה, קוארדינציה מלאה. כל הגה במסוק משפיע על עוד גורמים וחייבים לתכנן קדימה".

במהלך השנים אירעו בצה"ל כמה תאונות מסוקים ונושא האחריות על הנוסעים במסוק ועל המסוק עצמו הוא חלק חשןב בקורס כפי שאומר רז: "זה חלק מהדברים שמחדירים לראש, האחריות שיש עליך כטייס. זו אחריות שלוקחים בשתי ידיים ומחבקים אותה".  עם זאת גם רז חווה שלב שבו כמעט נשבר, במהלך קורס קצינים "זה שלב מאוד קשה פיזית ומנטלית. הייתי בניווט יחיד ומצאתי עצמי תקוע איפשהו ולא היה לי מושג לאן ללכת ואז גם שאלתי את עצמי מה אני עושה כאן".

עם זאת, אחרי שלוש שנים של קורס מפרך אומר רז: "אני מרגיש היום יותר בוגר, יותר אחראי ועם הרבה יותר ערכים שקיבלתי מכל מפקד שהיה לי בקורס, אני מרגיש שאני יוצא מפה בן אדם טוב יותר". ולצעירים לפני גיוס הוא אומר "מי שיכול ללכת לקרבי שילך, לא לבזבז את הזמן בדברים שאין בהם תרומה לעצמך ולמדינה. שירות כזה זו התפתחות אישית וגם תרומה למדינה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות