fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: בשכונות רמת חן ובן ציון דורשים הקמת בית ספר יסודי

רמת חן טריו דימרי (צילום: עצמי)
רמת חן טריו דימרי (צילום: עצמי)

 

"הנתונים הסטטיסטיים אותם פרסמה עיריית נתניה אף מוכיחים זאת" אומרת מיכל גרין תושבת רמת חן שדורשת בשם השכונות רמת חן ושכונת בן ציון הקמתו של בית ספר ייסודי בשכונה. במכתב שכתבה לראש העירייה בעקבות "דוח סטטיסטי רבעוני לשנת 2017", שהתפרסם באתר העירייה היא מסבירה שעל פי הדוח יש בשכונה 889 ילדים בגילאי 6 עד 12 להם מגיע בית ספר ייסודי קרוב לבית.

"הצצתי בשכונות אחרות שהם קטנות מאתנו ויש להם הכל. לדוגמא שכונת אגמים שמונה רק 382 ילדים שזה חצי אם לא שליש מהכמות שלנו, וכבר יש להם בית ספר יפה ע"ש אהרון דוידי. שכונת רמת אפרים מופיעה כשכונה נפרדת מאתנו ואי אפשר כל הזמן לספח אותנו לבית ספר שורשים בטענה שאנחנו שייכים לשם. יש לנו ארבעה גני חובה שעל פי החוק הם קריטריון להקמתו של בית ספר במקום. אנחנו זכאים לפי החוק לבית ספר ממלכתי ולממלכתי דתי, ומבקשים כבר הרבה שנים, אך מרגישים שכל הזמן דוחקים אותנו הצידה ונותנים עדיפות לשכונות אחרות. עד מתי נרגיש שאנחנו שכונה מוזנחת ונשכחת".

רמת חן טריו דימרי (צילום: עצמי)
רמת חן טריו דימרי (צילום: עצמי)

לפני שלושים שנה ביקשו תושבי רמת חן שיסדרו להם הסעות לבית הספר יונתן ועוזיאל. נערכו ויכוחים רבים עם העיריה אם המרחק עומד בקריטריונים של ההסעות: "לפני 30 שנה למדתי בבית ספר עוזיאל והלכתי לבית הספר ברגל ועד היום דבר לא השתנה. הילדים שלנו נפוצים היום לבתי ספר מרוחקים: ליונתן, שורשים, רועי קליין בקרית השרון, תחכמוני ועוזיאל שהם במרחק נסיעה. יש כאן אימהות שלא עובדות רק בגלל שהן צריכות לפזר ולאסוף ילדים ממרחקים. לילדים אין חברים בשכונה ואין חברויות כי כל אחד לומד בבית ספר אחר. את בתי נאלצתי להסיע לגן ילדים בקרית השרון דבר שגרם לי לאחר לעבודה. מה שכן השתנה בשכונה וכל אחד יכול לראות את זה זו תנופת הבניה. בשכונה נבנו מגדלים ובהם זוגות צעירים וחל גידול עצום באוכלוסייה. יש כאן קרוב לעשרת אלפים תושבים. עכשיו כבר אי אפשר לומר שאין הצדקה להקמת בית ספר בשכונה. בית ספר שיתאכלס במאות תלמידים מיד עם פתיחת".

הרבה ילדים. רמת חן (צילום: עצמי)
הרבה ילדים. רמת חן (צילום: עצמי)

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "העירייה ערה לשינויים הדמוגרפיים בעיר ולצרכים המשתנים הנגזרים משינויים אלו. בשלב זה בתי הספר הקיימים נותנים מענה מלא לצרכים. במידת הצורך ייבחן בעתיד בניית בית ספר נוסף".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות