fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נצרת עילית: בית המשפט אישר מפעיל חדש לקאנטרי

בית הדין דחה השבוע את בקשת ההסתדרות להוציא צו שימנע את כניסתו של המפעיל שנבחר במכרז. סוכם על כניסתו המיידית של המפעיל ובמקביל קיום ראיונות לצורך קליטה מחדש של עובדים על פי צרכים מקצועיים
לרווחת המנויים. הקאנטרי קלאב (צילום יצחק סולומון)
הקאנטרי קלאב בנוף הגליל (צילום יצחק סולומון)

המהלך של עיריית נצרת עילית והחכ"ל, להעביר את הקאנטרי לידי מפעיל חיצוני מקצועי ובכך לשים סוף לתלונות המנויים וקשיי הפעלתו, זכה השבוע לתעודת הכשר של ידי בית הדין לעבודה. המהלך נחתם לא מכבר בחוזה עם הזוכה במכרז "חברת חופש,נופש וספורט בע"מ ונועד כאמור לשפר את השירות למנויים ולסייע לחילוץ החכ"ל מן המשבר הכספי הקשה בו היא נתונה. אולם העובדים הביעו התנגדות נמרצת ובאמצעות נציגיהם בהסתדרות החליטו לפנות לבית הדין לעבודה ולבקש להוציא צו שימנע את כניסתו של המפעיל ואת פיטוריהם באופן גורף.

לרווחת המנויים. הקאנטרי קלאב (צילום יצחק סולומון)
לרווחת המנויים. הקאנטרי קלאב (צילום יצחק סולומון)

הדיון בבקשת ההסתדרות התקיים היום בהשתתפות ראש העיר שמעון גפסו, יו"ר מרחב העמקים בהסתדרות, לאון פרץ, מנכלי"ת הקאנטרי פאולה לאם חיים ונציגי ועד העובדים. היועץ המשפטי של החברה הכלכלית עו"ד אלי קולס הציג את עמדת החברה והעירייה ולפיה הקאנטרי לא יכול להתנהל יותר על ידי חברה עירונית ועל מנת לאפשר למנוייו שירות איכותי וברמה גבוהה, אין מנוס אלא להעבירו לידי מפעיל מקצועי. עו"ד קולס ציין כי המפעיל הצהיר לא מכבר על נכונותו להעסיק את רוב העובדים הקיימים. המפעיל החיצוני, אסף בן חיים חיזק את הדברים ואמר כי החברה שבבעלותו מפעילה מתקני קאנטרי גדולים בכל רחבי הארץ מקצרין ועד רמת אביב ג' ואין לה אינטרס להביא עובדים חדשים "אנו נראיין את כל העובדים, מי שירצה לעבוד בדרך שלי, ולתת מעצמו ימשיך לעבוד", אמר בן חיים.
ראש העיר שמעון גפסו אמר בדיון כי הוא לעצמו חובה להמשיך ולדאוג לעובדים תושבי העיר. "המחויבות שלי היא לדאוג לעובדים .ביקשתי מהמפעיל מספר פעמים להשתדל לקלוט כמה שיותר עובדים מנצרת עילית, באתי לעובדים ואמרתי חבל שהם גורמים לכך שבסופו של יום המפעיל יצטרך להביא עובדים מבחוץ. הם אמרו או הכל או לא כלום, אמרתי ברגע שיש תנאי כזה ברור שכלום" גפסו ציין בדבריו כי פנה גם לנציג ההסתדרות וביקש להימנע מעימות משפטי "לצערי העובדים חשבו שהם באים לעמדת כוח שמחזיקים את המפעיל, זה לא המצב, הם לא בסטטוס טוב כי החברה לא מרוויחה, אם היא הייתה מרוויחה יכול להיות שלא היינו צריכים לבצע את המהלך".
נציג ההסתדרות, לאון פרץ אמר כי העובדים מבצעים את המוטל עליהם. "מדובר בעובדים שהגיעו לעבודה גם כשלא קיבלו שכר במשך חודשיים, אני לא מבין איך מפעיל חדש שרק עכשיו הגיע לקאנטרי יכול לדבר על העובדים שהוא אמור לקלוט".
בית הדין לעבודה קיבל באופן עקרוני את עמדת החברה הכלכלית.בהסכמת שני הצדדים, לאחר התייעצות שקיימו מחוץ לכותלי בית הדין, הוחלט על מתווה להמשך המו"מ עם העובדים. על פי הסיכום, הזכיין החדש יכנס לקאנטרי כבר באחד במרץ ובמשך השבוע הראשון עד ל 7 במרץ יוכל לראיין את העובדים כאשר מובהר כי עצם הראיון אינו מהווה שימוע. לאחר תום שלב הראיונות, החברה תעביר להסתדרות התייחסות מפורטת באשר לעובדים שהזכיין מסכים לקלוט ואלה שלא ייקלטו על ידו. עוד סוכם כי במהלך החודש הראשון לכניסתו של המפעיל , העובדים ימשיכו לבצע את עבודתם באותה המתכונת עד לסיום המו"מ בעניינם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות