fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפש תאומה

הם חברים טובים, מדריכי זומבה, שהביאו אלינו את הטרנד הכי סוחף שיש - הסווגה. גל שטוטלנד, במקור מקרית ביאליק, ויובל קלצ'קו מנהריה, הידועים יותר בשמם יובי וגל, כבר שמונה שנים מתלבשים בדיוק אותו הדבר, כל יום, כל היום, גם כשהם לא ביחד ואין להם שום כוונה להפסיק עם זה. קבלו אותם 
גל שטוטלנד ויובל קלצ'קו (צילום: דורון גולן)
גל שטוטלנד ויובל קלצ'קו (צילום: דורון גולן)

גל שטוטלנד ויובל קלצ'קו מנהריה, או בשמם המוכר יותר, הצמד יובי וגל, אלינו את הטרנד החדש, הסווגה. הם מתלבשים אותו הדבר, כל יום, גם כשהם לא נפגשים, שותים ואוכלים את אותו האוכל, ובעצם מרגישים כמו תאומים בנפש שהופרדו בלידתם. הם לא זוג, הם חברים טובים, מדריכי זומבה מקצועיים, שחולמים להצליח בתחום המשחק וההיפ הופ. בתל אביב כבר סימנו אותם.

קולה אחת ושני קשים. אני מתיישבת לראיון איתם בבית קפה בקניון ארנה נהריה. הם מתלבטים מה להזמין. לאחר מספר שניות הם מכריזים: "קולה אחת ושני קשים". המחויבות שרקמו השניים היא עצומה. לא רק שהם מתלבשים אותו הדבר ואוהבים את אותם התחביבים והאוכל, יש להם גם את אותה אג'נדה. בכל לילה הם מנהלים את הדיון החשוב ביותר: מה ילבשו למחרת.

יובי וגל הכירו לפי שמונה שנים בנהריה. יובל בת 22, מדריכת זומבה, עובדת למחייתה בגן ילדים בעיר. גל בן 21,  גם מדריך זומבה, יליד קרית ביאליק, למד בתיכון יעדים, ועבר להתגורר עם אביו בנהריה לפני כמה שנים. הם נפגשו לראשונה בחוג זומבה, ומיד נוצר ביניהם החיבור.

בשנה האחרונה נוצר סביבם באזז תקשורתי. הם הפכו לאייקון אופנה, עוצרים אותם ברחוב לסלפי ולחתימות.

גל שטוטלנד ויובל קלצ'קו (צילום: דורון גולן)
גל שטוטלנד ויובל קלצ'קו (צילום: דורון גולן)

את סגנון הלבוש שלהם הם מגדירים "פרי סטייל". בטרנד הסווגה, הם מסבירים, חייבים להיות מתואמים. לדבריהם, כל המשכורת שלהם הולכת על אופנה וביגוד, הם קונים הכל כפול, ויש להם ארון לגמרי תואם. החלום הגדול שלהם הוא להצליח בתחום הריקוד וההיפ~הופ.

לא אכפת לנו מה אומרים. "הסביבה שלנו מאוד מעודדת אותנו להצליח", אומר גל, "כולם אמרו לנו שאנחנו צריכים לעשות עם הטרנד הזה משהו ואנחנו במשא ומתן על כמה פרויקטים בטלוויזיה. החלום שלנו זה להנחות בערוץ הילדים. אנחנו מאוד מתחברים לכיוון הזה ומדברים לקהל מגיל 10 ומעלה שמאוד מזדהה איתנו.

"אני נזכר ביום שבו החלטנו ללכת על הקונספט הזה, כי אנחנו אוהבים את אותם הדברים בכל תחומי החיים, והלבוש היה בעצם השלב האחרון. פתחנו עמוד מעריצים, וההערצה מהקהל הגיעה מיד. אנשים זיהו אותנו וביקשו להצטלם איתנו. אני חבר מאוד קרוב של האחיות מלול שהופיעו בריאליטי 'היפה והחנון', והן מעודדות אותנו. בניגוד להן, אין ביני ובין יובל כל קשר משפחתי, ולמרות זאת כולם אומרים שאנחנו מאוד דומים".

יובי: "הבנו שאנחנו רוצים לצאת לעולם ואנחנו מביאים את האמת ואת השפה שלנו לידי ביטוי בחיצוניות, וזה לא משהו מובן מאליו. כל הילדות שלי חייתי כילדה מאוד שקטה וביישנית, אבל היה לי את הדרייב הפנימי לעשות משהו אחר. מאז ומתמיד אהבתי לרקוד. למדתי בסטודיו של ענבל חסון במשך שלוש שנים, הופעתי על במות וצברתי ביטחון עצמי. היום אני הולכת ברחוב ללא חששות, והאמת היא שלא אכפת לי מה אנשים חושבים עליי. אני אוהבת את ההרגשה שאנשים עוצרים ואומרים 'וואו', זה נותן לי השראה כבן אדם להמשיך וליצור".

אחת השאלות שמעסיקות את כולם היא למה יובי וגל הם לא בני זוג. הם כבר עייפים מהשאלה הזו, אבל גל מסביר בכנות ופתיחות כי הוא חד מיני ולא נמשך לנשים.

גל: "יצאתי מהארון בגיל 13. מאז שאני זוכר את עצמי המראה החיצוני היה לי מאוד חשוב. חשוב לי תמיד להיות מתוקתק במראה וכל הזמן הייתי הגורו של הבנות, כי היה כיף ללכת איתי לשופינג.

"לא קל לחיות בתור ילד הומו, במיוחד במדינת ישראל. יש הרבה צעקות וקללות, אבל היום כבר 60 אחוז יוצאים מהארון ויש שינוי. זה הוריד לי אבן מהלב, כי הסתובבתי עם מועקה כל הילדות. כשסיפרתי להוריי הם אמרו לי ' זה יעבור לך' , אבל מסתבר שזה לא עבר", הוא מצחקק.

"המסר שלי הוא שצעירים לא יפחדו לצאת מהארון ולהיות מי שהם ומה שהם, והמסר הוא גם בלוק שלי ושל יובי _ שתהיו מי שאתם, כי מרבית האנשים לא מבטאים את עצמם דרך הלבוש והמראה החיצוני ובעצם עוצרים את עצמם מלהרגיש מי הם באמת. המסר שלנו הוא שתהיו משוחררים".

כולם רוצים להיות שונים. יובי: "לפני שהכרתי את גל הייתי יותר אלגנטית בלבוש, וכשהכרתי אותו זה התחיל להיות יותר מעניין. אנחנו גם לא סבורים שזה יהיה טרנד חולף, כי אנחנו עושים את זה כבר שמונה שנים. לעומת אנשים אחרים שכל הזמן רוצים להתלבש שונה ולא להיראות כמו כולם, אנחנו אימצנו את זה כיתרון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות