fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נסיכת הרשת

חשבון האינסטגרם שפתחה בטעות ו- 48 אלף עוקבים שבאו בעקבותיו. הילדות בעכו, הבלונד והתואר במשפטים. החלום להצליח בבוורלי הילס, ההזמנה משאנל, הפרידה הכואבת מסבתא ועל היחסים עם חלי ממן. הבלוגרית עדן- מארי חביב ארזה מזוודה וטסה לעשות את הוליווד

עדן -מארי חביב מעכו היא אחת מכוכבות הרשת המבוקשות ביותר בארץ. היום יש לה מספר בלתי נתפס של 48 אלף עוקבים באינסטגרם, חשבון שפתחה לגמרי בטעות לפני שש שנים ומאז הפכה לכוכבת רשת והצליחה ליצור שיתופי פעולה עם מותגים יוקרתיים.

לפני מספר חודשים קיבלה הזמנה משאנל להגיע להשקת קו האיפור החדש, ורק אז קלטה בעצם את שווי החשיפה שלה באמצעות רשתות החברתיות. רק אז נפלט לה: "וואו".

חביב יכלה להישאר בארץ, להמשיך לנהל חיים נוחים ומלאי פינוקים, אבל החלום היכה בה, כשנסעה לטיול בלוס אנג'לס. חודשיים לאחר מכן היא ארזה מזוודה גדולה וטסה להגשים חלום ולקבל הכרה ככוכבת רשת בינלאומית. את יום ראשון האחרון היא הגדירה כעמוס לאחר שעטתה על עצמה חליפת יוקרתית ונסעה לסדרת צילומים במלון יוקרתי פלוס בוורלי הילס, כשהיא נחושה להכפיל את מספר העוקבים מרחבי הגלובוס, בעיקר מלוס אנג'לס.

צילומים: שקד רוסי , ניצן שלם
חביב. צילומים: שקד רוסי , ניצן שלם

חביב בת 27, את שמה האמצעי, מארי, קיבלה על ידי קרובת משפחה שהייתה עקרה והחליטה שהיא תהיה ממשיכת הדור. היא בת שלישית מתוך שמונה אחים ואחיות וגדלה בשכונה הכרם בעכו. בנערותה למדה תיאטרון בתיכון דרסקי ולדבריה, לימים, טכניקות הדרמה והמשחק שרכשה, שימשו אותה גם בצילומים. בצבא היא שירתה במשטרה הצבאית, אך שום דבר לא הכין אותה לטיול הגדול בצפון אמריקה. לפני שנה, כשסיימה תואר במשפטים במכללת נתניה וחיה עמדו לפני מסלול של התמחות בתחום, עבודה, קריירה, חתונה, משפחה וילדים, דווקא אז, משהו בתוכה לא היה שלם עם הדרך. אמה, מורה ובעלת תארים דחפה אותה להצלחה אבל חביב החליטה לטוס לטיול קצר בארצות הברית.

"לראשונה חוויתי את דיסנילנד, צעדתי במלרוז פלייס, נשמתי את הוליווד והתאהבתי", היא מספרת השבוע. "בארץ כבר עבדתי על קמפיינים בינלאומיים, אבל כשהגעתי ללוס אנג'לס סונוורתי וחזרתי לישראל ברגשות מאד מעורבים. מצד אחד היה לי הכל, משפחה תומכת, תואר, עבודה מושלמת, אבל החלטתי לארוז מזוודה ולנסות את מזלי כבלוגרית בלוס אנג'לס, המקום שבו כולם כוכבים".

אגב דיסני וורלד, כשאני שואלת מה היא מתכננת לעשות השבוע, היא אומרת: "אני נוסעת לדיסנילנד עם חברה, זה אומנם ילדותי, אבל כנראה יש לי חסך ממיקי ומיני מאוס. בפעם הראשונה שביקרתי שם הרגשתי כמו ילדה בת 12. אחר כך ניסע למקום שבו אוכלים גלידה שחורה. אלו החיים כאן, ליצור אינטראקציות, כל יום הוא יום חדש".

צ'ק אין מקסיקו

בשנת 2012 יצאה חביב לטיול אחרי הצבא בצפון אמריקה, לראשונה בחייה. "במקסיקו שמעתי לראשונה את המילה אינסטגרם והייתי בטוחה שמדובר בתוכנה לעיבוד מקצועי של תמונות. הורדתי את האפליקציה והתחלתי לסגנן תמונות שלי בפילטרים. את התמונות שאהבתי שמרתי והעליתי לפייסבוק, מתוך ידיעה שהתוכנה שומרת לי על התמונות. אבל אז הגיעו אנשים, ביניהם החבר הקודם שלי שאמר לי 'יפה לך אינסטגרם'. לא כל כך הבנתי על מה הוא מדבר, הוא הראה לי שזו למעשה רשת חברתית לכל דבר ועניין. החשיפה הגיעה כשהעליתי תמונות והחלו לשאול אותי מאיפה כל פריט. קבלתי הארה שאני בעצם מעבירה מידע".

לימים האינסטגרם הפך לפופולרי, אך הדרך של חביב לא תמיד הייתה קולה ולעיתים היו בה גם קוצים. "הביקורת מהעוקבות הייתה קשה ולא תמיד קיבלתי אותה. גם החבר שהיה אז לא אהב לחלוק אותי עם עשרות אלפי אנשים ולתעד כל אירוע ובילוי במסעדה, אבל החשבון באינסטגרם הפך להיות הבייבי הקטן שלי", היא מספרת.

צילומים: שקד רוסי , ניצן שלם
צילומים: שקד רוסי , ניצן שלם

שיתוף הפעולה הראשון שלה כבלוגרית הגיע מרשת רוקגלאם וחביב לא הייתה מוכנה לגלים שייצר שיתוף הפעולה. "מספר חודשים לאחר מכן הייתה כתבה בערוץ 2 על המובילות במדיה החברתית ופתאום ראיתי תמונה שלי במסעדה שטרפה את הקלפים. אז הגיעו עוד שיתופי פעולה עם גליתה, ארמני, איב סאן לורן, דניאל וולינגטון ועוד. סיגלתי לעצמי קווים לדמות, אין תמונות שעולות סתם כך, כל תמונה מעבירה מסר. לא אצטלם במבט למצלמה, כי המטרה להתמקד רק באתרים ובבגדים שאני מפרסמת. אחד מהסמלים שלי הם הכובעים, פריט שלא אוותר עליו. אני נזכרת שהלכתי בעכו עם כובעים והסתכלו עלי במעין מבט שונה. שאלו אותי פעם למה אני כל הזמן עם כובע ו עניתי: 'יש לי שורש שחור עם תלתלים'. זה הצטייר בעיניהם כמישהי שמדברת לא בגובה העיניים. גם שואלים אותי כמה ניתוחים פלסטיים עברתי, אבל לא עברתי אפילו אחד, למרות שאני לא נגד".

חביב מתגוררת כיום בצפון הוליווד והיא הצליחה ליצור לעצמה הרבה מאוד חברים תומכים שמלווים את דרכה. "הלכתי אחרי הלב", היא אומרת, "לקח לי חודשיים לאסוף את הקצוות ולהתיישר, להבין שאני לא תיירת. הייתי בהלם מוחלט מהחיים החדשים שלי בארץ ההזדמנויות. זה גרם לי להסתגר, אז השבתתי את החשבון שלי לחודש. יש לי יחסי אהבה שנאה עם הרשתות החברתיות, לפעמים בא לי לשתף הכל ולתעד כל מהלך, אבל לפעמים בא לי גם שקט, לספוג את החוויה כפי שהיא. יצאתי למסע בפינות הפוטוגניות כמו מסעדות, קירות גרפיטי, מוזיאון מהמם עם פנסי רחוב, הקיר של פול סמית, רודיאו לייב. ראיתי את זה בעבר אצל אחרים ותמיד אמרתי לעצמי 'הלוואי ואהיה שם'. פגשתי סלבריטאים כמו טייגה, דיג'יי קאלד וג'רמי מיקס וכל רגע הוא חוויה סוחפת. עברתי על גבי הלוקיישנים ורואים עד כמה האינסטגרם מנהל את העולם. כולם מנסים למצוא את הזווית החדשה ולהביא את עצמם לידי ביטוי".

לדבריה, התפתחות האינסטגרם באמריקה היא פנומנלית. "בישראל אני מוכרת, לעומת זאת בלוס אנג'לס הייתי צריכה להתחיל מאפס ולא רק ברובד הקרייריסטי, אלא גם ברמת החברויות. מצד אחד אני לא רוצה למחוק את העבר שלי, אבל אני צריכה לבנות קהילה חדשה מקומית, לבנות מחדש מעגל חברים וקשרים, לאתגר ולהמציא גישה משופרת של עצמי. סיבוב בשדרות מלרוז או ליד הקיר הוורוד של פול סמית מראה שעומדים להצטלם שם 20-30 בלוגרים, כי בלוס אנג'לס בלוגר הוא סלבריטי לכל דבר. אנשים אומרים שזה תחום שטחי ואני עונה שכיף לפעמים גם להיות שטחי. שטחיות היא לא מילה גסה, כי כשיושבים איתי לשיחת עומק מבינים שיש עם מי לדבר. שמעתי המון פעמים את המשפט: 'מה את מעכו'?, אבל לא נתקלתי מעולם בגזענות או סטיגמה רעה. למדתי בשכבה עם שיר מורנו ויולה פלוטקין ואפילו התמודדנו יחד לתחרות נערת הצפון. כילדה עכואית זה מעליב ששואלים איפה זה עכו, מנסים להצניע את השייכות, אבל עם השנים מבינים את הערך של העיר הזאת. אחד הלוקיישנים שלי הוא עכו העתיקה, כי לפעמים לא מעריכים מה שנמצא מתחת לאף. יום אחד קראתי לצלם ניצן שלם, לקחתי מזוודה עמוסה בבגדים ויצאנו ליום צילומים בשוק, בעיר העתיקה ובגנים הבהאיים. אני לא מרגישה סיפור סינדרלה, אבל עבדתי מאד קשה כדי להשיג דברים בחיים. גם את התואר מימנתי מכיסי וגם בגיל 14 עבדתי במועדון הילדים במלון חוף התמרים, כדי לממן לעצמי חדר שינה מלכותי".

צילומים: שקד רוסי , ניצן שלם
צילומים: שקד רוסי , ניצן שלם

 הגעגועים חונקים

לא תמצאו תמונות שחביב מעלה לאינסטגרם בשעות הערב, הקונספט שבחרה לשדר הוא לבן טהור, להעביר את מסר הזוהר. אך הרדיפה אחרי החלום מביאה גם הקרבה ובחגיגת בר המצווה של אחיה הקטן היא לא השתתפה, גם שסבתה נפטרה במפתיע, היא רצתה לעלות על מטוס בחזרה לארץ.

"אני מתגעגעת לישראל", היא אומרת ברגש, "אני אדם מאוד משפחתי ובבר המצווה של אחי צפיתי בשידור חי, כשאני שוכבת במיטה בפיג'מה ולוגמת נס קפה. לפני כחודש נפטרה סבתי. שבועיים לפני מותה פגשתי במכרה של המשפחה שמתגוררת בלוס אנג'לס והיא אמרה לי: 'אני שמחה שעברת לגור כאן, אבל את יכולה לפספס דברים בדרך, אני איבדתי את סבתא שלי'. הדברים שהיא אמרה היכו בי וסיפרתי לאימי. בתגובה היא שלחה לי סרטון ובו סבתא מברכת אותי שאצליח בחיים ושהיא מחכה לי בארץ כדי לעשות לי חתונה יפה ושהכל בסדר. שבועיים לאחר מכן היא נפטרה. סבתא הייתה דמות חשובה בחיי, הערצתי אותה, אשת חיל, אם שכולה שאיבדה את בנה הקצין בשנת 1992, שבוע לפני חתונתו. על אף הטרגדיה שעברה היא הראתה לנו את הצד השמח, החם, אישה ששמה את הלב שלה בשולחן השבת. עם כל הקושי, אמא ביקשה שאמשיך להגשים את עצמי ולא אגיע לארץ".

אחת מהנשים שמעוררות השראה אצל חביב היא כוהנת הדיאטות חלי ממן, במקור תושבת עכו. ממן הגיע לביקור בארצות הברית ונסעה לבקר את חביב. "חלי ונאוה קול הן כמו האמהות השניות שלי", אומרת חביב, "ההורים שלנו נמצאים בחבורה במשך שנים ודור ההמשך גיבש גם חבורה כזאת, אפילו חזקה יותר. ממן מכירה אותי מגיל 13, היא אישה מדהימה, חזקה, קיבלתי המון חיזוקים ממנה, כמו אמא שבאה לבקר".

כשאני שואלת אותה אם היא מודעת לביקורת שיש על מובילי דעת קהל, שמוכרים אשליה, היא אומרת: "האשליה מוכרת, אבל לא איבדתי את הדרך. פנו אלי המון נערות ואני מעבירה מסר, שלמרות שהאשליה מוכרת, זה רק צד אחד בחיי שבחרתי לשתף. אם אעלה תמונה עם מסקרה מרוחה על הפנים, אז זה לא יעלה רגש חיובי ואני מציגה את הצד המושלם שבי וזה היופי, כי אני בוחרת מה ברצוני לשתף. הסברתי שגם אני בוכה ורוצה את החיבוק של אמא שלי, אבל אנחנו מי שאנחנו בזכות ההצלחות שלנו. למרות המשברים אנחנו קמים בוחרים אאוטפיט, מעלים חיוך ויוצאים לדרך. אינסטגרם זו עבודה מורכבת מלאה בחשיבה, עיצוב של תמונות בפילטרים, יצירתיות בחשיבת הקונספט ואני מודה כל יום שאני מצליחה להמציא את עצמי מחדש. בחרתי ללכת אחרי הלב שלי, אחרי החלומות, להתלבש יפה, לאכול אוכל טעים ולחוות חוויות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות