fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניצחון לצדק: תוקן העיוות שנגרם לישובי הגדר במועצה אזורית מטה אשר

הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית תיקון לחוק הטבות מס שפגע שחמישה ישובים במטה אשר
סגירת מעגל. ח"כ גפני וישראלי (צילום: יח"צ)

שבועיים לאחר שאישרה מליאת הכנסת את התיקון לחוק הטבות המס שהסדיר את הטבות המס של יישובי הגדר במטה אשר, ביקר הבוקר (ראשון) יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני בקיבוץ ראש הנקרה כאורחו של ראש המועצה, יורם ישראלי.

סגירת מעגל. ח"כ גפני וישראלי (צילום: יח"צ)
סגירת מעגל. ח"כ גפני וישראלי (צילום: יח"צ)

גפני ציין כי "חשוב לי להיות פה ולראות מקרוב את הדברים. חשוב שכולנו נבין שהחוק במקור נועד לסייע לישובי גדר ולא יתכן מצב שבו הם הנפגעים העיקריים. אני שמח שהצלחנו לתקן את העיוות ושמח שהיתה הבנה מלאה בקרב כל מקבלי ההחלטות על חשיבות הנושא".
ישראלי  ציין: "כבר במהלך הדיונים בשנת 2015 גפני הבין מה שהולך לקרות לישובים שלנו. אבל גם הבין שזה או שבג"צ יבטל את החוק או שהוא יטפל בישובים שלנו בהמשך. אני מבקש להודות לו על הטיפול המקצועי ועל שהיה האיש הראשון לראות את חוסר הצדק".
גפני הוסיף כי הוא "רואה בהחלטה המהירה סימן טוב לבאות. אם הבעיה לא תיפתר כשהמדד הפריפריאלי היישובי ייכנס לתוקף, נצטרך למצוא פתרונות אחרים. מדינה מסודרת צריכה לחזק את ישובי הגדר שלה ולסווג אותם בצורה אחרת מיתר הישובים במדינה, כי יש עליהם איום אחר. אני שמח שהדיון הזה העלה למודעות של כל מקבלי ההחלטות את סוגיית יישובי הגדר במטה אשר".
שי כהן, המנהל המוניציפלי בראש הנקרה ציין כי "הישוב שלנו, בניגוד לישובים אחרים, הוא הישוב היחיד שמתמודד עם שתי חזיתות: ימית ויבשתית. רק לפני כמה שבועות קיבלתי צו פינוי מהצבא למקרה של מלחמה שמורה לי להיערך לנושא. לכן מבחינה ביטחונית צריך להחריג אותנו והמצב שהיה הוא אבסורד. לא יתכן שהנוסחה החדשה כמעט ולא נותנת משקל לשיקול הבטחוני".
אורלי גבישי סוטו, מנהלת העסקים של יבוץ חניתה, השתתפה בפגישה הוסיפה כי "העקרון המרכזי שהמדינה צריכה להבין הוא שאנחנו צריכים ישובי גדר חזקים, שמושכים אליהם אוכלוסיה חזקה. כי כשאתה חי פה, נאלצים לעשות הרבה ויתורים: קצת על החינוך של הילדים שלך וקצת על הבריאות והרבה על תחבורה. לכן חשובה מדיניות ארוכת טווח של הממשלה שתוביל לחיזוק של ישובי הגדר ולא להחלשה שלהם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות