fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: סיעת האופוזיציה הגדולה ביותר לא חברה בועדת הביקורת

ישיבת מועצה בנהריה (צילום: ארכיון אדריאן הרבשטיין)
ישיבת מועצה בנהריה (צילום: ארכיון אדריאן הרבשטיין)
שרית מולכו צילום עצמי
שרית מולכו צילום עצמי

"עיריית נהריה ממשיכה לחסום כל מהלך ביקורתי המופעל עליה מכוח החוק, הן על ידי התנכלות למבקר העירייה והן על ידי אי קיום בחירת יו"ר ועדת ביקורת מטעם האופוזיציה", כך טוענים חברי  סיעת הירוקים בנהריה  אייל וייזר ושרית מולכו לאחר ישיבת המועצה שנערכה השבוע  לאחר שסיעתם לא קבלה ייצוג בועדת הביקורת למרות שהם חשבים לסיעה  גדולה ביותר באופוזיציה.

אייל וייזר
אייל וייזר (צילום: אוסנת קונינסקי)

חבר המועצה דורון משה נבחר  לחבר בועדת הביקורת והחליף את סגנית ראש העירייה אורנה שטרקמן.  בעבר משה כיהן במשך חמש שנים יו"ר ועדת  הביקורת וכינס את הועדה רק פעם אחת.   החילופים נערכו לאחר פניית צפון -1 לפני שלושה שבועות לאחר שנודע כי שטרקמן מכהנת גם כסגנית ולא התפטרה עדיין מתפקידה בועדה  בניגוד לחוק. יצוין כי הועדה לא התכנסה במשך יותר משנה.

כל חברי ועדת הביקורת למעט חבר המועצה עו"ד אורן סודאי הם מסיעות תומכות קואליציה ומצביעות באופן גורף עם ראש העירייה ז'קי סבג כולל יו"ר הועדה: חברת המועצה רבקה כהן מסיעת הבית היהודי שלא כינסה את הועדה מאז כניסתה לתפקיד.

עוד מינוי מפתיע אושר במועצה: ממלאת מקום כוח אדם תמי רבן מונתה לרכזת ישיבות מועצה והחליפה את עדה כהן שפרשה לגמלאות. רבן עובדת בעירייה משנת 2009. על פי פקודת העריות מרכז ישיבות מועצה יהיה "עובד בדרג שלא יפחת מדרג של ראש ענף שראש העירייה הטיל עליו". המינוי אושר למרות התנגדות.

בסעיף התקציבי אושר 2.6 מיליון שקלים לפיתוח כללי של העיר הכולל שדרוג תשתיות, כבישים, שבילים ופיתוח חזות העיר בעיר.  הנתח הגדול של התקציב הוא היטל השבחה.

הירוקים בתגובה: "סיעת הירוקים היא הסיעה האופוזיציונית הגדולה ביותר במועצה ואין לנו כל ייצוג בועדת הביקורת. לצערנו, חרף פניות לגורמים שונים במשרד הפנים, בניהם הממונה על המחוז, טרם בוצעו מהלכים כלשהם לתיקון הרכב הועדה. מציאות זו מביאה להשתקה של כל ביקורת אפקטיבית על התנהלות העירייה, וביקורת מטעם נציגי האופוזיציה בפרט, דבר שבוודאי פוגע בעבודתה התקינה של העירייה ובתיקון הליקויים שבה. הציבור זכאי לקבל מידע ביקורתי ואי קיום החוק מעיד על חולשתה של העירייה וככל הנראה על קווי האופי של העומד בראשה".

מעיריית נהריה נמסר: "הרכב ועדת הביקורת הינו בהתאם לפקודת העיריות וכולל גם את נציגי האופוזיציה כחוק. ייצוגה של סיעת הירוקים בועדות העירייה ניתן לה בהתאם ליחסי הכוחות שבמועצת העיר בכל הועדות ואושר במועצת העיר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות