fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: חייה של ילדה בת 4 ניצלו לאחר שתוספתן התפוצץ בבטנה 

ההורים שלקחו את הילדה לבדיקות, נשלחו הביתה עם אקמול. הורי הילדה: "יש לנו מסר לכל ההורים לא להיות שאננים ולא להקשיב רק לחוות דעת אחת"
המרכז הרפואי לגליל
המרכז הרפואי לגליל | צילום: רוני אלברט

ילדה בת 4 בנהריה מאושפזת במרכז הרפואי גליל בנהריה במשך שבועיים לאחר שתוספתן התפוצץ בגופה וגרם לזיהומים קשים. הילדה עברה סדרה של ארבעה ניתוחים, מונשמת ומורדמת בכל התקופה. לפני מספר ימים שבה להכרתה ומצבה התייצב.

המרכז הרפואי לגליל צילום: רוני אלברט
המרכז הרפואי לגליל צילום: רוני אלברט

לילדה אחות תאומה ואח בן שמונה וכל המשפחה נשארת עימה בבית החולים.  אביה של הילדה מספר כי חייה של ביתו ניצלו בנס. "הילדה התלוננה על כאבי בטן והקיאה, למחרת התקשרו מהגן שהיא לא מרגישה טוב. לקחתי אותה מהגן, היינו בבית והיא הייתה מאוד חלשה. ביום רביעי בבוקר הלכנו לרופאה והיא אבחנה וירוס. הילדה הגיע עם חום גבוה וכאבים בבטן. הרופאה רשמה לנו אקמול לשיכוך כאבים ואמרה שיהיה בסדר. יומיים עשינו מה שהרופאה אמרה, וביום שישי שוב ניגשה אשתי לרופא והילדה הגיעה מתנשמת בכבדות. הרופאה שלחה אותנו לעשות צילום ריאות, כי חשבה שיש לה דלקת ריאות ובמקרה הצורך לעלות למיון במוצאי שבת.

"צילום הריאות היה תקין, חזרנו הביתה, ניסינו להוריד לה חום ולשחרר את כאבי הבטן ואשתי החליטה לא לחכות, והגענו למיון. זה מה שהציל את חייה.

"מיד שהגענו למיון עשו לה צילום אולטרסאונד וסיטי ותוך רבע שעה הילדה הייתה בחדר ניתוח. התוספתן התפוצץ בבטן וכל הבטן הייתה מזוהמת במשך מספר ימים ומלאה בחיידקים.

"אחרי הניתוח הצטבר לחץ על הבטן ושוב נכנסה לניתוח לשחרר לחץ והשאירו לה את הבטן פתוחה. כל הזמן התגלו עוד זיהומים וחיידקים. ביום שלישי לקחו אותה לניתוח נוסף, לראות את הבטן ואין והשאירו רק החתך חיצוני להמשך בדיקה.  ביום שישי שעבר, אחרי שישה ימים שהיא מורדמת ניתקו אותה ממכונת ההנשמה וכרגע היא מקבלת אנטיביוטיקה ואין חיידקים".

אביה ממשיך: "הכי חשוב הוא המסר שלנו _ לא תמיד לקבל את מה שרופא המשפחה אומר כווירוס וויראלי, כי הוא לא יכול להבחין מה קורה בתוך הבטן.  מבחינתנו הייתה רשלנות רפואית. צריך שייתנו יותר הפניות למיון, אנחנו גם ככה משלמים הרבה כסף והעיקר שנהיה רגועים. החיים של הבת שלי ניצלו בנס.

אפילו מנהל בית החולים ד"ר מסעד ברהום  עקב אחר הטיפול. זה אמנם ניתוח פשוט יחסית אבל לא במצב בו הילדה הגיעה לבית החולים. אנחנו לא יודעים כמה זמן נישאר כאן, עצרנו את כל החיים, ויש דרך ארוכה. כמו כן אני חייב להודות לצוות של המרכז הרפואי גליל בנהריה". האב סיפר כי הדבר הראשון שביקשה בתו לאחר שהתעוררה זה ארטיק קרח. "כמובן שקניתי לה ישר והחיוך והאושר חזרו לנו".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות