fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

 נהריה: התקבלו היתרי בנייה בשכונה המזרחית בניגוד לעמדת משרד הבריאות

סבג התחייב כי השלמת מערכת הביוב תסתיים לפני אכלוס הבניינים.  עיריית נהריה ומשרד הבינוי חתמו על מסמך התחייבות בנושא. נציג משרד הבריאות בוועדה: "התחייבותה של נהריה לא מתבססת על מסמכים ואינה בת מימוש"
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה דחתה את השלמת ביצוע עבודות תשתית ביוב בשכונת נהריה מזרח כתנאי להיתר בנייה. 354 יחידות דיור קיבלו שבוע  שעבר היתרי בנייה לאחר שראש עיריית נהריה ז'קי סבג התחייב כי השלמת מערכת הביוב תסתיים לפני אכלוס הבניינים.  כמו כן עיריית נהריה ומשרד הבינוי חתמו על מסמך התחייבות בנושא. הועדה קיבלה את הבקשה להיתר בנייה ללא תנאי לשדרוג מערכת השפכים ובהתנגדות של משרד הבריאות.

תזכורת:  לפני שנה אושרו התנאים למערך הביוב בנהריה כתנאי להוצאת היתרי אכלוס. עשרות קבלים ויזמים שזכו בקרקעות נכנסו ללחץ כי בהיעדר היתר בנייה לא יוכלו לצאת לשיווק.  הועדה סברה כי יש להגיש השלמת תוכנית מפורטת  לפתרון ביוב, חיבור מערכת הביוב ליישוב והפעלת מתקן לטיהור שפכים עירוני והשמת ביצוע הביוב המאסף המזרחי לעיר.  בעקבות החלטות אלו  משרד הבריאות הגיש התנגדות והועדה החליט להשהות את הדיון עד שתקבל את כל הבקשות להיתר בנייה, ומשרד השיכון יעביר את מלא התוכניות הנדרשות. עיריית נהריה גם התחייבה להציג לוחות זמנים לטיפול בביוב.

השבוע שוב התכנסה הועדה המחוזית בנצרת ודנה בביטול התנאי להיתרי בנייה, חניון תת קרקעי והקמת תחנת טרנספורמציה. יו"ר הועדה המחוזית אורי אילן החל את הדיון ואמר כי  הקבלנים לא קיבלו היתרי בנייה כי אין פתרון ביוב לשכונה, אך הושג מתווה כי המערכת הביוב והמט"ש בנהריה זקוקים לשדרוג ויטופלו במסגרת הסכם הגג. התנאי השני היה  שעיריית נהריה תתחייב ללוח זמנים כך שהפתרון לביוב יהיה בתנאי לקבלת טופס אכלוס.

ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)

 אילן סיפר כי עיריית נהריה התחייבה בכתב כי עד מרץ 2018 יושלם הקו המאסף המזרחי, תוכנית הביוב בשכונה  כבר בוצעה ותוך שנה יוחזר קו הביוב. עוד נאמר כי סבג התחייב  לשדרוג המט"ש לרמה שלישונית וכעת מתבצע הליך יישוב מחלוקת בין מפעיל המט"ש למועצה האזורית מטה אשר ועיריית נהריה אשר צפוי להסתיים רק בינואר 2020.

אילן סיכם כי נהריה השיגה תקציב לקו סניקה בעלות של תשעה מיליון שקלים, שדרוג תחנת סניקה ב-10.35 מיליון שקלים, הגנה על קווי תשתית וקידוחי מים ב-15 מיליון שקלים. עוד נאמר כי מט"ש נהריה בנוי לקיבולת של 22 אלף קו"ב מים וכיום זורמים אליו 14 אלף קו"ב, אך ישנה תוכנית כי מט"ש געתון יבוטל וכך גם מט"ש שלומי  והשפכים יוזרמו למט"ש לנהריה. כך שסף הקיבולת של נהריה יעלה בעוד תשע וחצי אלפי קו"ב, ואילו  קיבולת המט"ש בנהריה היא רק לעוד 7000 יח"ד. בוועדה ציינו כי בנהריה מתוכננות 8000 יחידות דיור ועוד 1700 יחידות דיור בשטחים ליד קיבוץ סער ובמקביל יש תכנון ל-1200 יחידות דיור בשלומי.

נציג  משרד הבריאות ויקטור גרנובסקי אמר כי טרם אושרה על ידי משרד הבריאות תוכנית חיבור לקו מאסף של השכונה וכלל לא הוגשה תוכנית לשדרוג המט"ש.

גרנובסקי אמר בוועדה: "אני חושב שהתחייבותה של נהריה לא מתבססת על מסמכים ואינה בת מימוש. הועדה החליטה לחבר את השפכים של אלפי יחידות דיור למט"ש שלא עומד כלל בחוק. אי לכך משרדנו ימשיך להתנגד למתן היתרי בנייה בשכונה ונפעל לפי כל האמצעים העומדים לרשותנו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות