fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: התחדשה מחאת הצהרונים

מירי לוי, סבתא לארבעה, נדהמה לגלות כי אין מסגרת בלתי פורמלית לאחר סגירת הגנים, אז היא עשתה מעשה, פתחה עמוד פייסבוק ופצחה במחאה
אחרי הגן אין מסגרת מתאימה. גן בנהריה (צילום: רותם כבסה)
אחרי הגן אין מסגרת מתאימה. גן בנהריה (צילום: רותם כבסה)

המחאה להקמת צהרונים עירוניים בנהריה התחדשה השבוע. בכל שנה בפתיחת ההרשמות לשנת הלימודים הבאה, קמה מחאת הורים על כך שאין צהרונים עירוניים מסובסדים לילדי הגנים ולבתי הספר היסודיים. כיום פועלים בנהריה צהרונים פרטיים בלבד. השבוע נפתח עמוד פייסבוק בנושא, הפעם על ידי מירי לוי, סבתא לארבעה נכדים, תושבת נהריה, שנדהמה כי אין מסגרת בתי פורמלית לתלמידים אחרי שהגנים מסיימים פעילותם. לוי שכנעה את  בנה וכלתה לעבור להתגורר בנהריה, והלכה למחלקת החינוך בעירייה יחד עם כלתה, לרשום את נכדיה לשנת הלימודים הבאה, אז הופתעה כי אין צהרונים.

לוי התגוררה בעברה בנשר מספרת כי בכל עיר מתוקנת קיימים צהרונים בחסות העירייה או המתנ"ס. לדבריה זה שירות בסיסי לתושבים ולהורים שעובדים שעות רבות מחוץ לעיר ואף מתקשים להגיע הביתה בזמן בשל הפקקים האיומים בכניסה לעיר. לוי פתחה עמוד פייסבוק מחאתי ובאותו היום הצטרפו 300 הורים. יצוין כי בכל שנה עיריית נהריה מפרסמת הודעה להרשמה לצהרונים, ההורים נרשמים ואז ברגע האחרון מבטלת את פתיחתם בטענה כי אין היענות והצדקה לפעילות. בחודש מאי 2014 העלתה סיעת הירוקים הצעה לסדר היום במועצת העיר לפתיחת צהרונים, ההצעה לא עברה כיוון שחברי הקואליציה התנגדו לפתיחת הצהרונים.

לוי: "אני ממש נדהמת מהעובדה שאין צהרונים בנהריה. בנשר יש סבסוד צהרונים במחיר של 300 שקלים בחודש, וזו עיר שאינה נמצאת במצב חברתי נמוך. חייבים להקים מערך צהרונים בנהריה עד השעה 17:00. ההורים נמצאים כל היום בעבודה על מנת לפרנס את משפחתם ויש  אמהות שאמרו כי הן לא יוצאות למעגל העבודה כי אין להן מסגרת מתאימה החל משעות הצהריים, ולכן לא משתלם להן לעבוד. צהרון זו מסגרת לימודית, הילדים מכינים שיעורי בית, יש ארוחה חמה ויש חוגים.  אני שמחה שיש היענות גדולה, פתחנו גם דף עצומה וזה נוגע ללב.  פוליטיקה לא מעניינת אותי, אלא אך ורק לתת פתרון ראוי. בכוונתנו להביא נתונים מערים שכנות ולהראות שהמודל של צהרונים עובד בכל עיר. נעשה מה שאנחנו צריכים ומגיע לנו שנקבל, בהיותנו גם משלמי מיסים. זו מחאה שנוגעת בכל בית.

אחרי הגן אין מסגרת מתאימה. גן בנהריה (צילום: רותם כבסה)
אחרי הגן אין מסגרת מתאימה. גן בנהריה (צילום: רותם כבסה)

מעיריית נהריה נמסר: "העירייה יזמה בשנה שחלפה מהלך לפתיחת צהרונים בגני הילדים. למרות המורכבות שבתהליך, ומתוך רצון לתת מענה למשפחות, יצאה העירייה בפרסום וקריאה להורים, אך המהלך לא הצליח וההורים לא נרשמו לתוכנית. מן הראוי לציין כי פתיחת הצהרונים היא תוכנית בעלת בסיס כלכלי ואם אין מספיק נרשמים לפתיחת צהרון הוא לא ייפתח, יתרה מכך העירייה ערכה בדיקה מקיפה של הכדאיות, שנבחנה על ידי מבקר העירייה שמצא כי אין היענות מוצדקת לפתיחת צהרון. עם זאת יש לציין כי אם תהיה הצדקה כלכלית, העירייה מוכנה לבדוק שוב את המהלך ולאפשר פתיחת צהרונים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות