fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: בוטל פרויקט מפגשי בוקר עם מחנכים בחטיבת הביניים נופר

חטיבת הביניים נופר. (צילום: רותם כבסה)
חטיבת הביניים נופר. (צילום: רותם כבסה)

בחטיבת הביניים נופר בבית הספר שחקים בנהריה בוטל פרויקט 'עשר דקות מחנך', כך נודע השבוע מהורים מודאגים אשר חושבים כי המיזם חשוב והכרחי במערכת החינוך ולמען התלמידים. פרויקט מפגשי בוקר  בין המחנך לכיתתו מפגיש ל- 10 דקות בין  המחנך לתלמידים בכיתת האם.  המטרה ליצור דיאלוג  אקטואלי בין המחנך לתלמידים בכל בוקר ובאופן קבוע.

בשבוע שעבר נודע כי בית הספר ביטל גם תקן של שתי מחנכות בכיתה. כך למעשה ייפגשו התלמידים את המחנכים רק פעם אחת בשבוע. הדברים סותרים את הגישה החינוכית של  משרד החינוך אשר אימצה את הפרויקט ומרחיבה אותו בכל הארץ. הפרויקט גם ממשיך לפעול בבית ספר המקביל:  מדעים ואומנויות " בנהריה.

אחד הורים: "זו החלטה תמוהה  נוספת ותעודת עניות. ביטול מפגש הבוקר בין המחנך לכיתתו. עשר דקות שיכולות להיות איכותיות ומהותיות אם תעסוקנה במהות החינוכית של אמפתיה של הכלה קריאת 'מפת הבוקר'  או סתם שיחת אקטואליה רלוונטית ומשמעותית . איך בשחקים מוותרים על כך?

חטיבת הביניים נופר. (צילום: רותם כבסה)
חטיבת הביניים נופר. (צילום: רותם כבסה)

"החלטת הנהלת שחקים בגיבוי הרשות מבטלים את המיזם הרי שמשמעות המהלך דומה לריקון מי האמבט המטונפים עם תינוק .יתכן ואולי התפוקות הרצויות מן המהלך המבורך בחט"ב נופר לא עמדו ברף הציפיות של הנהלת ביה"ס . אין הדבר מלמד על יוזמה בלתי ראויה אלא על יישום קלוקל ובלתי מספק הנובע כנראה מבחירה בלתי ראויה של מחנכים ומאי הכשרת המורים וליווים לאורך השנה . הצבת מורים ראויים ליווי הדרכה ופיקוח היו מובילים להצלחת הפרויקט . מדובר לפיכך בכשל ניהולי של מר מנשס וצוותו כמו גם כישלונו של הפיקוח לעקוב אחר יישום יעיל ומטיב עם התלמידים בעיקר ובמיוחד בכיתות ז' בו חווים התלמידים משבר קליטה בחטיבה בסביבת לימודים חדשה ובלתי מוכרת" .

מבית הספר שחקים נמסר: " כי אינם מתכוונים לעסוק בכך מעל דפי העיתון".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: 'פעילות 10 דקות שעת מחנך הינה פעילות בחירה להחלטת  המנהלים והמורים ואינה בגדר חובה. ביה"ס אוטונומי להחליט באילו פעילויות ומנגנונים הוא בוחר כדי לקדם אקלים מיטבי ודיאלוג מורה תלמיד בבית הספר'.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות