fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משרד התחבורה באמצעות חברת יפה נוף מפרסם מכרז להקמת תחנות רכבל הכרמל

אחת מתחנות הרכבל. הדמיה: יפה נוף
אחת מתחנות הרכבל. הדמיה: יפה נוף

חברת יפה נוף האמונה על הקמת הרכבל לכרמל מטעם משרד התחבורה ועיריית חיפה, נערכת לתחילת העבודות להקמת רכבל הכרמל ומפרסמת מכרז עבור ביצוע עבודות להקמת התחנות בתוואי הרכבל שאורכו כ-4.4 ק"מ. על פי התכנון יוקמו שש תחנות שמיקומן בטרמינל  לב המפרץ, צ'ק פוסט, דרך דורי, טכניון מרכז, טכניון עליון ואוניברסיטת חיפה. עבודות ההקמה צפויות להתחיל בחודשים הקרובים ומשך הביצוע הוא כ-20 חודשים.

בשלב ההפעלה הראשוני הורדת והעלאת הנוסעים תתבצע מתחנות טרמינל לב המפרץ, טכניון מרכז ואוניברסיטת חיפה, כאשר תחנות צ'ק פוסט, דרך דורי והטכניון- עליון, תפעלנה כתחנות תפעול. גודל התחנות נע בין 700-800 מ"ר בשלוש קומות והן יכילו מאות נוסעים. התחנות מורכבות ממערך תנועה אנכית (מדרגות/דרגנועים ומעליות) להולכי רגל, מערך ביקורת וכרטוס כולל ביקורת ביטחונית ורציפים לנוסעים בכל כוון. הקרוניות נעות בתחום התחנה בעודן מאטות את מהירות נסיעתן ומאפשרות עליה נוחה ובטוחה ומאיצות לאחר עליית הנוסעים לתוכן. מערך הרכבל מונגש לבעלי המוגבלויות (ראיה, שמיעה ונכות פיזית). כמו כן, התחנות כוללות את החדרים הטכניים הנדרשים למנועים, גנרטורים, חדרי בקרה, שירותים לנוסעים וכו'.

אחת מתחנות הרכבל. הדמיה: יפה נוף
אחת מתחנות הרכבל. הדמיה: יפה נוף

בשלב א', מערכת רכבל הכרמל, תכלול  76 קרוניות בקיבולת מרבית של 1,200 נוסעים בשעה, בכל כוון של הרכבל בו זמנית. קרוניות הרכבל תצאנה בתדירות של כ 30 שניות כאשר כל אחת תוכל להכיל 10 נוסעים, 8 בישיבה ו2 בעמידה.

מיזם הרכבל לכרמל אמור לשמש כאמצעי תחבורה ציבורית המהווה חלק אינטגרלי ממערך התחבורה הציבורית בעיר חיפה לצד קווי אוטובוס, קווי מטרונית, רכבת ישראל, כרמלית ובעתיד גם רכבת קלה. התשלום יבוצע באמצעות כרטיסי רב-קו. משך הנסיעה צפוי לעמוד על כעשר דקות מטרמינל המפרץ לטכניון, ותשע דקות נוספות מהטכניון לאוניברסיטת חיפה, כאשר מהירות נסיעת הקרונית בין התחנות היא כ 18 קמ"ש. הרכבל הינו כלי תחבורה ירוק הממונע בחשמל וחסכוני באנרגיה וזול משמעותית מכל כלי תחבורה אחר הקיים בתחום התחבורה הציבורית.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב: "החלומות התחבורתיים של חיפה קורמים עור וגידים. פרויקט הרכבל העצום מתקדם לשלבים המעשיים שלו והוא מצטרף לשורה של פרויקטים תחבורתיים מהמובילים בארץ כמו מנהרות הכרמל, מטרונית ומרכז ההיסעים הגדול ביותר שנבנה בימים אלו בלב המפרץ ויחבר בין כל קווי התחבורה האמורים. הרכבל הינו נדבך נוסף בחזונם של בוני העיר אשר בנו את הכרמלית לפני 60 שנה". מנכ"ל חברת יפה נוף, אבישי כהן, מסר כי בתוך פחות משלוש שנים יוכל הציבור להשתמש במיזם הרכבל. משרד התחבורה משקיע במיזם זה יותר מ-300 מיליון שקלים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות