fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משקמים את שכונת וילות בחורש אחרי השריפה

מתאחדים ומחזירים את הירוק. מהאירוע. צילום: פרטי
מתאחדים ומחזירים את הירוק. מהאירוע. צילום: פרטי

בנובמבר האחרון הוכתה זכרון יעקב בשריפה שהשמידה בתים ואת סביבותיהם וצבעה בשחור ואפור מדכאים חלקים מהיישוב הירוק והפסטורלי. שכונה שנפגעה קשה ביותר בשריפה היא שכונת "וילות בחורש", שרוב השטחים הירוקים בה נשרפו. בשבוע שעבר זכו תושבי השכונה לחג נטיעות מרגש במיוחד, לאחר שהחליטו – וביצעו – אירוע נטיעות נרחב בשיתוף כל תושבי המושבה, תחת הכותרת "מחזירים את הירוק לחורש".

ביום ו' האחרון, במזג אוויר אביבי, התקיים בגן היסמין שבשכונה הפנינג נטיעות. על רקע הנוף  השרוף שמסביב ניטעו בשטח 70 עצים וכאלף שיחים ופרחים. ראשונים הגיעו לנטוע ילדי הגן שבשכונה וכן שכבת כיתות ז' מבית הספר החורש, ששניים מתלמידיה, תושבי השכונה, אילי מעיין וקאי בר-קט, ארגנו את שיתוף הפעולה ואת הכנת השילוט לעצים. לאחר מכן הוזמנו שאר תושבי זכרון יעקב, שהגיעו בהמוניהם בשרוולים מופשלים. גם ראש המועצה, זיו דשא, הגיע והשתתף.  בשעות הצהריים נאלצו המארגנים להודיע למבקרים, כי כל השתילים נשתלו, עד האחרון שבהם.

עוד שנה ועוד שנה שוב יהיה פה חורש. מהאירוע. צילום: פרטי
עוד שנה ועוד שנה שוב יהיה פה חורש. מהאירוע. צילום: פרטי

האירוע התאפשר בזכות תרומות עצים של תושבים רבים דרך משתלת "הרמוניה", שהתגייסה כל כולה לטובת העניין, כולל התרמה של ספקים נוספים מרחבי הארץ לטובת הנטיעות, עמותת "מועד" שהקימו דוכן עם כיבוד וחילקו חולצות למשתתפים, והתקיים בניצוחה של מחלקת הקיימות במועצה, שנרתמה למבצע בתרומה נרחבת של עצים, בליווי וייעוץ מקצועי ובהספקת כל עבודות התשתית לנטיעות ולתחזוקה העתידית.

אולם לא ניתן לסיים את הסיפור בלי לציין את התהליך שעבר על תושבי השכונה עצמם. "השכונה היא מאוד קהילתית, מאז שהתארגנו לשמירות בעקבות גל חמור של פריצות שהיה לפני כשנתיים", מספרת תושבת השכונה. "מצאנו את עצמנו פתאום מאוחדים. נפתחה קבוצת וואטסאפ תוססת של עזרה הדדית. בזמן השריפה בנובמבר גדלה הקבוצה והפכה למעין חמ"ל מבצעי, ותוך כדי השריפה ואחריה קיבלו אנשים שבתיהם ניזוקו תמיכה רבה דרך הקבוצה, בטוב וברע. מאותה קבוצה יצאה גם יוזמת הנטיעות וארגון האירוע".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות