fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלימי ההכנסות מחדרה נתפסו במבצע מיוחד של מע"מ

סכנה לציבור. משרדי מס הכנסה נתניה (צילום: רותי ברמן)
סכנה לציבור. משרדי מס הכנסה נתניה (צילום: רותי ברמן)

בשבוע שעבר עובדי מע"מ התפרסו בכל הארץ במבצע ארצי שהתמקד הפעם בענף ההובלות וכלל גם את אזור חדרה. במסגרת המבצע בוצעו ביקורות בקרב 253 עוסקים מתחום ההובלות, והתגלו ממצאים ראשוניים ב-98 תיקים בהיקף של קרן המס בסך – 18,384,567 שקלים המהווים העלמת הכנסות בסכום של  108,144,512 שקלים. מדובר בענף בו רשומים כ- 24,000 עוסקים הכולל את הובלת כל סוגי המטענים בדרכים. לכל העוסקים שבוקרו במהלך המבצע יערכו שומות בהתאם לממצאים, אשר יביאו לגידול בהכנסות ממע"מ.

במהלך הביקורת שנערכה על ידי עובדי משרד מע"מ חדרה נמצא שמוביל מבאקה אל גרביה, ניכה תשומות בסכום של עשרות אלפי שקלים עבור שיפוץ משרד, רכישת ציוד משרדי, הוצאות חשמל ושיפוץ מקלחת הורים. במהלך הביקורת התבקש העוסק להציג בפני מבקרי מע"מ את המשרד המשופץ והסתבר שהמשרד היחיד העומד לרשותו הוא המשאית שבבעלותו. נהג המשאית הוזמן לחקירה ולהמשך טיפול במחלקת הביקורת במע"מ חדרה. עובדי מע"מ חדרה, הגיעו גם לעוסק מאום אל פאחם, המוביל פסולת עופות. בביקורת עלה כי בספרי העסק שלו נכללו חשבוניות מס פיקטיביות, בגין סולר בסכום של מאות אלפי שקלים. העוסק זומן להמשך טיפול.

בביקורת של משרד מע"מ תל אביב 3, הגיעו המבקרים לעוסק כבן 40 מאזור חדרה המבצע הובלות פרטיות בכל רחבי הארץ. העוסק, שהיה רשום במרשמי מע"מ כ"עוסק פטור", דבק בהצהרותיו בעקביות לאורך השנים והצהיר  על מחזור הנמוך ב-10 אחוז מסף הפטור. אלא שבמהלך עיבוד כלל נתוניו, מהם ניתן להתחקות ביתר דיוק אחר היקף עסקאותיו, התגלתה כבר בראשיתה של החקירה תמונה שונה לחלוטין. העוסק העלים באופן שיטתי לאורך השנים הכנסות בסך של יותר מ-900 אלף שקלים וכמובן לא שילם את המס בו הוא חב . לאחר שלא הצליח במהלך החקירה לאתר את כלל הקבלות על הכנסות שקיבל מלקוחותיו, שהוצגו בפניו, על ידי אנשי מע"מ, הודה חלקית בביצוע העבירות. העוסק החשוד הובא בסיוע יחידת החקירות ת"א בפני בית המשפט השלום בת"א ובמסגרת הדיון, נעצר ושוחרר בערובה וכן הוצא צו לעיכוב יציאתו מן הארץ.

במקביל למבצע הביקורת נעשתה גם פעילות אכיפה וגבייה כנגד חייבים, במגוון רחב של עסקים בתחומים שונים ברחבי הארץ, על ידי יחידת ההוצאה לפועל של רשות המסים, יחידות מע"מ ובשיתוף משטרת ישראל. במסגרת מבצע זה נגבו 115,831,409 שקלים מ-1,372 עוסקים חייבים.  כמו כן,  עוקלו 63 רכבים וכן נערכו 105 בדיקות בסיסיות בעסקים שונים.

בנוסף נערך מבצע אכיפת עיקולי צד ג', תוך שיתוף פעולה בין עובדי גבייה ואכיפה, ביקורת חשבונות ועובדי ההוצאה לפועל, על מנת לטפל באופן ממוקד בעיקולי צד ג'. במהלך המבצע  פקדו עובדי מע"מ את העסקים במטרה לבדוק את כרטסת הנהלת החשבונות ועל מנת לברר מדוע לא העבירו את הכספים בהתאם לצווי העיקול שקיבלו. במסגרת פעילות זו של אכיפת עיקולי צד ג' נגבו 2,640,3545 שקלים מ- 42 עוסקים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות