fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מעלות, נהריה ועכו ייפגעו קשות בהטבות המס"

וועדת הכספים של הכנסת, בראשות ח"כ גפני, החלה לעסוק בשינוי מפת הטבות המס להם זכו עד היום יישובי קו העימות הצפוני בתוספת יישובים בנגב ועוטף עזה שהצטרפו ברבות השנים.
חיבים לגלות אומץ. שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)
חיבים לגלות אומץ. שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

 

 

שלמה בוחבוט
בוחבוט (צילום: רועי שפרניק)

בשנים האחרונות חלה שחיקה מתמשכת בהיקף ההטבות ליישובים: קריית שמונה, מעלות-תרשיחא ונהריה, דבר שפגע במאמצים שלהם למשוך אוכלוסייה חזקה אליהן. כעת, נדמה כי ההצעה שעלתה ע"י ח"כ גפני, תהיה הפגיעה הקשה ביותר עבור ערים אלו, שכן נוספו עשרות רבות של יישובים חדשים ברחבי בארץ בהם תחול ההטבה, אך עם אותו תקציב קיים, קרי הכסף למימון ההטבה יבוא מהיישובים שזכו עד היום בהטבה, ולא מתוספת תקציבית.

בחלק מהיישובים והמועצות האזוריות בקו בעימות התקיימה פגיעה לצד הוספת יישובים בתחום המועצות האזוריות שלא היו זכאים בעבר, אך עכו, נהריה ומעלות תרשיחא ייפגעו קשות כתוצאה מהנוסחה החדשה.

מעלות תרשיחא ונהריה ירדו מתקרת שכר מקסימלית המוכרת למס של 241,090 שקלים בשנה ל- 150,000 שקלים ומ-11% זכאות ל- 9% (בעבר היה 13%). עכו תרד מתקרה מקסימלית של 160,560 שקלים  ל 120 אלף שקלים, ובאחוזים מ- 11% ל- 7%.

משמעות הדבר שמשתכרי משכורות של כ- 11 אלף שקלים, ומעלה שבעבר נהנו מההטבה יתחילו לשלם מס, וככל שעולים בשכר הפגיעה תהיה קשה יותר, ועלולה להרחיק את אוכלוסיית מעמד הביניים מערים אלו ראשי הערים זועמים על הפגיעה הבלתי מידתית ודרשו מח"כ גפני לתקן את ההצעה.

בשלב זה, ההצעה לא עלתה להצבעה בוועדה, אף כי הייתה אמורה להעלות, בגלל ש"הבית היהודי" גילה כי ערי יהודה ושומרון לא הוכנסו ליישובים הזכאים, ואיים כי אם ההצעה תאושר, סיעת הבית היהודי תפרוש מהקואליציה. עם זאת, ראשי הערים מבינים כי בכל רגע נתון ההצעה יכולה לבוא להצבעה, ואישורה יוביל לפגיעה קשה בתושביהם.

ראשי הערים בוחנים את צעדיהם ומתכוונים, ביחד עם התושבים, לפתוח במאבק במידה ולא יתקיים עימם דיאלוג רציני.

ראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט: "חברי וועדת הכספים, בראשות ח"כ גפני, כנראה לא מבינים איזה כדור שלג הם יצרו. עובדים רבים שיקטן להם הנטו (השכר), יגיעו עם דרישות למעסיקים להעלאת שכר כדי לקזז את הפגיעה במשכורתם. הערים מעלות תרשיחא, עכו ונהריה הן הערים שמעסיקות את רוב האוכלוסייה בגליל המערבי, ופגיעה בתעשייה ובמעסיקים תוביל גם לפיטורים ולהחזרתנו שנים אחורה. המעסיקים לא יעמדו בדרישות ופעולה כזו תיצור אפקט כלכלי אזורי עם השלכות קשות. לערינו יש משימה לאומית חשובה, והצעד הזה ייפגע קשות במאמצים שלנו למשוך אוכלוסייה חזקה. נראה שיש כאן פער בין הצהרות לחיזוק הגליל המערבי לבין מעשים בשטח. אני קורא לח"כ גפני להיכנס לעובי הקורה, להבין שנעשתה כאן פגיעה בלתי מידתית, ולתקן את העיוות".   

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות