fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנפצת תקרת זכוכית

היא עלתה לארץ בגיל צעיר עם משפחתה מאתיופיה, למדה ועבדה קשה, מילאה תפקידים חשובים ולאחרונה מונתה גם לסגנית יו"ר המועצה הדתית בקרית ביאליק. ביזן גלעד לא עוצרת בדרך לפסגה, ורק אל תקראו לה "הנציגה של העדה"
"התקדמתי בזכות עצמי ולא בגלל היותי אתיופית". ביזן גלעד (צילום: זיו לסמן)
"התקדמתי בזכות עצמי ולא בגלל היותי אתיופית". ביזן גלעד (צילום: זיו לסמן)

"זהו הישג עבורי כאשה צעירה, בת הקהילה האתיופית, ששואפת להראות את היכולות". ביום ראשון הקרוב, 8 במרס, יחול יום האשה הבינלאומי, ודומה שאין מילים טובות יותר לפתוח כתבה על אחת שעשתה זה, ובגדול. תכירו את ביזן גלעד, בת 38, נשואה לטל גלעד, ואימא לשלושה.  היא מתגוררת בגבעת הרקפות בקרית ביאליק והיא גם סגנית יו"ר המועצה הדתית בעירה. בעשור האחרון משמשת ביזן מנחה ויועצת מחוזית מטעם האגודה לקידום החינוך. במסגרת תפקידה זה היא מנחה בתשעה יישובים שונים במחוז: חיפה, נשר, יקנעם, טירת כרמל, נהריה, קרית מוצקין, קרית ביאליק, קרית ים וקרית אתא. בסך הכל היא אחראית על מערך של 25 בתי ספר יסודיים ועל יסודיים, כשמסייעים לצידה שישה מגשרים חינוכיים. ואם זה לא מספיק, אז היא גם חברת ועדת החינוך העירונית, חברת דירקטוריון בתאגיד המים והביוב קרית ביאליק, חברת הוועד המנהל של עמותת "עולים ביחד" וחברת הנהלה בוויצו ולאחרונה.

ביזן, בעלת תואר ראשון בתקשורת ומדעי המדינה ותואר שני במינהל ציבורי למנהלים, עלתה לארץ עלתה מאתיופיה בשנת 1981. היא ומשפחתה התמקמו למרכז הקליטה בעתלית. בפעמים רבות הייתה זו היא ששברה מחסומים שלא נשברו קודם כן בתפקידים אותם מילאה. כך היה כאשר הגיעה לחברת 'האיגוד' במשרד החוץ, העוסקת בהעברת טכנולוגיה למדינות מתפתחות. היא הייתה רק בת 31, כאשר מונתה לתפקיד, צעירה בהרבה מהאנשים סביבה וגם נוכחותן של נשים לא הייתה רבה. הדבר בלט במיוחד בעיקר בכנסים השנתיים שנערכו על ידי הרשות לחברות ממשלתיות, בהם ניתן היה לראות בעיקר בעלי תפקיד שהם גברים.

לתפקיד סגנית יו"ר המועצה הדתית בקריית ביאליק מונתה באופן רשמי לפני שלושה חודשים במעמד ראש העירייה, אלי דוקורסקי, סגנו וחברי המועצה. המועצה הדתית היא מוסד, שעד לפני מספר שנים כיהנו בה בעיקר גברים, אך בשנים האחרונות ישנה מגמה של חידוש הרכבי המועצות הדתיות בארץ.

מדוע היה חשוב לך להגיע לתפקיד?
"החשיבות בלהגיע לתפקיד כזה היא, בראש ובראשונה, להוכיח לחברה הישראלית שנשים, ובפרט נשים מהקהילה האתיופית, מסוגלות להוביל ולקבל החלטות. בעצם אפשר להגיד שהיה לי חשוב לשנות את פני החברה ולהתחיל מכניסה לתפקיד בכיר במועצה דתית. לטעמי, זה הישג חשוב מאוד בדרך שבה אני מנסה לשנות את התפישה החברתית כלפי נשים".

 האם את רואה עצמך כנציגה של העדה האתיופית?
"בראש ובראשונה, אני מייצגת את הציבור. נכון שאני משתייכת לעדה האתיופית וגאה בהיותי חלק מהקהילה המדהימה הזו, אבל אני מאמינה שהתקדמתי בזכות עצמי ובזכות היכולות שלי ולא בגלל עצם היותי אתיופית".

הסיפור המלא יפורסם מחר במקומון: "הד הקריות".

כתב: טל קורן

"התקדמתי בזכות עצמי ולא בגלל היותי אתיופית". ביזן גלעד (צילום: זיו לסמן)
"התקדמתי בזכות עצמי ולא בגלל היותי אתיופית". ביזן גלעד (צילום: זיו לסמן)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות