fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנכ"ל מול החוף וילג' : "משבר הקניונים לא מרתיע אותנו"

בריכת גלים 1 צילום מורג ביטן

"משבר הקניונים לא מרתיע אותנו, חשבנו על זה מראש, עשינו את כל התכנונים, השקענו הרבה הרבה מאוד כסף ויצרנו בידול מאוד מאוד חזק בקונספט של המתחם כדי שתהיה לו יכולת התמודדות בשוק הישראלי בהתיחס גם למצב הקמעונאות בישראל", כך אומר גד שטרן מנכ"ל מתחם כפר קניות והבילויים החדש והמרשים מול החוף וילג'.

בביקור במקום בסוף השבוע שעבר נראה שהוקם כאן דבר שלא היה כמותו בחדרה, אפילו בישראל ויתרונות המקום ברורים. המתחם ממוקם על כביש החוף תוכנן ונבנה במשך שלוש שנים ובהשקעה של כחצי מיליארד שקל על ידי חברת הייזום והנדל"ן אמירי גן. זהו חלל פתוח שתוכנן על ידי האדריכל אבנר שר ועוצב בסגנון מדרחוב קניות בבירות ארצות אירופה.

הניון משתרע על פני 40 אלף מ"ר – אבל זו רק ההתחלה, ועתידות לפעול בו 120 חנויות מתחום האופנה, הבילוי, הפנאי וההסעדה, חלקן כבר פתוחות היום. שיא האטרקציה של המקום היא בריכת הגלים היחידה בארץ שיש כמותה רק עשר בכל העולם, ובה גם יערכו האימונים לאולימפיאדה הגדולה.
שטרן מזכיר כמה לוקיישן (מיקום) משחק פה תפקיד חשוב ומרחיב: “אנחנו ממוקמים כמעט בצמוד לכביש חיפה תל אביב, שממנו יש ירידה ישירה לתוך המתחם, זה אומר פוטנציאל של 150 אלף עוברים ושבים מדי יום. תחנת רכבת חדרה שהיא 200 מטר מאתנו הופכת להיות הראשת לכל הרכבת, זאת אומרת שאנשים שמגיעים למקומות פרבריים לא יחליפו יותר רכבות בבינימינה שהייתה הראשית אלא בחדרה, ואז יבנה גשר עילי שיכנס לתוך המתחם. העיריה ואגד גם סידרו קו אוטובוס מספר 1 שיכנס למתחם, אנחנו מרושתים תחבורתית שזה דבר מאוד מאוד חשוב למתחם קניות".

מול החוף וילג' הוא קניון אזורי שישרת את תושבי נתניה צפון ועד מבואות חיפה ומזרחה.

“נשתרע על פני 180 אלף מ"ר שלשם השוואה עזריאלי תח אביב  זה 140 אלף מ"ר. השלב הראשון הוא 40 מ"ר מסחרי, שלב ב' כולל שלושה מגדלי משרדים של 23 קומות ועוד בניין של 360 יחידות דיור מוגן.

"להערכתי מהשלב שבו אנחנו היום ועד הסיום יעברו 4 שנים, כרגע שני המגדלים הראשוני נבנו עד קומה שלישית ועוד לא החלו לשווק אותם, יש עוד קומה עליונה במתחם המסחרי שתשווק בקרוב.

הבנייה החלה לפני כשלוש שנים; “היזם קיבל החלטה שהוא רוצה להקים מתחם מסחרי, אמרנו שצריך להתמודד עם השוק במדינת ישראל, גם מבחינת קמעונאית. הבידול נעשה על ידי כמה יתרונות:  המיקום המועלה, הקונספט של 'סטריט מול' פתוח, כך שהלקוח מרגיש כאלו הוא מסתובב במדרחוב בכל עיר באירופה. כל חנות כאן היא בעלת חזית שונה מהחנות שלידה, כל חנות מקבלת צביון של בניין באירופה. אין לנו בכלל דוכנים, הרעיון ליצור אווירת קניות ובילוי, יש 40 פינות ישיבה שאנשים ישבו בהם. הבאנו מדרום קוריאה מגרש משחקים לילדים עד גיל 12 עם מתקנים בגובה של עד 6 וחצי מטרים והוא חינמי. השקענו הרבה מאוד כדי ליצור בידול, הרבה מאוד.

מימין: שיין בשן וגד שטרן צילום: מורג ביטן
מימין: שיין בשן וגד שטרן צילום: מורג ביטן

"דבר נוסף שעשינו זה מתחם מסעדות שלא נראה כמוהו בשום מתחם אחר במדינת ישראל, 12 מסעדות שאנשים יוכלו לשבת בו ב23:00 בלילה, גם בשישי, כשהחנויות סגורות והשאיפה היא שאנשים יבואו להזמין מקום במסעדה ויראו שיש פה קניון. גם בחדרה יש מחסור מאוד מאוד גדול במסעדות. איפה אפשר לבלות שם בשישי בלילה? בנוסף יש פאב שמשקיף על הבריכה”.

בריכת הגלישה שנבנתה במקום מבית CITYWAVE מעניקה את הגל המושלם האינסופי המכיל מים מהקרקעית לפני השטח. טכנולוגיית ה'מים עמוקים' הייחודית מאפשרת גל בגובה 1.5 מטר עם לחץ מקסימלי. תנאים אלו מבטיחים חווית גלישה יציבה, בטוחה ומבוקרת. ניתן לשנות את כמות המים והנפח שלהם על מנת להתאימם לכל רמת מיומנות ולכל משתמש.
"זו הבריכה הראשונה בישראל, 15 מליון שקלים הושקעו בבנייתה וזו אטרקציה בכל קנה מידה לכל המדינה, עוד לא פרסמנו אותה ועוד לא פתחנו וכבר קיבלנו טלפונים מגולשים מבאר שבע וחיפה", אומר שטרן, “גלישה זה ספורט אולימפי באולימפיאדה הבאה, יש 400 אלף גולשים במדינת ישראל וזה נותן אלטרנטיבה לכל מי שאוהב גלישה ו.או רוצה ללמוד כי גם יעשו כאן קורסים והדרכות. מה שנפלא הוא שאתה לא תלוי במזג האוויר או בים או אם יש או אין גלים , אתה קם בצהריים בבוקר או בערב ותמיד יהיה לך גל".

במתחם מול החוף וילג' החשיבה אחרת, אולי מתחשבת יותר בהתאם למה שקורה בעולם הקניונים. "משלב התכנון, עוד לפני שהיה משבר קמעונאות וקניונים בישראל , התפיסה שלי אומרת שחנות קמעונאית בקניון לא יכולה לשלם יותר מ-200 שקלים למטר מרובע שכר דירה ודמי ניהול בניגוד למה שמקבול בקניונים גדולים שזה 350-400 שקלים, וה-200 זה המקסימום, יש חנויות שמשלמות גם 140 שקלים. יש חשיבה על הקמעונאי, יכולתי להשכיר בקלות ב-350 שקלים אבל אחר כך הייתי צריך להתמודד עם חנויות שאומרות שקשה להן.

"בסופו של דבר הקניון ימדד בהצלחתו על ידי הניהול השוטף ואנחנו נעשה דברים שלא נראו בתחום הקניונים במדינת ישראל. זה אומר שיהיו לנו בשנה הראשונה שני אירועים גדולים שכל אחד מהם יארך יויים, ביוני יהיה למשל אירוע של תחרויות גלישה וסקייטבורד, נהפוך את המתחם למשטחי סקייטבורד עם מסיבת די ג'יי ותחרויות עם פרסים.

"בסוף הקיץ תהיה מסיבת לילה לבן לעשרות אלפי אנשים ולכל אירוע החנויות יהיו מקושרות. מקובל שחברת ניהול עושה מבצעים של ימי שישי ומוציאים החוצה דוכנים, אצלנו אין דבר כזה אלא יש לנו 15 ריקשות אופנועים ממותגרים, זה יוצר אווירה שונה לגמרי. השקענו הרבה מאוד כסף גם בחשיבה ליצור דברים מחוץ לקופסא כי היום גם עם כל הקניות באינטרנט אנשים לא יוותרו על חווית הקניה הפיזית ולנו יש תמהיל אידיאלי הכי גדול בארץ, חנויות של פול אנד ביר, חנות זארה הכי גדולה בישראל, ג'ימבורי לילדים שנותן לאמא להסתובב שעתיים לבד בקניון, אורבניקה ופוקס, בתי קפה רולדין וביגה. התמהיל האידיאלי".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות