fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכתב לתשובה: "לא דרשת בעצמך שהאסדות יורחקו מהחוף"

אורן עוזרד (צילום: יח"צ)
אורן עוזרד (צילום: יח"צ)

עבודות הקמת התשתיות לאסדת הגז הראשונה בפרויקט קידוח הגז לויתן צברו תאוצה השבוע. בשטחים הצמודים לחוף היפה עבדו כלים כבדים בסיוע מנופים וציוד, ותושבי הסביבה, שרבים מהם מתנגדים לתכנית, קיבלו המחשה ברורה יותר לתחושת חוסר האונים שלהם בנושא, לאחר שהתכנית עברה את המשוכות המשפטיות והיא ממשיכה בדרכה.

סגן יו"ר המועצה האזורית חוף הכרמל אורן עוזרד, שלח לקראת סוף השבוע שעבר מכתב ליצחק תשובה, בעל השליטה בחברת דלק ושותף במאגר הגז לווייתן, בו פנה אליו באופן אישי. "מאחר והממשלה אינה מעזה להתערב בסוגיה המסוכנת הזאת, החלטתי לפנות באופן אישי וידידותי אל היזם עצמו ולהזכיר לו את השלכות מעשיו", כותב עוזרד, "אדם שפוי לא יזהם את הים שהוא חי לחופיו ולא יעמיד פצצה מתקתקת כה קרוב לביתו".

אורן עוזרד (צילום: יח"צ)
אורן עוזרד (צילום: יח"צ)

"מכובדי, השותפות מתכננת להקים את האסדה לטיפול בגז בים התיכון, כ-10 קילומטר מערבה לאזור חוף הכרמל וליישובי מועצת חוף הכרמל שאני משמש כסגן ראש המועצה האזורית שלהם. הקמת אסדות קידוח כה רבות במיקום כה קרוב לחוף וליישובים שבהם מתגוררים אלפי תושבים מהווה מפגע סביבתי שמכער את הנוף ומזהם את המים והאוויר", כתב עוזרד לתשובה, "בנוסף על הנזק הסביבתי מדובר בסכנה לחיי אדם: לאסדה עלולה להיגרם דליפה או תקלה, ואם היא תהיה קרובה לחוף ההשפעה עלולה להיות הרסנית. כמי שמתגורר סמוך לחוף הים התיכון, לא רחוק מחוף הכרמל, אני סמוך ובטוח שאתה מודע היטב להשלכות הקמת האסדות כה קרוב לחוף על הנוף היפה והמרקם הטבעי שבו, ולהשלכותיו המסוכנות על ביטחון התושבים, ומתפלא שלא דרשת בעצמך שהאסדות יורחקו מהחוף".


בנוסף לדרישה להרחיק את האסדה מהחוף, הפנה עוזרד לתשובה גם את דרישת התושבים להרחיק את מיכל הקונדנסט (חומר מסוכן שמורכב ברובו מנפט גולמי) המתוכנן לקום בשטח המועצה, סמוך לאתר "חגית". "משמעות הקמת מאגר חומרים מזהמים נוספים סמוך ליישובי מגורים היא סכנה אדירה לתושבי האזור, עקב פליטת חומרים מזהמים לים ולמאגר מתוך מאגר הנפט, והסיכון לדליפה גדולה במקרה של תקלה, אסון טבע, פיגוע או מלחמה. חוות דעת של המשרד להגנת הסביבה אף קבעה שאין לאכסן קונדנסט בסביבת אזורי מגורים. בשגרה מדובר במפגע בריאותי שיפגע באיכות חייהם של התושבים ובשעת חירום – בפצצה מתקתקת שתסכן את חייהם של אלפי בני אדם. לאחרונה פורסם כי חברת אנרג'יאן, המחזיקה במאגרי הגז 'תנין' ו'כריש' שאותם רכשה לפני כשנה בלבד מהשותפות שלכם ומפתחת אותם בהתאם לזיכיונות שאתם קיבלתם מממשלת ישראל ובהתאם לתוכניות שאתם תכננתם, מתכננת להקים את האסדה להפקת הגז סמוך למתקן הקידוח, במרחק של עשרות קילומטרים מקו החוף. בנוסף, מתכננת אנרג'יאן להקים בים, סמוך לאסדה ולמתקן הקידוח גם את המיכלים שבהם יאוכסנו הנפט הגולמי ושאר החומרים המסוכנים. שותפות נובל אנרג'י ו'דלק' יכולה לנהוג בדיוק כפי שנוהגת 'אנרג'יאן'", כתב עוזרד לתשובה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות