fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי בדרך הבטוחה לפלייאוף התחתו

חסר אונים. גיא לוזון (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ירוק עד / עמית פרוסנר

הטור הזה נכתב בתחילת השבוע, אחרי שמכבי חיפה ספגה עוד מכה, בפעם הרביעית בתשעה משחקים. בנוסף סיימה שני משחקים בתיקו והיא מדורגת במקום השמיני, במרחק שבע נקודות מהקו האדום ו~12 נקודות מהמקום הראשון. מכבי מציגה כדורגל איום ונורא, המאמן שלה לא מתפקד, והבוס לא מציל את המצב

1. גיא לוזון קיבל הנחה רצינית מאוד ליכולת העלובה במיוחד שמכבי חיפה הפגינה בפלייאוף העליון בעונה שעברה. זו לא הייתה הקבוצה שלו, אלו לא שחקנים שמתאימים לסגנון שלו, המון פצועים, והתקווה הייתה שבעונה הבאה הדברים יראו הרבה יותר טוב. כדי לתת ללוזון סביבת עבודה נקייה ככל שאפשר, יעקב שחר החליט לזנוח את רעיון המנהל המקצועי ואחרי הכישלון הגדול של תור קרלסן, מכבי נשארה ללא מנהל מקצועי ולוזון קיבל את האחריות המלאה לצד המקצועי.

2. לוזון קיבל כמעט את כל מה שרצה, פרט לג'יימס טרויסי האוסטרלי, שהגיע לישראל והחליט שלא לחתום במכבי, ובזה אי אפשר ממש להאשים את שחר: אליסון דוס סנטוס, ארסנט מאבוקה, עמרי בן הרוש, גל אלברמן, גיאורגי קוסטדינוב, אופיר מזרחי, סינטיהו סולליך, אלבס קאיו, וקלאוס. לקינוח הוא קיבל גם את רמי גרשון, שלומי אזולאי ומאור בוזגלו (שעדיין פצוע ויחזור עוד כחודש). לוזון דרש וקיבל החלפה מלאה של כל הזרים, כשלמרות שיש מקום לשישה זרים, הוא העדיף לוותר על גרי קגלמאכר, שאמנם ביקש ללכת, אבל זה היה כי הוא הבין לאיפה הרוח נושבת בתחילת העונה, כשלא קיבל בכלל הזדמנויות. הוא ויתר גם על קמיל ואצק, שבטח יכל להועיל כזר שישי. כשהליגה התחילה, מכבי העמידה קבוצה חדשה כמעט לחלוטין, אבל הסגל שהתחיל את העונה הוא הכי מוכשר שהיה במכבי לפחות מאז האליפות של אלישע לוי. כאן, כבר אי אפשר לבוא בטענות לשחר שהעמיד קבוצה שאולי לא הייתה מיועדת לרוץ לאליפות, אבל אפשר היה לצפות ממנה לכדורגל, ובעיקר להוות שלד לקראת העונה הבאה, כשמכבי תצטרך לצרף 3~4 שחקנים ולרוץ חזק לאליפות במקום לעשות מהפכה בכל תחילת עונה.

קטסטרופה יותר גדולה מקודם

3. עברו תשעה משחקים, ומכבי נראית קטסטרופה, אפילו מעבר למה שהתרגלנו ממנה מהעונות שעברו. הפעם, אי אפשר לתרץ בשחקנים צעירים, או בחוסר באיכות בחלק הקדמי, ללוזון יש חומר מספיק טוב כדי לא לתרץ, "הפסדנו בגלל חוסר מזל". אם המאמן של מכבי חיפה באמת משוכנע שהמשחק הכי טוב שלה העונה היה הפסד ביתי, משהו לא טוב עובר על המועדון. אבל ההפסד לבית"ר הוא רק נקודה אחת, מכבי משחקת לאט, לא לוחצת, מניעה כדור מאחורה ויוצאת באופן צפוי כמעט אך ורק דרך מאבוקה בימין וברוב המשחקים שלה לא מגיעה למספיק מצבים. כשמגיעים במשחק שלם לשני מצבים אי אפשר לבוא בטענות למזל, צריך לבוא בטענות אך ורק ליכולת.

amit 01
חסר אונים. גיא לוזון (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מכבי נמצאת בסחרור

4. בשבת מכבי יצאה לקרית שמונה, בדקה העשירית איסמעיל ריאן בעט לשער של גלזר מעשרה מטרים, כדור שפגע במזל גדול בדוס סנטוס ויצא לקרן. בדקה ה~40 שובל גוזלן נגח מחמישה מטרים מעל השער, בהחמצה גדולה. מעניין שכאן לוזון כבר לא התייחס למזל, כי למען האמת אם לחיים סילבס היה מזל במשחק הזה, הוא היה נגמר הרבה לפני השער של אחמד עאבד. מכבי חיפה לא עשתה כמעט כלום במחצית הראשונה, ובשנייה לוזון הכניס את כל שחקני ההתקפה שלו כדי להשוות, ומכבי הגיעה לשתי הזדמנויות מצוינות של קאיו וקלאוס, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. מכבי חיפה שוב מפסידה, בפעם הרביעית בתשעה משחקים, יורדת למקום השמיני וכמו שזה נראה כרגע, היא נמצאת בסחרור וללוזון אין ממש מושג איך ומה לעשות כדי להוציא את הקבוצה מהבוץ.

5. למעשה, באופן אירוני, לוזון רק מרע את המצב. ניהול המשחק שלו במשחקים האחרונים פשוט כושל, וגם מול קרית שמונה השער של עאבד התחיל בגלל החילוף של לוזון. קוסטדינוב התלונן על כאבים, ולוזון הוציא אותו והכניס את קאיו. על פניו חילוף התקפי שנועד לנצח את המשחק, אבל למכבי חיפה יש בעיה קשה במרכז השדה, ולרועי קהת, שירד לשחק ליד נטע לביא במרכז הקישור, היה כבר כרטיס צהוב. עאבד קיבל מסירה, וקהת, בגלל הצהוב, פחד אפילו לשלוח רגל, ועאבד עקף אותו בקלילות בדרך לשער. זה מצטרף לחילוף הנוראי מול מכבי תל אביב, שפרק למכבי חיפה את מרכז השדה וגרם למכבי תל אביב לשלוט במגרש בצורה מוחלטת גם בעשרה שחקנים, ובכלל, כשמכבי סופגת, פרט למשחק מול מכבי פתח תקווה, שם למכבי היה מזל בגלל האדום שספגה פתח תקווה, זה הפסד כמעט בטוח.

אין סגנון, אין לחץ, אין תנועה

אם מכבי הייתה משחקת בסגנון מסוים, אז הבעיה בחילופים הייתה נחשפת קצת פחות, אבל לוזון כבר עשרה חודשים במכבי, וגם אם ניתן לו את הנחת הסגל החדש כמעט לחלוטין, משחק ההתקפה של מכבי לא קיים. לא רק שאין שום לחץ, אין תנועה בחלק הקדמי, אף פעם לא רואים נסיון לפנות שחקן במקום מסוים, אין נסיון לחפש מקומות בהם אפשר ליצור יתרון מספרי, ובכל פעם שהיריבה מתגוננת נמוך, מכבי אובדת עצות. הדבר היחיד שאפשר להגיד על ההתקפה של מכבי הוא כשרוקאביצה נמצא בשפיץ, לפעמים הוא מצליח בעזרת המהירות שלו לייצר מצבים מסוכנים, אבל זה בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי וככל הנראה כבר לא יעזור העונה לשום דבר.

מכאן וקדימה, הכישלון עובר לשחר

7. מכאן וקדימה, הכישלון עובר לשחר. נכון, הוא העמיד קבוצה בתקציב גבוה, אבל למרות המצב של מכבי בטבלה עדיין אפשר להציל את המצב. לוזון ניסה וכמו לא מעט מאמנים לפניו, לא הצליח להביא תוצרת במכבי. שחר חייב לקבל החלטה מיד ולהביא מישהו אחר. למען האמת, כרגע זה לא ממש משנה את מי, כי כדי להוציא פחות מ~40 אחוז הצלחה בליגה שלנו, עם סגל כזה, לא ממש משנה מי יעמוד על הקווים, אבל שינוי חייב להיות, כי כמו שמכבי נראית כרגע היא בדרך הבטוחה לפליאוף התחתון. כמובן שהפתרון האידיאלי היה להביא בתחילת העונה מנהל מקצועי זר ולתת לו לקבוע בצד המקצועי, ומכבי כבר סיכמה עם אחד כזה שבסופו של דבר החליט לא להגיע מהסיבות שלו, אבל צריך להסתכל קדימה. אין טעם להביא מאמן שכבר עבד במכבי בעבר, כי הכדורגל שלנו השתנה מלפני עשר שנים, ומה שהצליח כשקטן היה בשיא, לא יצליח היום כשאין למכבי מנהיג בחלק הקדמי. אבל עדיין לא מאוחר ואפשר לפחות להציל את העונה הבאה. שחר חייב להביא מנהל מקצועי זר, שכבר היום יתחיל להכין את העונה הבאה, אחרת בעוד שנה בדיוק יהיה אפשר למחזר את הטור הזה שוב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות