fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי יהיה ספורטאי השנה של 'הד הקריות'?

מה משותף לדקל קינן, גיא דותן, ולדי קופמן, אורן מאירוביץ, טומי ארשנסקי, אדוה זינובר, מעין שחף פורמן, ליאור רפאלוב, יניב קטן, ניר דוידוביץ ואניה גוסטמלסקי? כולם ספורטאים גדולים – אין ספק. כולם גם היו ספורטאי השנה של 'הד הקריות' בעשור האחרון. מי יצטרף אליהם בקרוב?

טקס ספורטאי השנה של 'הד הקריות' הפך בנוף הספורטיבי של הקריות לאירוע גדול שאנשי הספורט – ספורטאים, מאמנים, מנהלים, שופטים ואוהדים מחכים לו בכיליון עיניים. בתקופה זו של השנה- סוף עונת 2016-2017, כשבפתח עונת 2017-2018 מתדפקת, מתקיים הטקס. "מתי טקס ספורטאי השנה?" שואלים אותי אנשי הספורט בימים אלה. "אוטוטו, ממש בקרוב", אני עונה. זה לא נשמע צנוע, אבל עובדתית, אין עיתון בארץ, יומי, או מקומי, שמכתיר את ספורטאי השנה. היו זמנים שכן. 'מעריב', 'ידיעות אחרונות' וגם ערוץ הספורט של הטלוויזיה. זה נגמר. רק 'הד הקריות נותר'.

sportai 01
מי יחליף את דקל קינן – ספורטאי השנה 2016 (צילום: דורון גולן)

את ההיסטוריה המפוארת של טקס ספורטאי השנה פתח עורך הספורט הראשון של העיתון  – יצחק הברמן המיתולוגי. זה לא היה מתקיים ללא תמיכה ואפילו דרישה של בעלי העיתון, שהבינו את חשיבות הנושא. הטקס הראשון נערך בתחילת שנות ה-80 באולם הקולנוע בית העם בקרית חיים, מה שנקרא היום תיאטרון הצפון. אחר כך הגיע 'הבולדוזר' יוסי דואק שארגן מספר טקסים, השיא היה באצטדיון קרית חיים עם עשרת אלפים צופים, בסוף שנות ה-80. אירוע בלתי נשכח. עוד אירוע בלתי נשכח התקיים בשנת 1991-1992 בעונת הדאבל של מכבי חיפה עם המאמן שלמה שרף. אירוע מטורף עם למעלה מ-1500 צופים בתוך היכל גושן (הרבה מעל הקיבולת) ועוד למעלה מ-500 אוהדים מחוץ לאולם שלא יכלו להיכנס. את הטקס ארגן כותב שורות אלה.

בהמשך היו כמה שנים בהן הטקס לא התקיים ואולם בעשור האחרון, עם חזרתו של המו"ל שלמה לונדון לעיתון האירוע התקיים כל שנה, ומן הראוי להדגיש, בעיקר בגלל התעקשות שלו, כי זה ייחודו של מקומון. עורך הספורט נועם רגב ביחד עם מחליפו גל זייד חידשו את המסורת, וכותב שורות אלה ממשיך אותה, זו השנה השמינית ברציפות.

שימו לב לרשימת הספורטאים הנבחרים בעשור זה, בסדר יורד מ-2106: דקל קינן, גיא דותן, ולדי קופמן ואורן מאירוביץ, טומי ארשנסקי, אדוה זינובר, מעין שחף פורמן, ליאור רפאלוב, יניב קטן, ניר דוידוביץ ואניה גוסטמלסקי. אז מה היה לנו? שחקני כדורגל, כדורסל, כדוריד וכדורעף – כולם ספורטאי על בנבחרות ישראל. בענפי הספורט האישיים נבחרו שחיינית, אתלטית, וג'ודוקא. שלושתם ספורטאי מעולים שהשתפו בתחרויות הספורט הכי גדולות בעולם – אולימפיאדות, אליפויות עולם ואליפויות אירופה. מי יהיה ספורטאי השנה 2017 של 'הד הקריות'? בקרוב תדעו. רמז –  ספורטאי ענק.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות