fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי הרשות הכי יציבה בקריות?

עיריית קרית ביאליק. צילום: דורון גולן
עיריית קרית ביאליק | צילום: דורון גולן

קבוצת דן אנד ברדסטריט פרסמה את דירוג הרשויות המקומיות אשר הוכן על ידי כלכלני הקבוצה.   דירוג " Dun's 100 " קובע כי בדירוג יציבות הרשויות המקומיות בישראל לשנת 2017 קרית ביאליק מדורגת במקום הראשון בין הקריות ובמקום התשיעי בארץ בין הערים הקטנות, עד 50 אלף תושבים.

עיריית קרית ביאליק. צילום: דורון גולן
עיריית קרית ביאליק. צילום: דורון גולן

קרית ביאליק המונה 43,634 תושבים, הגיעה השנה למקום גבוה בין הערים בזכות יציבותה הפיננסית, יכולתה לגבות את מסי הרשות והתנהלותה היעילה מבחינה תפעולית. הדירוג של Dun's 100 מבוסס על 5 פרמטרים המעידים על חוסנה הפיננסי והעסקי של הרשות המקומית. חמשת הפרמטרים לפיהם מבוסס הדירוג, הם: שיעור העודף או הגרעון בתקציב הרגיל, שיעור גביית ארנונה, דירוג סוציואקונומי, יחס תושבים לעסקים ויחס מענקים לסך תקציב רגיל. מהנתונים עולה כי קריית ביאליק נמצאת בדירוג סוציו-אקונומי: 6 מאז עלתה לאשכול 7, ההכנסות מהתקציב הרגיל עמדות על 268,1 מיליון שקלים, שיעור העודף התקציבי עמד על 0.4 אחוז וגביית הארנונה על 92 אחוז. עם זאת, לעומת הדירוג הקודם ירדה קרית ביאליק בשני מקומות.

מדירוג הרשויות המקומיות עולה עוד כי קרית מוצקין רשמה עליה של ארבעה מקומות למקום 16, תקציב של 239 מיליון שקלים ודירוג סוציואקונומי 6. קרית ים עלתה מקום אחד למקום 37 עם תקציב של 217 מיליון שקלים ודירוג סוציואקונומי 5. קרית אתא נמצאת ברשימת הערים הבינונית עם כ-60 אלף תושבים במקום ה-14, ירידה של שני מקומות. תקציבה כ-385 מיליון שקלים באשכול סוציואקנומי 5. דירוג הרשויות מסתמך על הנתונים הכספיים של שנת 2015.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות