fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחיר למשתכן היום שאחרי: "נעשה כאן עוול  כלפי קבלני האזור"

בנייה
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

אבישי בוחבוט (צילום: שחר גל צלמים)
אבישי בוחבוט (צילום: שחר גל צלמים)

מחיר משתכן הינה יוזמה של משרד הבינוי והשיכון שנועד להקל על זוגות שטרם קנו את ביתם הראשון. הפרויקט מביא עימו הרבה תהיות הנוגעות למשמעויות שלו ולדרך בה ישפיע על שוק הנדל"ן המקומי. בקרית מוצקין הינו המכרז השני והגדול ביותר בשיטת "מחיר למשתכן" לבניית 1,028 דירות  במתחם כורדני בקריית מוצקין. הפרוייקט כולל  1,028 דירות. מחיר דירת 120 מ"ר החל מ-920 אלף שקלים. הקבלנים התחייבו למכור את הדירות במחיר ממוצע של לא יותר מ-1,051,918 שקלים לזוגות צעירים.

אבישי בוחבוט הבעלים של חברת "מיזמים" מסביר  כי יש התייחס לתוכנית בזהירות ולפרויקט יש השפעה על השוק הנדל"ן בקרית מוצקין.

"הפרויקט פוגע בשוק העיקרי שהוא שוק משפרי הדיור, אשר מלאי הדירות שלהם מצטמצם ולכן גם המחירים של פלח שוק זה ימשיכו לעלות. בנוסף, במסגרת פרויקט דיור "מחיר למשתכן" יכנסו המון משקיעים מכל רחבי הארץ שיקנו את הדירה עקב מחירה הזול וזכאותם דבר שיצור אחוז גבוה של שוכרים בבנייני הדירות והזכאים ייהנו מאיכות חיים ירודה בעקבות תחלופה תמידית של דיירים בבניין. עוול נוסף שנעשה כאן הוא כלפי קבלני האזור. מדינת ישראל קדמה רק לפני חצי שנה פרויקט שיווק מגרשים באותה שכונה במחירים גבוהים הרבה יותר. קידום "מחיר למשתכן" באותו אזור לא ייתן סיכוי ולו קטן ליזמים להיראות אטרקטיביים. טוב היה אם היו מחכים עם הפרוייקט דיור למשתכן שנתיים קדימה".

עוד מסביר בוחבוט: "מחיר למשתכן" משקף מחיר שנמוך ב- 20%-30% ממחיר השוק הריאלי. אך נכון לעתה ההטבה הזו מגיעה רק לכ- 200 רוכשים ראשונים מקרית מוצקין כאשר שאר יחידות הדיור יוצעו לכל אזרח בארץ.  במצב זה זוג שיגיע מבאר שבע, ראשון לציון או תל אביב ויזכה במכרז מן הסתם לא באמת יעבור לגור במקום. כך תושבי מוצקין והקריות לא יקבלו קדימות מספיקה כדי לשפר דיור. להערכתי, משפרי הדיור יאטו את קצב רכישת  הדירות עד התבהרות המצב.  מצב זה עשוי להימשך מספר חודשים".איני רואה כיצד היא תוריד את מחירי כלל הדירות. המבצע יצמצם את מלאי הדירות עבור משפרי הדירות. וכל אלו שחיכו להורדת המחירים יציפו את השוק בבת אחת, ומה שנראה אז זו עליית מחירים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות