fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחאת המטאטאים: מאות תושבים הפגינו בחדרה

בהפגנה לקחו חלק גם תושבי פרדס חנה. "התגבשה קבוצה שתמשיך לא רק למאבקים אלא גם לבנייה של דברים משותפים. האזור שלנו הוא אחד המיוחדים בארץ, והוא ראוי לכך", הסביר אחד התושבים
הוא מושחת? מההפגנה בחדרה. צילום: אילן שריף
הוא מושחת? מההפגנה בחדרה. צילום: אילן שריף

כ-100 תושבים מחדרה ופרדס חנה השתתפו במוצ"ש האחרון  במסגרת "מחאת המטאטאים".  המחאה יוצאת כנגד השחיתות השלטונית והיועץ המשפטי לממשלה אבישי מנדבליט.  ההפגנות נערכות בכיכר המשטרה בחדרה, תחת הכותרת "בכל מוצ"ש מעודדים את היועמ"ש".

תושב פרדס חנה הפעיל בהפגנות הסביר: "ההפגנות הן לא מפלגתיות, ומבחינתנו אין להן קשר לפוליטיקה של ימין או שמאל. אין לנו קשר לגופים מפלגתיים, ובניגוד לאמירות שנאמרו על ידי אנשים מסוימים, אין לנו שום קשר לקרן החדשה".

מחאת המטאטאים צילום: נירית שפאץ
"מושחתים נמאסתם". מחאת המטאטאים (צילום: נירית שפאץ)

דווקא עכשיו, עם החקירות האינטנסיביות של פרשת בזק ופרשת הצוללות, נראה שגלגלי מערכת המשפט עובדים.

"נכון, אבל יש הרבה פרשות אחרות שלא עושים איתן כלום. בין הפרשיות יש קו אחד משותף: נוגעים בכל מי שקשור אליהן חוץ מאשר בראש הממשלה בנימין נתניהו.  תחושה היא שהיועץ המשפטי מוכן לעשות הכל בשבילו, ולא למען הציבור. צריך הרבה יותר עבודה על הדברים האלה. בשנת2008, כשאהוד אולמרט נחקר, נתניהו אמר שאי אפשר לסמוך על ראש ממשלה מכהן ששקוע עד צוואר בחקירות שינהל את המדינה כראוי. אז אנחנו חושבים שהוא צדק בעניין הזה, וזה ניכר עכשיו".

טל דנטס,  תושב פרדס חנה ופעיל בהפגנות, המשיך: "נמאס לנו מהשחיתות ואנחנו קוראים לסיום מהיר של החקירות. לדעתי, זהו אינטרס משותף לשמאל ולימין שיסיימו אותן כמו שצריך ולא יטייחו. אנחנו רוצים שלטון נקי משחיתות, ולא משנה אם הוא שלטון שמאל או שלטון ימין, שהמנהיגים יפעלו בשביל כולנו ולא בשביל עצמם. לא יכול להיות שיתנהלו חקירות כל כך הרבה זמן, ושעדיין לא קראו לנחקרים רבים כל כך". על הנעשה בהפגנות עצמן מספר דנטס: "מעניין לראות שהמאסה הגדולה של האנשים שמגיעים להפגנות, בחדרה וגם בפתח תקווה, הם מבוגרים, בני 50 פלוס ו-60 פלוס, ובאות הרבה מאוד נשים. בהפגנות רואים גם צעירים, אבל המבוגרים מובילים. אלה דברים שלא ראינו במאבקים קודמים, ארציים ומקומיים. זה מחמם את הלב, והרושם שלי הוא שלבוגרים יש הרגשה שהמדינה שהם בנו במו ידיהם נהרסת מול עיניהם, והם מרגישים צורך בשינוי דחוף לעתיד ילדיהם ונכדיהם. דרך הפעילות בחדרה אנחנו רוצים גם לחזק שיתופי פעולה של חדרה וכל האזור. זה עבד בצורה יפה במאבקי הגז והמפחמות. התגבשה קבוצה שתמשיך לא רק למאבקים אלא גם לבניה של דברים משותפים. האזור שלנו הוא אחד המיוחדים בארץ, והוא ראוי לכך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות