fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחאה: זמני ההגעה לאזורי התעסוקה בפריפריה בתחבורה ציבורית ארוכים

מנתונים שהעביר ארגון 15 דקות לחברי ועדת הרווחה בכנסת עולה כי זמני הנסיעה בתחבורה ציבורית אורכים פי 2-4 מזמני הנסיעה ברכב פרטי. הסיבה: קווים ארוכים ומפותלים. גיל יעקב מנכ"ל 15 דקות: "משרד   התחבורה לא מיישם את התוכנית לקווים מהירים לאזורי תעסוקה, הפריפריה אינה כלולה בתוכנית שמדי כמה חודשים סופגת עוד ועוד קיצוצים ויישומה נדחה"
אוטובוס (צילום: דורון גולן)
אוטובוס (צילום: דורון גולן)

מחר, (שני) אמורה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת לדון בנגישות הפריפריה לשירותי התחבורה הציבורית. אולם מנתונים שהעביר ארגון 15 דקות לחברי הכנסת החברים בוועדה עולה כי שירותי התחבורה הציבורית לתושבי הפריפריה בישראל, בצפון ובדרום, אינם נגישים כלל לאזורי התעסוקה. זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית אורכים פי שניים עד פי ארבע מזמני הנסיעה ברכב פרטי.

כך למשל זמן הנסיעה משדרות לאזור התעסוקה באשדוד עומד על שעה ורבע בתחבורה הציבורית בעוד שבנסיעה ישירה זמן הנסיעה  אורך 40 דקות בלבד. ההגעה לאשדוד בתחבורה הציבורית מאופקים אורכת כשעתיים בעוד שנסיעה זהה ברכב פרטי  אורכת פחות משעה.

אוטובוס (צילום: דורון גולן)
אוטובוס (צילום: דורון גולן)

 

בצפון הארץ הנתונים קשים לא פחות. מנהריה למגדל תפן הנסיעה בתחבורה הציבורית אורכת בין שעה וחצי לשעתיים (תלוי בכמות המעברים בה בוחר הנוסע) בעוד שנסיעה ברכב פרטי אורכת שלושים דקות בלבד. מאום אל פאחם לאזור התעסוקה ביוקנעם עלית זמן הנסיעה בתח"צ אורך מעל שעה ורבע, ואילו ברכב פרטי הנסיעה היא 35 דקות.

מנכ"ל 15 דקות גיל יעקב אמר: "משרד  התחבורה לא מיישם את התוכנית לקווים מהירים לאזורי תעסוקה. הפריפריה אינה כלולה בתוכנית שמדי כמה חודשים סופגת עוד ועוד קיצוצים ויישומה נדחה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות