fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדברים מניסיון

המאמן, השחקנים, ההגנה, החיבור. ביקשנו מארבעה שחקני עבר של הפועל חדרה הגדולה להסביר את ההצלחה המפתיעה של מובילת ליגת העל
צילום: שלומי גבאי הפועל חדרה
צילום: שלומי גבאי הפועל חדרה

לא, איננו חולמים: הפועל חדרה במקום הראשון בליגת העל לאחר חמישה מחזורים. העולה לליגת הבכירה ממשיכה להיות הלהיט החם של הכדורגל הישראלי ומפתיעה את עולם הכדורגל בארץ, ובעיקר את עצמה ואת אוהדיה אשר רק רוצים שהחלום הזה יימשך.

לפני שבועיים, במשחק הבית מול הפועל חיפה, ערכה הקבוצה טקס מיוחד אליו הוזמנו גדולי השחקנים בהיסטוריה של הפועל חדרה ששיחקו בליגה הלאומית, אז הליגה הראשונה בארץ, והיו חלק מהשנים היפות של הקבוצה. הנהלת הקבוצה רחשה להם את הכבוד הראוי כשהעניקה להם מנויי כבוד לכל העונה. השבוע בחרנו ארבעה מהם כדי שינתחו את ההצלחה הגדולה של העונה ויחוו דעתם – האם הפועל חדרה יכולה להמשיך ולרוץ כך עד סוף העונה.

עמי אלחדד: "רואים טביעת יד ברורה של מאמן"

"מגיע קרדיט גדול אבל לא צריך לצאת מפרופורציות. אנחנו עדיין לא רחוקים מהקבוצות שמועמדות לרדת ליגה ומהקבוצות שנמצאות במקומות האחרונים. אלו קבוצות שצפויות לחזור למסלול הניצחונות ולהיות בחלק העליון של הטבלה. אין ספק שיש משהו מיוחד בחדרה העונה, מדובר ביחידה אחת וקבוצה מאורגנת בכל מערכי המשחק. רואים טביעת יד ברורה של מאמן. תמיד קל לעבוד עם שחקנים טובים אבל העונה חדרה מראה שגם עם תקציב זעום יחסית, של 9.5 מיליון שקלים, אפשר לבנות קבוצה טובה.

עמי אלחדד. צילום: שלומי גבאי
עמי אלחדד. צילום: שלומי גבאי

"יש לנו גם התנהלות אחרת, כי זו ליגת העל. בניגוד לליגות הנמוכות אז כל ההנהלה יושבת מאחורי המאמן, הפעם אין אף אחד שמפריע. הקבוצה גם התברכה במזל ואני בעד. אין לי ספק שהמאבק יהיה קשה עד לסיום העונה, אבל בעיני המשחק הקרוב מול קריית שמונה הוא מאוד משמעותי כי גם קריית שמונה תגיע למרכז הטבלה וחשוב לנצח אותה. אני כשחקן ומאמן עבר מאוד מאושר כי אני פוגש אנשים שלא ראיתי 30 שנה במגרשי הכדורגל".

יגאל אלחדד: "סגל של שחקנים צעירים ורעבים"

"בעיניי ההצלחה בעיקר בזכות המאמן והאופי שלו. הצניעות והשקט של ניסו אביטן משרה על המערכת. מעבר לכך, הוא בנה סגל של שחקנים צעירים ורעבים בתוספת לזרים מעולים שכל אחד הוא מצוין גם בזכות האישיות שלו. אנחנו שמחים שאנחנו נמצאים במקום הזה וכמו ניסו אביטן אני שמח שהוא מוריד את כולם לקרקע מדי שבוע. הפועל חדרה צריכה לחשוב שמעבר לזה שהיא רוצה להישאר בליגה, היא צריכה להוכיח שהיא קבוצה לגיטימית בליגת העל. קרדיט גדול מגיע גם להתנהלות השקטה של הקבוצה. חדרה עלתה שתי ליגות בשנתיים וזה אומר הכול וגם העונה אנחנו בדרך הנכונה. אני מקווה שההתנהלות מסביב תמשיך ככה כי הפועל חדרה בליגת העל כדי להישאר הרבה שנים".

יגאל אלחדד. צילום: שלומי גבאי
יגאל אלחדד. צילום: שלומי גבאי

אבי ארגז: "משחק ההגנה שלנו מצוין"

"אני חייב לומר שבשבת הרגשתי צורך לעלות לקבר של שולם שוורץ (גדול שחקני חדרה בכל הזמנים ועל שמו קרויה הקבוצה) כי אנחנו במקום הראשון ואין לי ספק שהוא שומר עלינו מלמעלה. הפכנו להיות קבוצה לגיטימית בליגת העל. הקבוצה מפתיעה את כולם ועושה מעל ומעבר למה שציפינו. רף הציפיות עולה והלוואי וימשיך לעלות. הכל מתחבר לנו מכל הכיוונים. יש לנו שילוב של שחקנים צעירים מוכשרים, זרים מדהימים ומאמן יוצא מן הכלל שמנצח על המקהלה. גם הקהל התחבר לקבוצה וזה מוסיף המון. היתרון שלנו, וזה כמו שניסו אביטן אומר, שאנחנו מגיעים קטנים וכאנדרדוג ויוצאים גדולים. יש לנו עכשיו שלושה משחקים בנתניה: שני משחקי בית ומשחק חוץ מול מכבי תל אביב, וזה המבחן שלנו. אם ניקח ארבע נקודות בשלושה משחקים אז אין לי ספק שנישאר בליגה.

אבי ארגז. צילום: שלומי גבאי
אבי ארגז. צילום: שלומי גבאי

"צריך גם להודות שהליגה מאוד חלשה העונה ולכן יש קבוצות איכותיות בתחתית. רק צריך שכולם יפנימו שאם נגיע לפלייאוף העליון זה כאילו הפועל חדרה זכתה באליפות. קשה לתת לנו גול ומשחק ההגנה שלנו הוא מצוין. יש שוער בעל ניסיון והרבה סבלנות ואין לחץ. אנחנו נותנים לקבוצה היריבה לצאת גבוה ואז תוקפים בצורה קטלנית. אני רוצה לתת קרדיט לקשר קווין טאפוקו שפחות מדברים עליו אבל בעיניי הוא לא פחות טוב מג'ון אוגו מהפועל באר שבע. אין ספק שלהנהלה שלנו יהיה קיץ ארוך בכדי להשאיר את השחקנים".

אורי צ'אושו: "השחקנים מחוברים לקבוצה"

"קודם כל אני מפרגן להם ובגדול. אני חושב שההצלחה שלהם מורכבת מכמה סיבות. הראשונה היא המאמן. אני לא מכיר אותו אישית אבל הרושם ממנו שמדובר בבן אדם צנוע, שקט שעומד עם רגליים על הקרקע. זה מקרין על כל המועדון ויש לכך השפעה גדולה. במגרש רואים שחקנים רבים שמשחקים בשביל המאמן וזה חשוב.

"שנית, יש תלכיד מעולה גם מבחינת הזרים שהם ברמה גבוהה ומגיעות מחמאות למי שבחר אותם כי לפעמים קבוצות גדולות נופלות בזה.

אורי צ'אושו. צילום: שלומי גבאי
אורי צ'אושו. צילום: שלומי גבאי

"שלישית, השחקנים מחוברים לקבוצה והפועל חדרה משחקת כדורגל. תמיד יהיו ציניקנים שיגידו שהכדורגל הישראלי בירידה אבל אנחנו אוהדי חדרה אז מה אכפת לנו. אני רק מקווה שבגלל התקציב הנמוך והסגל הדל יחסית ליריבות לא נגיע לבעיה בזמן שיהיו פציעות או מורחקים וגם הפסד או שניים לא ייצרו כדור שלג שלילי. לקבוצה קטנה תמיד קשה יותר, וזה יהיה המבחן האמיתי של הפועל חדרה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות