fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מביטים לנתניהו בלבן של העיניים ואומרים: עד כאן"

העצרת בגן טיול לפני כחודש (צילום: מועצת זכרון יעקב)
העצרת בגן טיול לפני כחודש (צילום: מועצת זכרון יעקב)

ביום שני מתכוון מטה המאבק בתוכנית אסדות קידוח הגז בחופי האזור מתכנן להעלות שיירה של פעילים להפגין מול קריית הממשלה והכנסת בירושלים.

פעיל המטה, יהודה ברונר מזכרון יעקב, יצא השבוע בקריאה לתושבי המושבה והסביבה לצאת להפגין בעת ביקורו של ראש הממשלהב בנימין נתניהו במושבה. הביקור התקיים, אתמול (חמישי), ואם התושבים נענו לקריאה, לנתניהו חיכתה קבלת פנים רעשנית במיוחד. השבוע כתב ברונר בפייסבוק: "ראש הממשלה בנימין נתניהו ופמלייתו מגיעים לטקס לזכר 100 שנים למותה של שרה אהרונסון ז"ל, והסיום הטראגי של מלחמת הקיום שעשתה מחתרת ניל"י מזכרון יעקב, אשר בזכותה נקבעו גבולות המדינה שבדרך לאחר מלחמת העולם הראשונה ובזכות אנשיה ניצלו חייהם של עשרות אלפי אנשים. היום 100 שנים אחרי, אנחנו שוב במלחמת קיום, שתקבע הפעם היכן עובר הגבול בין טיפוח בעלי ההון לבין בריאותנו וחיי הדורות הבאים. אני קורא לכל תושבי זכרון יעקב והיישובים הקרובים, לצאת לקבלת הפנים החגיגית שנארגן לראש הממשלה, עם שלטים, תופים ומחולות, כדי לומר לראש הממשלה שאסור שבמשמרת שלו ייגזר גורל הדורות הבאים לחיים בצל הזיהום מאסדת הגז, שהקמתה בקרבת חופינו משרתת רק בעלי הון, ומסכנת את חיי התושבים. נפגשים ביום חמישי בשעה 14:00 בגן המייסדים הסמוך לחניון אגד, מול הכניסה הראשית לבית העלמין. ביום חמישי מביטים למר נתניהו בלבן של העיניים ואומרים לו עד כאן. אסדת הסרטן לא תקום".

יהודה ברונר. צילום: פרטי
יהודה ברונר. צילום: פרטי

במטה כבר מתכוננים לשבוע הבא. מהמטה נמסר השבוע: "ביום שני הבא נעלה בשיירת כלי רכב לירושלים באמירה חד משמעית שאסדת הסרטן לא תקום. בשיירה ישתתפו תושבים מכל יישובי האזור ובהם קבוצה גדולה מאוד שתצא מזכרון יעקב ותוביל את המחאה בכבישי ישראל, עד לקריית הממשלה והכנסת בירושלים, שם נערוך הפגנה ונארח חברי כנסת שיגיעו להביע תמיכתם בביטול התוכנית להקמת אסדת לווייתן בקרבת החוף, ואת התוכנית להזרים קונדנסט רעיל ומסרטן מהאסדה אל בתי הזיקוק במפרץ חיפה. לפרטים נוספים היכנסו לפייסבוק – 'שומרי מישור החוף'. בשיירה הזאת כולם משתתפים, כל תושבי השרון, עמק חפר, חוף הכרמל, עמק יזרעאל, עמק זבולון, נתניה, חדרה, חיפה, פרדס חנה כרכור, בנימינה גבעת עדה, זכרון יעקב, פורידיס, טירת הכרמל, יקנעם וכל הישובים ביניהם".

בשבועות האחרונים התנהל קמפיין ער ברשת נגד התוכנית, בו מככבים ילדים ובני נוער. "ברור לנו היום שכאשר תופעל האסדה זה יהיה כבר מאוחר מדי, אבל מי שייפגע יותר מכולם יהיו התינוקות שינשמו רעלים מסוכנים מגיל ינקות וסיכוייהם לחלות בסרטן הדם ובשלל מחלות קשות אחרות יעלה עשרות מונים", נמסר מהמטה, "ברור שייפגעו מבוגרים וילדים, שהרי יש לנו את כל ההוכחות לכך מקרית טבעון, שמרחקה מבתי הזיקוק הוא כמרחקה של זכרון יעקב מהאסדה המתוכננת ותושביה המסכנים אינם יודעים מי הבא בתור… הפתרון שישלב הזרמת גז יבש ונקי למשק מבלי לסכן את תושבי המדינה כבר קיים ומשרת את חברות האנרגיה בעולם עשרות שנים. הפתרון הוא טיפול בגז על גבי אסדה צפה הרחק בלב ים ובקרבת באר הגז. פתרון זה כבר פועל ביותר מ-95 אחוז מקידוחי הגז והנפט בעשור האחרון, הוא בטוח מאוד לסביבה ולאדם, הוא מאפשר אחסון בטוח של הקונדנסט הרחק ממקומות היישוב והחשוב מכל, הוא מספק למשק גז נקי באיכות גבוהה ובאמינות אספקה גבוהה. זה הפתרון היחיד שכולנו חייבים להסכים לו, זה הפתרון שמשרד האנרגיה אימץ בחום רב רק כעת, כאשר קיבל את תוכנית הפיתוח של חברת אנרג'יאן היוונית לשדה כריש. זה הפתרון אותו הגדיר שר האנרגיה רק לפני שבועות ספורים כפתרון הבטוח והיעיל ביותר לטיפול בגז הטבעי. זה הפתרון שממשלת ישראל חייבת לאמץ גם עבור שדה לוויתן, כי חיינו אינם למכירה".

.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות