fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לא נכון לתקצב נטיות מיניות"

חבר מועצת העיר החרדי אוריאל מלכה התנגד לתמיכת העירייה בתנועת הנוער הגאה ואף ניסה לשכנע חברי מועצה אחרים להצביע נגד. חברי המועצה התנגדו
אוריאל מלכה ופנחס סורוקה - צילום אלכס הובר
אוריאל מלכה ופנחס סורוקה - צילום אלכס הובר

ישיבת מועצת העיר החודשית הפכה לדיון סוער, לאחר שחבר המועצה מטעם הסיעה החרדית "יחד", אוריאל מלכה, הביע התנגדות לתמיכה באיגי-ארגון הנוער הגאה.

ביום ראשון השבוע התכנסה מועצת העיר, כשבין סעיפי הדיון הייתה הצבעה לאישור תקציב ועדת התמיכות. חברי המועצה נתבקשו לאשר את התמיכות לתנועות הנוער, ביניהן גם לאיגי, ארגון הנוער הגאה, בסכום של כעשרת אלפים שקלים. חבר המועצה מלכה הביע התנגדות לקיומו של הסעיף ודרש להסיר אותו מסדר היום. לצורך נימוק הוא ציטט פסוקים מפרשת השבוע והסביר כי תמיכה בארגון מהווה התרסה כלפי אלוהים.

אוריאל מלכה ופנחס סורוקה - צילום אלכס הובר
אוריאל מלכה ופנחס סורוקה – צילום אלכס הובר

״לדעתי, לא נכון לתקצב נטיות מיניות של אדם", אמר מלכה. "התורה מאפשרת לכל אדם לחיות כרצונו, יש לנו בחירה חופשית, כמובן עם שכר ועונש לצדו. אני חושב שהעירייה כגוף ממסדי מתקצב, לא יכולה להרשות לעצמה צעד שמהווה התרסה כנגד תורת ישראל ונגד בורא עולם ולהקצות כספי ציבור של משלמי המיסים למטרה, שאני בטוח שחלק גדול מהציבור לא היה תומך בה. אמרו לי שאני לא נאור, ואני שואל, האם זה כן נאור לשנות את מסורת אבותינו, האם זה נאור להפוך לעוד אחת מאומות העולם?״.

יו"ר הסיעה המאוחדת פנחס סירוקה העדיף שלא להיכנס לעימות בישיבה, אם כי הביע הסתייגות מהתמיכה בארגון הגאה ואמר: ״ועדת התמיכות לא מאפשרת לאשר סעיף סעיף, אלא להצביע עבור כל הסעיפים. הבענו הסתייגותנו, אבל לא הצבענו נגד. גם כשמשחקים כדורגל בשבת אני לא אוהב, אבל זו לא סיבה לעצור את כל המשק בארץ״.

רותם בז׳רנו, בעל סיעת יחיד במועצה המתמודד לראשות העירייה אמר: ״יש לשים לב לאן כרמיאל יכולה להגיע. עצם העניין שיש דרישות ודיבורים על חינוך ערכי ועל כך שלא בסדר שהעירייה תומכת בארגונים כאלה כמו איגי, זה מדאיג אותי מאוד. בקצב הזה עוד מעט ידרשו להלביש את בנות כרמיאל בצניעות. פתאום שנת בחירות וכולם מתעוררים. חלק גדול מהנוער שנתמך על ידי איגי בא מהמגזר החרדי. לא די בכך שישנן משפחות בציבור החרדי המתנערות מהילדים שלהן היוצאים מהארון, אנחנו כרשות עוד צריכים לרדוף אותם ולפגוע בהם? ואני לא מדבר על התוספות שניתנו בוועדות התמיכות וההקצאות לחרדים, עוד גנים, מוסדות חינוך ולימוד, מבני ציבור ועמותות. רק בישיבה האחרונה הוקצו עשרות אלפי שקלים לעמותות וארגוני דת, לעומת 10,000 שקלים לאיגי. מעניין שאף אחד מחברי המועצה החילונים לא הציע להעיף את העמותות האלה מהרשימה. מאיפה החוצפה לבוא ולבטל את העמותה הזו, להקריא פסוקים מפרשת השבוע? אפשר לא להסכים, אבל אל תעשו מזה הצגה״.

משה קונינסקי, שאל את מלכה איך הוא יכול לפגוע בבני נוער, שעדיין מתמודדים עם הזהות המינית שלהם ולא מגובשים, איך הוא יכול לקבוע מי יהודי ומי לא. בקשתו של מלכה להצביע בנפרד על כל סעיף לא התקבלה אחרי שקונינסקי דרש, כמו בתברי"ם, הצבעה במקשה אחת. ההצבעה עברה כמעט פה אחד למעט אוריאל מלכה.

ראש העיריה עדי אלדר דחה את דרישתו וקבע כי יש להצביע על תקציב הוועדה כמקשה אחת. חברי הסיעה החרדית החליטו שלא לשבור את המשמעת הקואליציונית ובהצבעה עצמה הצביעו בעד, למרות טענותיו של מלכה.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות