fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא ניתן לפגוע במכללה בשל מחלוקת נדל"נית

בג"ץ רמז כי הפתרון הראוי למחלוקת בין המכללה האקדמית בראודה לבין רשת אורט הוא חכירת משנה, ושלח את הצדדים להגיע להסכמה ביניהם
מכללה אקדמית בראודה
צילום אלכס הובר

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה ורשת אורט ישראל ייאלצו לשבת סביב אותו שולחן ולהגיע לנוסח מוסכם בנוגע למחלוקת בנוגע לשטח עליו יושבת המכללה.

ביום חמישי שעבר נערך בבג"ץ דיון בעתירה שהגישה המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה נגד עיריית כרמיאל ואורט ישראל, בה תבעה להעביר לחזקתה את הקרקע עליה עומדת המכללה.

ביהמ"ש הביא את הצדדים להסכים כי המתווה הראוי לפתרון הוא הקניית זכות חכירת משנה למכללה, באופן שיבטיח את עצמאותה וימנע דרישות עתידיות לפינויה מהקרקע.

בית המשפט הקציב לצדדים 30 יום להשגת הסדר של חכירת משנה בהסכמה בתנאים המקבילים לחכירה הראשית _ כלומר של אורט ישראל מעיריית כרמיאל,

ביהמ"ש הבהיר שלא ניתן לפגוע במכללה בשל מחלוקת נדל"נית, שעל עצמאותה המוחלטת של המכללה להישמר בכל הסדר מקרקעין, ושזכותה של המכללה לקבל סעד משפטי במידה שלא תושג הסכמה לגבי הקרקע שרירה וקיימת.

מכללה אקדמית בראודה
המכללה האקדמית בראודה. בדרכי שלום (צילום: אלכס הובר)

נוכח ההסכמות שהושגו בין הצדדים נמחקה העתירה, תוך שמירת זכות המכללה לפנות לבית משפט מינהלי ככל שלא תושג הסכמה סופית.

אורט ישראל התחייבה שלא לטעון שיהוי אם יוגש הליך בבית המשפט לעניינים מנהליים בתוך 14 ימים מיום כישלון המשא ומתן, אם ייכשל.

מהמכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה נמסר: "רשת אורט ישראל נאלצה להכיר בפני בית המשפט העליון בזכותנו לחכור מהם את הקרקע ולשמר את עצמאותנו גם בגזרה זו. קודם לכן ראתה רשת אורט את הקרקע כרכושה הבלעדי. בשבועות הקרובים נעשה מאמץ כן לפתור את המחלוקת הנדל"נית המתמשכת בדרכי שלום, כך שנוכל להתפנות לתכנון עתידנו ולשגשוג המכללה. עם זאת, לא נירתע מלשוב לערכאות במידה ונידרש".

עו"ד אסף ביגר ממשרד עמית פולק מטלון, שמייצג את אורט ישראל בתיק: "ביהמ"ש העליון דחה למעשה את הניסיון הפסול של המכללה האקדמית להשתלט על הקרקע באמצעות תעלולים משפטיים והעיר לצדדים שהעניין צריך להיפתר בצורה רציונאלית".

תגובת עיריית כרמיאל: "עיריית כרמיאל תתמוך בכל הסדר שיביא לעצמאות האקדמית למכללה כפי הנדרש ע״י המל״ג".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות