fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כתב אישום לקצינים המואשמים ברשלנות בטביעה של אילן יענקלביץ מנתניה ביולי שנה שעברה

אילן וסווטלנה יענקלביץ צילום מאלבום המשפחה
אילן וסווטלנה יענקלביץ צילום מאלבום המשפחה

היום (שני) הוגשו לבית הדין הצבאי, כתבי אישום נגד קצין בדרגת רס״ן ושני קצינים בדרגת סג״מ, בגין אחריותם לאירוע שקרה בחודש יולי 2016 בו טבע למוות במאגר מים בחבל אשכול רב״ט אילן יענקילביץ׳ ז״ל, מנתניה. לקצין בדרגת רס״ן ולאחד הקצינים בדרגת סג״מ מיוחסת עבירה של גרימת מוות ברשלנות, בגין תכנון הפעילות הצבאית במהלכה נפטר יענקילביץ׳ ז״ל וקיומה בניגוד להוראות הבטיחות וללא נקיטת אמצעי זהירות מתאימים. לקצין נוסף בדרגת סג״מ מיוחסת עבירה של התרשלות בגין התנהלותו במהלך הפעילות. כל השלושה הודחו מתפקידם מיד לאחר האירוע.

יענקלביץ', 19 טבע למוות כאשר חיילים וקצינים מיחידת מודיעין נכנסו להתרחץ באופן בלתי מתוכנן במאגר מים האסור לרחצה. שני הקצינים המואשמים בהתרשלות הם המפקד שאישר את הפעילות והקצין שתכנן אותה והשתתף בה. הקצין השלישי היה בפעילות, אך לא היה שותף לתכנון.

אילן וסווטלנה יענקלביץ צילום מאלבום המשפחה
אילן וסווטלנה יענקלביץ צילום מאלבום המשפחה

חודשיים לאחר האירוע כאשר הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט החליט לאמץ את המלצות ועדת החקירה שבדקה את נסיבות מותו של יענקלביץ' וקבעה שיש להדיח את שלושת הקצינים אמרה אימו סבטלנה: "מוות בקרב אי אפשר למנוע אבל כאן זה רשלנות מלאה. אילן אהב ספורט והיתה לו חגורה חומה בקראטה. הוא היה חכם ואחראי ואני לא יכולה להבין איך לא הצילו אותו? אילן ידע לשחות אך כפי שהבנתי המאגר הזה מסוכן ואסור לשחיה. את אילן מצאו בעומק  3.5 מטר בין אבנים. זה היה מקרה שני של טביעה באותו מאגר וזו רשלנות שבצבא לא מפיקים לקחים. מפקד צריך לדעת לאן הוא שולח את החיילים שלו ואם המקום בטוח או לא"

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות