fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: הדיירים סופגים את מחיר נזילות המים בבתים המשותפים

נזילות מים ברחוב התאנה אינן מתוקנות מאז שנת 2011 , המים זורמים והדיירים קשיי היום משלמים
המים והתושבים ברחוב התאנה בכרמיאל צילום: עליזה רוזן)

דיירי שכונת התאנה במספר רב של בניינים סובלים מתשלומים גבוהים של מים בצנרת המים השיתופיים. לדברי הדיירים ההוצאות הגבוהות החלו בשנת 2011 כשפנו  לתאגיד המים העירוני עין כרמים בבקשה להחלפת הצנרת בשכונה. בפנייתם הסבירו כי אותה צנרת שהונחה עם הקמת יסודות העיר בשנת 1964 היא זו המשרתת אותם היום.

בפנייתם לתאגיד כתבו הדיירים: "משנת 2011 כל כמה חודשים יש נזילות בצנרת המים השיתופיים שתוקנו על ידי דיירי השכונה. בשנתיים האחרונות התחילה להיות נזילה גדולה יותר במים השיתופיים, בחודשים האחרונים הגיעה הנזילה ל-12 קו"ב מים לדירה אחת. בשכונה יש 73 דירות, לכן נגרם בזבוז נוראי של 637 קו"ב מים שהולכים לאבדון. הדיירים נאלצים לשלם סכומי כסף גדולים, כאשר רוב דיירי השכונה הינם מיעוטי יכולת, שאינם יכולים להרשות לעצמם תשלומי מים כה כבדים".

דיירי השכונה ברובם גרים  בדירות עמיגור ובשכירות פרטית, חיים על קצבאות של ביטוח לאומי, קשישים ואמהות חד הוריות.

בחודש אוגוסט 2013  לאחר  התערבות ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר, התקבל אישור לתיקון הצנרת ולהפרדת השעונים, התיקון לא בוצע שכן דיירי המקום ביקשו פריסת תשלומים אחרת מתאגיד המים, אך לדבריהם התאגיד סירב לאשר.

המים והתושבים ברחוב התאנה בכרמיאל צילום: עליזה רוזן)
נזילות על חשבון התושבים. רחוב התאנה בכרמיאל (צילום: אלכס הובר)

בחודש יוני 2013 פנו הדיירים למנכ"ל תאגיד המים עין כרמים, העתקים של הבקשה נשלחו לסגנית ראש העירייה ולעמיגור, בבקשה לבירור אפשרות החלפת צינורות הראשיים המשותפים. בפנייתם הסביר כי בשנים 2011 ו-2012 נערכו תיקוני צינורות מים ושיפוצים על ידם אך בכל זאת ארע פיצוץ בצינור הראשי. על כן פנו לתאגיד בבקשה לטפל בהחלפת הצינור הראשי, מאחר וחלק גדול מהדיירים אינם מסוגלים לעמוד בתשלומים של החלפת צינור ראשי.  הדיירים הסבירו: "אנחנו חוסכים במים בבית אבל בחוץ המים הולכים לטמיון לאדמה שאוכלת את כל המים בשמחה. המים האלה הם בזבוז רב למדינה".

בשנת 2015 נדרשו הדיירים, לדבריהם, על ידי התאגיד, לאסוף חתימות כל הדיירים בשכונה על הסכמתם לשלם את חשבון ביצוע העבודות בצנרת השיתופית והפרדת השעונים. הדיירים מילאו אחר בקשה זו והגישו את החתימות כשהם מציינים כי בקשת הדיירים היא להוסיף תשלומים בפריסה המוצעת שכן בזו הם אינם יכולים לעמוד.  

מעיריית כרמיאל נמסר: "תאגיד המים והביוב עין כרמים פועל על פי הוראות חוק תאגידי מים וביוב והנחיות רשות המים. על פי דין, האחריות על תקינות צנרת המים הפרטית, הכוללת את הצנרת הפרטית המשותפת, מוטלת על הצרכנים , לרבות בשל נזילות או תקלות צנרת . המקרה ברחוב התאנה ידוע לנו היטב, על כן ניסינו לפעול בכל דרך לסייע לפנים משורת הדין כאשר היו בעיות נקודתיות .

לאחרונה קיבלנו את החלטת יו"ר האסיפה הכללית, ראש העיריה עדי אלדר, לבצע את העבודה, פנינו לבעלי הנכסים/הדירות הפרטיים כולל חברת עמיגור המחזיקה ב-31 דירות מכלל 70 הדירות ,על מנת לקבל את הסכמתם, לשלם את עלות שיקום רשת המים הפרטית שהיא באחריות בעלי הדירות. לשאלה מי ישלם את חשבונות המים ,התשובה היא הצרכנים הרשומים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות