fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: אירוע יום העולה בוטל בהוראת היועץ המשפטי לעירייה

מטה גרינברג: "מאחורי הביטול עומדים גורמים פוליטיים ציניים, שחברו ליועץ המשפטי לעירייה והסיתו אותו לפעול כפי שפעל". העירייה: "אמירות נלוזות, מופרכות ושקריות"
הפגנה נגד ביטול יום העולה- צילום אלכס הובר
הפגנה נגד ביטול יום העולה- צילום אלכס הובר

 

הפגנה נגד ביטול יום העולה- צילום אלכס הובר
הפגנה נגד ביטול יום העולה- צילום אלכס הובר

ביום שלישי השבוע אמור היה להתקיים באמפיתאטרון העירוני קונצרט של הזמרת הרוסייה נטשה קורוליובה לציון יום העולה. האירוע – ביוזמתה ובהובלתה של רינה גרינברג, מ"מ ראש העירייה האמונה גם על תיק הקליטה ומתמודדת על תפקיד ראש העירייה – בוטל בשל התנגדות היועץ המשפטי לעירייה.

על הסיבות לביטול נמסר מעיריית כרמיאל: "במסגרת הנחיות היועץ המשפטי לממשלה ומשרד הפנים לרשויות המקומיות, יש לאשר קיום אירועים בתקופה הסמוכה למועד הבחירות אצל היועץ המשפטי לעירייה. הנחיה זו נמסרה לכלל גורמי העירייה ובכללם רינה גרינברג. לאחר בדיקת החומר החליט היועץ המשפטי שלא לאשר את קיום האירוע בהתאם לכללים הקבועים בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה ובחוזר מנכ"ל משרד הפנים".

ביום שני השבוע, הפגינו מספר עולים, יחד עם מ"מ ראש העירייה והמועמדת לראשות העירייה רינה גרינברג, ברחבת בניין העירייה בניסיון לשנות את רוע הגזירה. לאחר שהיועץ המשפטי בחן שוב את כל ההיבטים והתייעץ עם היועץ המשפטי של משרד הפנים, הוחלט שלא לאשר את קיום האירוע, אך לא להתנגד לקיומו לאחר הבחירות לרשות המקומית.

ממטה גרינברג נמסר בתגובה: "אנו מאמינים שמאחורי הביטול עומדים גורמים פוליטיים ציניים, שחברו ליועץ המשפטי לעירייה והסיתו אותו לפעול כפי שפעל יחד עם הרוח הרעה הנושבת בקומת ההנהלה. כולנו מבינים מי הם אותם גורמים פוליטיים. העובדה שהם נחפזו להודיע אחרי הביטול, כי הם מצטערים על כך, רק מזכה אותם בתעודת צביעות מיוחדת.

"יום העלייה הוא אירוע מסורתי הנערך מספר שנים, כאשר את העלות מכסה בעיקרה המשרד לקליטת עלייה עם השתתפות לא גדולה של עיריית כרמיאל. האירוע אינו מיועד לעלייה זו או אחרת, אך באופן מסורתי הוא הופנה בכל הארץ לעולים שבאו מחבר המדינות. רוב העולים בכרמיאל הם יוצאי חבר המדינות ובאופן טבעי האירוע מוכוון יותר אליהם.

בתשובה לשאלת "צפון-1", האם משרד הקליטה נוקט אפליה בין עולה לעולה, נמסר מהמשרד: "המדיניות של משרד העלייה והקליטה היא לקלוט באופן שוויוני את כל העליות. לעניין ציון יום העלייה, המשרד מממן את אירועי יום העלייה ברשויות המקומיות במסגרת מבחן תמיכה ייחודי לעניין זה. ההחלטה על תמהיל האירוע היא בידי הרשות וזאת על פי אוכלוסיית היעד המתגוררת בה".

מעיריית כרמיאל נמסר עוד: "האמירות כאילו היועץ המשפטי הושפע מגורם כלשהו הינן נלוזות, מופרכות ושקריות. החלטתו מבוססת אך ורק על הפסיקה והנחיות היועץ המשפטי לממשלה, ולראיה הלשכה המשפטית של משרד הפנים בדקה את חוות הדעת על פי בקשת היועץ המשפטי לממשלה, אליו פנתה הגברת גרינברג, והיועץ המשפטי של משרד הפנים קבע כי חוות הדעת נכונה ואין מקום להתערב בה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות