fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כאכון: "נראה את חברי המועצה הגיבורים שמתמודדים בבחירות מצביעים נגד ילדי פרדס חנה- כרכור"

אבי כאכון (צילום: עידן מלול)
אבי כאכון (צילום: עידן מלול)

שנת הלימודים עומדת להיפתח, ושוב מתעוררת בעיית ההסעות לתיכון בפרדס חנה כרכור. ביישוב תיכון ממלכתי אחד, התיכון החקלאי ברנקו וייס, הממוקם פחות או יותר במרכזו.

תלמידי המושבה מגיעים אליו מכל היישוב באופן עצמאי.

הסעות אין, והנסיעות היומיומיות מכבידות על תקציב ההורים. במרחק גדול ההליכה אינה אופציה, ובהעדר שבילי אופניים בטוחים לאורך רובה של הדרך, נותרה עבור התלמידים בתיכון האופציה של נסיעה באוטובוסים.

על  פי הנחיות משרד החינוך, ילדים המתגוררים מעל שלושה קילומטרים מבית הספר יקבלו החזר נסיעות מהמועצה. אך הורים המתגוררים בשכונות; רמז ונווה  פרדסים טוענים כי למרות שביתם מרוחק מהתיכון החקלאי למעלה משלושה קילומטרים, במועצה נאמר להם שעל פי חישוב אחר, הוא דווקא קרוב יותר לבית הספר.

בנה של אורנה בן חמו, תושבת רחוב העסיס בשכונת נווה פרדסים, עולה לכיתה ז' בשנת הלימודים הקרובה. היא מספרת: "הלכתי למועצה לבקש הטענה של רב קו, שמבוצעת עבור תלמידים המתגוררים מעל שלושה קילומטרים מהתיכון. נאמר לי שאנחנו לא זכאים לזה, כי לטענת המועצה יש רק 2.840 מטרים בינינו לבין התיכון, 160 מטרים פחות מהרף. אבל לפי וייז, יש 3 וחצי קילומטרים בינינו לבית הספר. נאמר לי שבמועצה עובדים עם תוכנה שעושה חישוב טופוגרפי. האבסורד הוא שהילד שלנו והילדים של משפחות שכן נחשבות לזכאיות להחזר נסיעות עולים על אותו קו אוטובוס לבית הספר באותה תחנה ברחוב התחייה, אז מה ההבדל? בשנה הבאה כבר יעלה ילד נוסף שלי לתיכון, ואז התשלום על הנסיעות כבר יהיה כפול".

אבי כאכון (צילום: עידן מלול)
אבי כאכון (צילום: עידן מלול)

בן חמו פנתה לאבי כאכון, חבר סיעת "המושבה שלנו" במועצה. "פונים אליי כבר הרבה זמן הורים ומתלוננים על העניין", הוא מספר. "פניתי למועצה ושאלתי איך ייתכן שבווייז מופיע 3 או 4 קילומטר ואצלם מופיע פחות. ענו לי במועצה שזה שקלול לפי קו אווירי. שאלתי 'האם הילדים באים לבית הספר במסוק שיש טעם למדוד את זה בקו אווירי?' לפני חמש שנים הגשתי הצעה לסדר בנושא, והיא לא עברה.

"עכשיו הגשתי הצעה לסדר פעם נוספת. נראה את חברי המועצה הגיבורים שמתמודדים בבחירות מצביעים נגד ילדי פרדס חנה כרכור, אומרים להם 'אתם לא תקבלו הסעה' ושולחים אותם ללכת בכל מזג אוויר מרמז, נווה פרדסים, המרכזון או מזרח כרכור. ההצעה שלי לסדר אומרת שהמועצה תתקצב הסעות או כרטיסיות לילדים שגרים קילומטר אחד ומעלה מבית הספר לפי וייז, ובנוסף, תתקצב הסעות או כרטיסיות לילדים שלומדים בבתי ספר מחוץ ליישוב. כבר שנים שאני נלחם במועצה לתת הסעות לילדי הציבור הדתי, החרדי או החילוני שלומדים מחוץ ליישוב, למרות שהחוק מחייב את המועצה לתקצב הסעות לילדים שאין להם מענה חינוכי ביישוב. גם בנושא זה הגשתי הצעה לסדר שנדחתה לפני ארבע שנים. אם המועצה תגיד שאין תקציב, אני אומר שיש הרבה כסף. למשל, כמות הכסף שנזרק על דלק כי עובדי המועצה לא מוגבלים בנסיעות, או המכרזים המופקעים שהמועצה מאשרת, ועבודה עם קבלנים חיצוניים שעולים למועצה 30 ו-40 אחוז יותר מההכרחי, במקום שהמועצה תנהל את העבודה בעצמה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות