fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ירוק עד: מה הוא רוטן?

פרד רוטן הגיע לישראל עם רזומה מכובד ביותר. עכשיו, שיחליט אם הוא רוצה להישאר ויפסיק  להצהיר כל הזמן שהוא מתלבט
התפוצץ עם הופעה הרואית של 31 נקודות. אנחל רודריגז צילום: אדריאן הרבשטיין
התפוצץ עם הופעה הרואית של 31 נקודות. אנחל רודריגז צילום: אדריאן הרבשטיין

שיהיה ברור. אף אחד לא ציפה מפרד רוטן להגיע ותוך כמה שבועות להפוך את מכבי חיפה לקבוצה דורסנית ומנצחת, אבל דווקא על רקע ההצהרות שלו בכל שבוע, שהוא עדיין לא יודע אם הוא ממשיך, אפשר להגיד בפה מלא שאנחנו לא ממש רואים שינוי. להניע כדור מאחורה? גם בימי גיא לוזון מכבי הניעה כדור לעייפה בחלק האחורי, כך שאין כאן הרבה הבדל. בדרך כלל כשמאמן מגיע רואים שינוי כלשהו. שינוי רציני של מערך, לחץ גבוה, תרגילים לבודד שחקן באגף, מעבר ממשחק על הקרקע למשחק הגבהות. הרי ברור שאם רוטן הגיע למכבי, משהו לא עובד בקבוצה. אבל חוץ מלעבור לשני קשרים אחוריים בקו אחד, ולשנות את ה-4:3:3 למשהו כמו 4:3:2:1, אין הרבה הבדל בסגנון המשחק של מכבי. בחלק מהמשחקים רוטן עושה ניסויים כדי לנסות ולראות מי יתאים לסגנון שלו לקראת העונה הבאה, וזה כמובן בסדר גמור, אבל הגיע הזמן שהוא יקבל החלטה לכאן או לכאן.

מה ההיגיון שמאמן יריץ שחקנים מסוימים כדי להתאים שיטה לעונה הבאה ובסוף יחליט ללכת? הגיע הזמן שמכבי ייקחו את רוטן לשיחה ויסגרו את הסיפור הזה. מכבי חייבת מאמן לעונה הבאה, ורצוי שהיא תדע מי זה כמה שיותר מהר. בינתיים מוחמד אלאך, שאחראי על הרכש, נמצא בבעיה. הוא הסמכות המקצועית, אבל הוא אמור להתייעץ עם המאמן שלו לגבי השחקנים המתאימים לעונה הבאה. תארו לכם שמכבי תתחיל להחתים שחקנים ופתאום יגיע מאמן חדש שירצה לשחק בסגנון אחר.

 התפוצץ עם הופעה הרואית של 31 נקודות. אנחל רודריגז  צילום: אדריאן הרבשטיין
התפוצץ עם הופעה הרואית של 31 נקודות. אנחל רודריגז צילום: אדריאן הרבשטיין

הכל בגלל הג'ירו

בשבת מכבי יצאה לסכנין למשחק שלא קבע שום דבר. רוטן פרסם כהרגלו את ההרכב ביום שישי, אבל אוהד לויטה, רז מאיר, גל אלברמן ושלומי אזולאי, שכולם היו אמורים לפתוח בהרכב, איחרו להגיע בזמן להתכנסות לקראת המשחק ורוטן החליט להדיח אותם מההרכב. לכשעצמה זו החלטה לגיטימית, וזכותו של מאמן לקבוע את ההרכב כראות עיניו, ואחרי שהשחקנים טענו שהיו פקקים בגלל הג'ירו דאיטליה, מירוץ האופניים שהתקיים בארץ, אמר רוטן ובצדק: "אם היו משלמים להם להגיע בזמן הם היו מצליחים להגיע".

אבל, השאלה האמיתית היא האם להדיח שחקנים מההרכב זה צעד חכם. רוטן יכול להציג את העניין כחוסר רצינות שילמד את שאר השחקנים להמשך. אבל זה מהלך שאפשר לעשות אותו כשהעונה גמורה ואין ממש חשיבות לתוצאה. בפעם הקודמת שמשהו דומה קרה לשחקן של מכבי חיפה, סרגיי קנדאורוב שאיחר לאסיפה לקראת משחק החוץ מול בית"ר תל אביב, גיורא שפיגל זעם עליו והוציא אותו מההרכב. קנדאורוב היה בכושר אדיר באותה התקופה, ובית"ר תל אביב עלתה ל~1:0  וניצחה את מכבי.

בדיעבד, ההפסד ההוא עלה למכבי חיפה באליפות. במבט לאחור אני משוכנע ששפיגל היה מעדיף לקנוס את קנדאורוב ולפגוע לו בכיס מאשר לפגוע בקבוצה. אם המשחק מול סכנין היה משחק על האליפות, רוטן היה מעיף חצי הרכב? בכלל לא בטוח. בכל מקרה, מכבי עלתה בכל זאת עם 11 שחקנים ונשארה מול עשרה שחקנים של סכנין מהדקה ה~37. מכבי החזיקה יותר בכדור, סולליך הצליח לעשות מבצע יוצא מהכלל, כשעבר שלושה שחקנים, אבל הצליח להחמיץ בצורה מדהימה עוד יותר, ואז בדקה ה~87 הרים קרן וקוסטדינוב ניצל את ההגבהה לנגוח את ה~1:0. סכנין יצאה קדימה ממש לקראת הסיום מרסיץ' זרק את עצמו ברחבה, סכנין קיבלה פנדל מפוקפק מאוד ומוגרבי השווה ל~1:1. מכבי קצת מקופחת, אבל זה לא באמת מעניין כבר אף אחד. ביום ראשון ב~20:00 מכבי תסיים את העונה כשתארח את הפועל רעננה למשחק שגם הוא לא ממש קובע שום דבר, פרט למי תסיים במקום התשיעי. אבל אחרי העונה הקטסטרופלית הזו, במכבי צריכים להתחיל בהכנות לעונה הבאה, בשנייה שהשופט ישרוק לסיום.

אל תספידו את מכבי סל

הקלישאה הידועה שבספורט זה לא נגמר עד שזה נגמר מתחילה לקרום עור וגידים בפעם המי יודע כמה, והפעם לטובת מכבי חיפה. אחרי שעופר רחימי התפטר יצאה מכבי לאילת למשחק חשוב. מכבי אמנם הייתה קרובה, אבל כרגיל העונה הצליחה לבעוט בדלי, ולמרות שתי החטאות עונשין של אילת גאסקינס לא הצליח להשוות ומכבי הפסידה גם באילת. בשלב הזה מכבי התבססה עמוק במקום האחרון בטבלה, כשההפרש בינה לבין הלפני האחרונה -עירוני נהריה עמד על שלושה משחקים, כשנותרו שישה מחזורים לסיום הליגה הסדירה.

ביום שישי הקודם מכבי אירחה את נהריה, כשברק פלג ,המאמן החדש שלה על הקווים, ולהגיד שהמשחק היה ברמה נמוכה זה לעשות עוול למושג "רמה נמוכה". המשחק היה צמוד עד ארבע וחצי דקות לסיום, כשנהריה ברחה ל-60:52  ונראתה בדרך לניצחון, שלא רק ירחיק אותה עוד משחק ממכבי, אלא ייתן לה יתרון בשובר השוויון הפנימי בין שתי הקבוצות, כך שמעשית מכבי חיפה ירדה ליגה. אבל אז יהונתן שולדבראנד מנהריה ביצע עבירה בלתי ספורטיבית, מכבי צימקה לארבע נקודות הפרש, הלכה חזק לטבעת וצימקה את ההפרש לנקודה, כשנשארה חצי דקה על השעון.

עד השלב הזה מכבי קלעה מעבר לקשת השלוש שלוש קליעות מתוך 30 (!) אבל הקפטן עוז בלייזר הצליח לקלוע בדיוק בזמן, מכבי עלתה ל~61:63 ושמרה בכח על הניצחון עד הסיום. זה כמובן לא מספיק, וביום שני יצאה מכבי לראשון לציון וברק פלג ניהל את המשחק בצורה מבריקה. הוא שינה את הרוטציה של רחימי, וממש לא הזיק שדגן יבזורי, שהיה אמור להיות הישראלי הבכיר של מכבי העונה, ולא ממש הגיע עד עכשיו לעונה הזו, הציג את המשחק הכי טוב בשנים האחרונות וקלע 18 נקודות. אבל המשחק שייך ללא ספק לאנחל רודריגז, הרכז, שכבר היה עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה פשוט התפוצץ עם הופעה הרואית של 31 נקודות וארבע שלשות. מכבי חזרה מראשון עם ניצחון ענק 91:79, ופתאום ההפרש מנהריה והרצליה הוא רק משחק אחד. מכבי תארח היום ב~16:00 את נס ציונה למשחק קריטי, תצא ביום שני להרצליה למשחק לא פחות חשוב, וביום חמישי תקנח את השבוע העמוס במשחק חוץ מול גלבוע, במה שהיה אמור להיות משחק לפרוטוקול, אבל מתברר כמשחק על כל הקופה.

אחרי שארבעה שחקני הרכב של מכבי הגיעו באיחור לאסיפה הדיח רוטן את הארבעה מההרכב ואמר בצדק: "אם היו משלמים להם להגיע בזמן הם היו מצליחים להגיע". השאלה אם המשחק מול סכנין היה משחק על אליפות, רוטן היה מעיף חצי הרכב? בכלל לא בטוח.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות