fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יו"ר ועדת הבחירות דחה עתירה של גרינברג ומתח עליה ביקורת נוקבת

גרינברג עתרה נגד גודל שלטי החוצות של המועמד לראשות העירייה משה קונינסקי. השופט: "מהתמונות שצורפו, דווקא מטעמה של העותרת, נתלו מודעות החורגות מהגודל המותר... הנני מצווה עליה להסיר כל מודעה שנתלתה על דירות מגורים ובמטה הבחירות החורגת מהגודל המותר"
רינה גרינברג - צילום ראובן פוטוצ'ינסקי
רינה גרינברג - צילום ראובן פוטוצ'ינסקי

 

שלט חוצות משה קונינסקי - צילום יחצ
שלט חוצות משה קונינסקי – צילום יחצ

יו"ר ועדת הבחירות האזורית בחיפה, השופט יצחק כהן, מתח ביקורת נוקבת על עתירה בנושא שילוט, שהגישה רינה גרינברג נגד המועמד לראשות עיריית כרמיאל משה קונינסקי. השופט כהן דחה את עתירתה של גרינברג, ובין הנימוקים להחלטתו כתב: "…מי שמלינה על גודל המודעות הנתלות מטעמו של המשיב, חייבת קודם כל להקפיד עם עצמה ולהסיר כל מודעה שחורגת מהגודל המותר קודם שתגיש את עתירתה… הנני דוחה את טענות העותרת ביחס לתעמולת הבחירות, הנעשית מטעם המשיב באמצעות פרסום בשלטי חוצות…".

השופט כהן  ציין עוד בהחלטתו: "מכל מקום, כיוון שנחשפתי להפרת חוק מצידה של העותרת, אינני יכול להתעלם מכך, ועל כן בסיפא להחלטה זו יינתן צו המורה לעותרת לתקן את ההפרות".

והשופט הוסיף: "מהתמונות שצורפו, דווקא מטעמה של העותרת, נתלו מודעות החורגות מהגודל המותר, כגון מודעות שנתלו במטה הבחירות שלה בחריגה גדולה מהמותר ומודעות שנתלו בחזית חנות מחשבים (נדל"ן מסחרי)… הנני דוחה טענות העותרת ביחס לתעמולת הבחירות, הנעשית מטעם המשיב באמצעות  פרסום בשלטי חוצות. הנני מצווה על העותרת  להסיר כל מודעה שנתלתה על דירות מגורים ובמטה הבחירות החורגת מגודל של 50 ס"מ על 70 ס"מ וכן הנני מצווה עליה להסיר כל מודעה שנתלתה בנדל"ן מסחרי וזאת עד ליום א', 19 באוגוסט בשעה 16:00".

השופט קיבל את עמדתו של קונינסקי, וכך הוא כתב: "מתשובת המשיב לעתירה, והתמונות שצורפו לה, עולה שאף מטעמה של העותרת נתלו שלטי תעמולה, בעברית וברוסית, בניגוד לחוק. יהיה זה לא נכון ולא צודק לאכוף את הוראת החוק על המשיב בלבד, ובאותה העת להתעלם מהפרת סעיף זה על ידי העותרת עצמה".

קונינסקי הביע את שביעות רצונו מהחלטת יו"ר ועדת הבחירות: "מצער שרינה גרינברג ממשיכה לעסוק בטפל ופעולותיה מעוררות תמיהה. כנראה שאין לה תוכן משמעותי להציג לתושבים והיא מעדיפה לשחק משחקים מיותרים, שעליהם כבוד השופט הביע את דעתו. אני אמשיך לעסוק בתוכניות למען פיתוחה ושגשוגה של  כרמיאל".

ממטה גרינברג נמסר בתגובה: "הנטען בכתבה אינו אמת ובוודאי שאינו כל האמת. האמת היא שהשופט דחה את כל טענות הסף של קונינסקי וקיבל את עיקר העתירה שמשמעותה הסרת השילוט הבלתי חוקי שתלה קונינסקי במרחב הציבורי. לצערנו, כתוצאה ממסך עשן שפיזר בחוסר תום לב המתמודד קונינסקי, השופט שגה קשות ופסק בעניין השלטים של רינה גרינברג, התלויים במרחב הפרטי – בדירות מגורים – כאילו הם אסורים לתלייה בגין הגודל והורה להורידם בתוך שמונה ימים. רינה גרינברג, בניגוד למתמודד קונינסקי, מקפידה לשמור על החוק ללא מתן הנחות לעצמה. לצערנו, השופט הנכבד קיבל החלטה שגויה בניגוד לחוק ולהלכה הפסוקה, ועל כן כבר היום, הוגש ערר לוועדת הבחירות המרכזית, ואין ספק מה תהייה תוצאת הערר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות