fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יו"ר וועדת הפנים הורה להקפיא את הבנייה באכזיב ולהכין תכנית חלופית

מחאה נגד הבנייה בחוף אכזיב (צילום: דורון גולן)
מחאה נגד הבנייה בחוף אכזיב (צילום: דורון גולן)

בדיון מעקב שנערך הבוקר (שני) בוועדת הפנים והגנת הסביבה בנושא הבנייה בחוף אכזיב, הורה יו"ר הוועדה, דוד אמסלם, למנהל התכנון ולעיריית נהריה להקפיא ככל האפשר את המשך קידום הבנייה בחוף אכזיב ולפעול להכנת תכנית חלופית. זאת לאחר שבדיון מיוני 2016 ביקש מהצדדים לקיים הליך הידברות ולהגיע להסכמה שתרחיק את הבנייה מהחוף, אך הניסיונות לא צלחו.

במהלך הדיון הודיע נציג רט"ג, גיל בן נון, כי הרשות מקדמת בימים אלו תכנית חלופית על השטח המיועד לבנייה, במטרה לדחוק את הבנייה למזרח ולהרחיב את הגן הלאומי אכזיב. עד עתה לא הוגשה תכנית כזו, אך נציג רט"ג הודיע שיש לכך כבר אישור תקציבי ואת המשאבים הנדרשים. גם נציגת המשרד להגנת הסביבה,  דורית סלע, כנתה את הבנייה תכנית נוראית.

ח"כ אמסלם הורה לקיים שיח חוזר, ולבחון ניוד של זכויות הבנייה לאזורים אחרים במחוז צפון אשר מיועדים לפיתוח, או להגיש תכנית חלופית על הקרקע.

 

מחאה נגד הבנייה בחוף אכזיב (צילום: דורון גולן)
מחאה נגד הבנייה בחוף אכזיב (צילום: דורון גולן)

מטה המאבק: "אנו מברכים ומודים לח"כ דוד אמסלם על שעומד על המשמר ודואג לאינטרס הציבורי, שעה שבה מוסדות התכנון אינם עושים זאת. לא ייתכן שתכנית שזוכה לכל כך הרבה התנגדות ושסותרת התכנון של היום, תמשיך ותתקדם. אנו דורשים את הפסקת הבנייה כדי שנוכל לקיים שיח אמיתי שיביא לפתרון הראוי והיחידי – הרחקת הבינוי מהחוף."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות